افزایش انگیزه

راهکار های افزایش انگیزه

راهکارهای افزایش انگیزه

احساس می کنید که از هر زمانی کمتر انگیزه دارید؟ و مدام با خودتان فکر می کنید که چطور این حجم از بی حوصلگی و بی انگیزگی را از خودتان دور سازید؟

این احساس انگیزه نداشتن، مشکل رایجی است که گریبان خیلی از افراد را گرفته است. در طی این سال ها، تلاش شده راهکارهای افزایش انگیزه کارآمد و موثری را پیدا کرده و بتوان در افراد انگیزه را یک بار دیگر ایجاد کرد و یا افزایش داد.

به مواردی که در ادامه ذکر می کنیم توجه کنید، حتما در میان آن ها یک یا دو مورد مناسب شخص شما جهت افزایش انگیزه وجود خواهد داشت. با ما همراه باشید.

انگیزه

افزایش انگیزه

با خودتان قراری بگذارید

این قرار می تواند کوچک و یا بزرگ باشد. کاری را به تعویق نیاندازید و آن ها را به اتمام برسانید. با خودتان بگویید: من اینکار را انجام می دهم و پس از به اتمام رساندنش می روم قدمی می زنم و خودم را به خوردن بستنی مهمان می کنم.

مانند شخصی که انگیزه دارد عمل کنید

اگر واقعا پیش خودتان هیچگونه احساس انگیزه و اشتیاقی احساس نمی کنید، پس فقط بر عکس آن را وانمود کنید. هنگامی که به چیزی که نیستید وانمود می کنید پس از مدت زمانی خواهید دید که به طور حقیقی آن احساس انگیزه و اشتیاق در شما پدیدار شده است.

از خودتان سوال هایی بپرسید

کاری که باید بکنید این است؛ هر روز صبح از خودتان 5 سوال که حاوی سه بخش زیر است بپرسید:

  • همین حالا، چه چیزی در زندگی مرا …. می کند؟
  • کدام بخش آن مرا … می کند؟
  • چه احساسی را در من به وجود می آورد؟

در جای خالی کلمه مورد نظر خودتان را بگذارید. در اینجا مثال هایی را برایتان آورده ایم:

  • چه چیزی در زندگی مرا خوشحال می کند؟
  • چه چیزی در زندگی مرا هیجان زده می کند؟

این مسئله واقعا مهم است که شما دقیقا همان حسی را که به شما می دهد در خودتان احساس کنید. هنگامی که به این سوال فکر می کنید که چه چیزی شما را همین حالا خوشحال می کند، واقعا احساسش کنید.

پرسیدن این سوالات در صبح، شما را به فکر واداشته و حس مثبت و خوبی را درونتان ایجاد می کند.

اهداف بزرگ تری را تعیین کنید

اهدافی بزرگ و مشخص برای خودتان قرار دهید. این کار محرک بیشتری نسبت به اهداف کوچک برایتان خواهد بود. یک هدف بزرگ می تواند اثرات بزرگی نیز بگذارد و انگیزه زیادی در شما ایجاد کند.

هدف بزرگ

اهداف بزرگ تعیین کنید

یک کار کوچک انجام دهید و جریانی را آغاز کنید

میز خود را مرتب کنید. صورت حساب ها را پرداخت کنید. ظرف ها را بشویید؛ شما فقط کافیست که استارت کار را بزنید. هنگامی که یک کار کوچک را به پایان می رسانید، احساس هوشیاری و آمادگی بیشتری برای انجام کار های بیشتری خواهید داشت. شروع کنید تا انگیزه را به وجود بیاورید.

سخت ترین کار را اول انجام دهید

این کار بخش زیادی از نگرانی های هر روزه تان را رفع می کند و اعتماد به نفستان را برای ادامه دادن در باقی روز را افزایش می دهد.

شروع آرامی داشته باشید

به جای اینکه با تمام سرعت وارد یک قضیه ای شوید، شروع آرامی داشته باشید. هنگامی که این کار را بکنید، مغز شما کار مورد نظر را کاری سخت که باید با سرعت به اتمام برسد متصور نمی شود. حدس بزنید وقتی مغزتان اینگونه تصویر سازی کند چه اتفاقی می افتد؟ بله، شما شروع به انجام کار نمی کنید.

شروع کردن کاری به آهستگی بسیار بهتر از کلا انجام ندادنش است.

شروع کار

شروع آرامی داشته باشید

خودتان را با خودتان مقایسه کنید

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. مقایسه کردن داشته ها و نتایج کارهایتان با داشته های دیگران و دستاوردهایشان به شدت انگیزه شما را از بین می برد همانطور که باعث افزایش حس شک به خودتان می شود. همیشه افرادی جلوتر از شما هستند. و تعداد کمی از آن ها به شدت جلوتر هستند.

پس بر روی خودتان تمرکز کنید. بر روی نتایج کارهایتان. و اینکه چطور می توانید و توانسته اید که آن ها را ارتقا دهید. این که نتایج خود را مرور کنید متوجه می شوید که کجای مسیر را اشتباه رفته اید و از تکرار مجددشان در آینده و مسیر پیش رو جلوگیری کنید.

این مسئله از آن جهت که میزان پیشرفت و مقدار مسیری که آمده اید را نشان می دهد حائز اهمیت است. گاهی این مرور نتایج اثرات مثبت و خوبی را می تواند درونتان ایجاد کند.

موفقیت هایتان را به خاطر بیاورید

اجازه بدهید که موفقیت هایتان ذهنتان را پر کنند، نه شکست ها. هر موفقیتی را که کسب کردید یادداشت کنید.

یادتان باشد که تفریح کنید

یا در کاری که دارید انجام می دهید تفریح ایجاد کنید. اینکار شما را مشتاق انجام آن کار و اتمامش نگاه می دارد.

از شکست نترسید

به جای اینکار شکستتان را به عنوان یک بازخورد و بخش طبیعی یک زندگی موفقیت آمیز معنا کنید. سعی کنید از هر شکست درسی بگیرید و هر بار از خودتان بپرسید: من چه درسی از این شکست می توانم بگیرم؟

شکست

از شکست خوردن نترسید

بر افکار و مسائل مثبت تمرکز کنید

یاد بگیرید که بیشتر مواقع مثبت فکر کنید. یاد بگیرید که چگونه افکار منفی را پیش از آنکه شما را در کنترل خود بگیرند از خودتان دور کنید. شاید برایتان مقدور نباشد که در تمامی لحظات این حس مثبت اندیشی را در خودتان حفظ کنید. اما می توانیم تلاش کنیم که در این مسیر پیشرفت کرده و افکار مثبت را در ذهنمان تقویت کنیم.

سخن آخر

مواردی که ذکر شد تنها گوشه ای از اعمالی بود که می توانید جهت افزایش انگیزه انجام دهید. کافیست مواردی که در شما بهتر و بیشتر کارآمد است را بیابید و تمرکزتان را بر آن ها بگذارید. شما همچنین می توانید برای دستیابی به راهکارهای افزایش انگیزه نوین، به بهترین روانشناس تهران مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین