بهترین روانسناس تهران

بهترین روانشناس در تهران

بهترین روانشناس در تهران

در شرایطی که دچار حتی یک مورد از بیماری های نام برده شده باشید و نتوانید برای مدتی راه حلی برای درمان آن پیدا کنید، صحبت با یک روانشناس خوب و مطمئن با تحصیلات عالی مرتبط با همین رشته، می تواند شما را از چنگال این بیماری ها آزاد کند.

اما برای پیدا کردن بهترین روانشناس تهران که شهری بزرگ با انواع مطب ها با عناوین مختلف روانشناسی می باشد، باید بدانید یک روانشناس خوب و مطمئن چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

ما در این مقاله مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی های یک روانشناس خوب و مطرح در سطح استان تهران را بیان می کنیم که در صورت لزوم مراجعه به روانشناس، بتوانید با کمی تحقیق و پرس و جو شخص مورد نظر خود را پیدا کنید.

زیرا یک روانشناس خوب باید بتواند علاوه بر پیشنهاد دادن راهکارهای کارامد برای برطرف کردن مشکلات روحی روانی شما، باید از صبر و انرژی کافی برخوردار باشد تا حرف های شما را هرچقد هم که طولانی شود گوش دهد و سریع شما را قضاوت نکند.

 

سوالات متداول بهترین روانشناس تهران

1

در انتخاب روانشناس به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر روانشناس مطمئنی را نمی شناسید می توانید با کمی تحقیق از اطرافیان، مشاوران و … روانشناس خود را انتخاب کنید، اگر دوستانتان به آن جا مراجعه کرده اند، تاثیر روانشناس در حال روحیشان و برطرف شدن مشکلشان را جویا شوید. حتما در مورد مدرک تحصیلی او تحقیق کنید، اما در آخر باید بدانید که روانشناس معجزه نمی کند و همه چیز در طول درمان به خودتان، عملکردتان و گوش دادن به توضیه های روانشناس بستگی دارد.
2آیا مشاوره تلفنی مانند جلسات حضوری تاثیرگذار است؟
اگر نمی توانید به صورت حضوری به دفاتر مشاوره مراجعه کنید یا از صحبت کردن رو در رو خجالت می کشید و اعتماد به نفس کافی برای این کار را ندارید، مشاوره تلفنی نیز می تواند به همان میزان کمکتان کند. بنابراین در شرایط سخت زندگیتان تنها با یک شماره گیری از بهترین روانشناسان تهران کمک بگیرید تا به بهترین شکل با مشکلات رو به رو شوید.
3به کدام یک مراجعه کنیم؟روانشناس، روانپزشک یا مشاوره؟
همانطور که دچار مشکلات جسمی می شوید به پزشک مربوط به آن مراجعه می کنید، هنگامی که دچار بیماری های روحی شدید باید به جلسات مشاوره یا روانشناس و روانپزشک مراجعه کنید. اما فرق و تمایز این سه در چیست؟ درواقع شما هنگامی به مشاوره مراجعه می کنید که در تصمیم گیری های زندگی خود ناتوان مانده اید و کمک یک مشاور می تواند برایتان مفید باشد. اما هدف از مراجعه به روانشناس حل و فصل بیماری روان شناختی و عصبی است. اگر روانشناس بالینی متوجه شود که فرد برای درمان نیاز به دارو و روانپزشک دارد و با روان درمانی مشکلاتش حل نمی شود، آن موقع فرد به یک روانپزشک مراجعه می کند.
4چگونه می توان به روانشناس خود اعتماد کرد؟
اعتماد یکی از بزرگ ترین شرط هایی است که باید بین هر روانشناس و مراجعه کننده ای وجود داشته باشد، راه هایی که به وسیله آن متوجه می شوید روانشناستان قابل اعتماد است یا نه این هستند که آیا روانشناستان راز دار است و اطلاعاتی که با او درمیان می گذارید را بدون اجازه شما به خانواده انتقال می دهد یا نه، صبور و مشتاق برای شنیدن صحبت هایتان است، روانشناس خوب در مورد تحصیلاتش دروغ نمی گوید، از حرف های شما تعجب نمی کند و شما را به هیچ عنوان محکوم و قضاوت نمی کند.

 

ویژگی بهترین روانشناس

همانطور که می دانید وجود یک درمانگر خوب در زمینه روانشناسی شاخص اصلی فرایند درمانی است، از این رو ما این مقاله را با عنوان بهترین روانشناس تهران برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید روانشناس خوب را تشخیص دهید و مشاوره و درمان خود را به افراد دارای تخصص و هوشمند بسپارید.

در زیر شما را دعوت به تماشا و شنیدن حرف های دکتر مانا هومن می کنیم:

جالب است بدانید زمانی که می گوییم یک روان درمان گر خوب می شناسیم منظور این نیست که ایشان در همه ضمینه ها خوب و عالی است چرا که یک رواندرمانگر خوب به معنای مطلق نداریم، درضمن این را به یاد داشته باشید که ممکن است هر فرد متناسب با روحیات خود یک روانشناس را برگزیند و از مشورت با آن فرد شامل تغییراتی عمده شود و این به این معنا نیست که فردی دیگر دقیقا همان حس را دارد، البته به طور کلی می توان گفت اصولا کسی که در کارش حرفه ای است می تواند عده زیادی را به خود جذب کند.

همانطور که می دانید با پیچیده تر شدن دنیای امروزی افراد در بسیاری از مواقع نمی توانند برخورد درستی را با مشکلات و پیچیدگی های روزمره از خود نشان دهند و در این شرایط بسیاری از خود مستاصل می شوند و این زمانی است که به مشاور مراجعه می کنند. اما به یاد داشته باشید مشکل هایی که مدت زمان کمی از وقوع آنها می گذرد می توانند سریع تر درمان شوند، از این رو می توان گفت چه در مواجه با مشکلات جدید و چه در مقابله با مشکلاتی که از عمر آنها می گذرد باید به روانشناس مراجعه کرد. در ادامه ما شما را با بهترین روانشناس تهران آشنا می کنیم و خصوصیاتی که برای بهترین روانشناس تهران در نظر گرفته می شود را به شما یادآور می شویم.

ویژگی بهترین روانشناس

بهترین روانشناس

مهمترین ویژگی های بهترین روانشناس چیست؟

در این بخش به معرفی چند مورد از مهمترین ویژگی های بهترین روانشناس تهران می پردازیم.

  • شنونده بودن

این ویژگی را اول از همه معرفی کرده ایم چرا که این یکی از مهمترین ویژگی های یک روانشناس است، یک روانشناس خوب باید بتواند به خوبی به حرف مراجعین خود گوش دهد و به آنها این زمینه را بدهد که از تمامی زوایا درباره مشکلات خود صحبت کنند و آنها را توضیح دهند. مراجع باید این را به خوبی حس کند که روانشناس به حرف های او گوش می دهد از این رو خودش را با وسایلی مانند گوشی سرگرم نسازد.

  • مهارت ارتباطی

روانشناس باید بتواند با مراجعه خود ارتباطی مناسب برقرار کند، این به این معنا است که مراجع وقتی در اتاق شما وجود دارد باید احساس آرامش و آسودگی کند و بتواند به راحتی مشکلاتش را با شما در میان بگذارد و به یاد داشته باشید این حس و ارتباط خوب نتیجه توانایی روانشناس در ایجاد ارتباط مواثر می باشد.

ویژگی بهترین مشاور در تهران

مهارت ارتباطی

  • قابل اعتماد بودن

جالب است بدانید با توجه به آمار هایی که به دست آمده است بهترین روانشناسان اصولا قابل اعتماد ترین آنها می باشند این افراد به هیچ وجه و هرگز مشکلات شما را جایی بازگو نمی کنند. یک روانشناس خوب می تواند به خوبی در شما حس اعتماد را ایجاد کند و این موجب می شود شما همه مسائل خود را برای ایشان بازگو کنید و ایشان می تواند با دیدی باز به شما کمک کند تا درمان شوید.

  • امید دهنده و مثبت اندیش بودن

یک روانشناس خوب همیشه به بهبود شرایط شما امیدوار است و می توانند این امیدواری را به شما انتقال دهد، او سعی بر این دارد که به هر روشی که می تواند به بهبودی و امیدواری شما کمک کند. او شما را یاری می دهد تا از زندگی خود احساس رضایت داشته باشید و شما را در این راه یاری می دهد.

  • توضیح مسیر درمان

یک روانشناس خوب به شما توضیح می دهد که تصمیم دارد چه روشی را برای درمان پیش بگیرد و حتما آن را با شما درمیان می گذارد تا بتوانید هرچه بهتر از این مسیر درمان عبور کنید و اهداف خود را محقق نمایید. به بیانی دیگر می توان گفت یک روانشناس خوب به مراجعه خود اعتماد دارد و او را در جریان درمان قرار می دهد.

یکی از دیگر ویژگی های یک روانشناس خوب عدم توصیه مستقیم می باشد : یکی از ویژگی های بهترین روانشناس تهران این است که هرگز به شما دیکته نمی کند چه باید بکنید او تنها به شما راهکار گرفتن تصمیم درست را یاد می دهد و به شما کمک می کند در شرایط دشوار تصمیم درست را اتخاذ کنید. او اول از همه شرایط شما را می سنجد و عوامل موجود را برای شما پر رنگ می کند و به شما یاری می دهد در نهایت خودتان تصمیم نهایی را اتخاذ نمایید.

مشاور قابل اعتماد

روانشناسی

  • شفاف و روشن کردن موضوع

یک روانشناس خوب باید بتواند بعد از آنکه توضیحات کامل مراجع را شنید مشکل او را به طور کامل برایش توضیح دهد این به این معنا است که هرگز نباید مراجع در مقابل روانشناس یا بعد از آنکه دفتر او را ترک کرد احساس سردرگمی داشته باشد، مراجع با این روال مشکل خود را بهتر می شناسد و بهتر راهکار های درمانی را عملی می کند.

  • احترام به عقاید

همانطور که می دانید هر کس با توجه به خانواده ای که در آن رشد یافته است می توانند دارای فرهنگ و عقاید خاص خودش باشد، یک روانشناس خوب می داند که باید با توجه به فرهنگ و باورهای فرد او را راهنمایی دهد و به هیچ وجه به عقاید او توهین نکند یا آنها را به سخره نگیرد.

  • توانایی بالا در خودآگاهی و خود مدیریتی

یک روانشناس خوب باید بداند که این جلسه روانشناسی کاملا متعلق به مراجع است و نیاز ها و مشکلات مراجع مرکز توجه می باشد، اما در برخی موارد دیده می شود که مشاور نمی توانند احساسات خود را کنترل کند و بحث را به جاهای بی ربط می کشاند در این شرایط می توان اطمینان حاصل کرد که این روانشناس نتوانسته است خود مدیریتی داشته باشد. لطفا نسبت به این موارد بی توجه نباشید چرا که این وقت و پول شما است که دارد صرف می شود.

خود مدیریتی

روانشناس

  • از لحاظ علمی به روز

همانطور که می دانید علم روانشناسی مانند همه علم های دیگر روز به روز در حال پیشرفت می باشد از این رو بهترین روانشناس همیشه سعی بر این دارد که علم خود را ارتقا دهند. آنها همیشه انتشار مقاله می دهند و یا کارگاه های آموزشی برگزار می کنند، برخی دیگر از طریق مطالعه خود را به روز نگه می دارند. جالب است بدانید یک روانشناس خوب اصولا خود را دو دو حوزه اختصاصی به روز نگه می دارد و اقدام به درمان می کند.

در پادکست زیر می توانید بشنوید که دکتر مانا هومن در رابطه با بخشش چه موضوعاتی را ذکر می کنند:

چنانچه تمایش به شنیدن باقی پادکست دارید، به اینستاگرام دکتر هومن به نشانی @mana_hooman.nlp مراجعه بفرمایید.

دیگر ویژگی های بهترین روانشناس تهران

  • یک روانشناس موفق باید بتواند با هر شخصی ( اعم از جوان، پیر، زن، مرد) ارتباط برقرار کند و با در نظر گرفتن شرایط افراد بتواند راهکارهای خوبی ارائه دهد.
  • مهربانی، خوش اخلاقی و درک کردن افراد یکی از ویژگی های مهم یک روانشناس موفق می باشد.
  • روانشناس موفق باید بتواند رابطه افراد به خصوص جوان تر ها را در صورت وجود مشکلی با خانواده و همسر و … بهبود دهد.
  • روانشناس خوب باید نکته سنج باشد و تمامی حرف های مراجعه کنندگان را با دقت گوش دهد تا بتواند نظر نهایی اش را با قضاوت درست اعلام کند.
  • روانشناس خوب باید بسیار قابل اعتماد باشد و امین اسرار مراجعین باشد.
  • روانشناس خوب باید اخلاق حرفه ای داشته باشد و بتواند منصفانه و با عدالت قضاوت کند.
  • به رشته و تخصص خود کاملا مسلط و آگاه باشد تا بتواند به راحتی به پرسش های ایجاد شده برای فرد مقابلش پاسخ دهد.
  • در تمامی زمان مشاوره اش وقت خود را به مراجعه کننده اش اختصاص دهد و با صحبت با تلفن و افراد مختلف تمرکز فرد را برهم نزند.
  • وارد روابط خصوصی و با منظوری با مراجعش نشود.
  • روانشناس حرفه ای باید با علم زبان بدن آشنایی داشته باشد و آن را کاملا بلد باشد.
  • روانشناس نیز باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشد تا در صورت پرخاشگری مراجعش و یا با مواجه شدن با داد و فریاد های آن ها دست و پای خود را گم نکند و بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.
  • باید سعی کند با مراجعش ارتباط دوستانه برقرار کند و این کار را می تواند با بخاطر سپردن اسامی آن ها شروع کند.
  • روانشناس خوب باید بتواند، هنگامی که مراجعه کننده اش در بدترین شرایط روحی قرار دارد هم به او امید و انگیزه ای برای ادامه دادن بدهد.
  • بعد از اتمام هر جلسه مشاوره راهکارهایی ارائه داده و افراد را موظف به انجام دادن آن ها کند و از آن ها نتیجه کارشان را در جلسات بعدی بخواهد.
  • راهکارها و شیوه های درمانی به سبک جدید و متفاوت تری با سایر روانشناسان دیگر داشته باشد.
  • احترام به تمام حرف های مراجعین بدون در نظر گرفتن سن، خطاها و اشتباهات، وضعیت مالی و اجتماعی و فرهنگی و …
  • یک روانشناس موفق باید بتواند با کودکان و میان سالان نیز ارتباط قوی برقرار کند تا درکشان کند و راهکارهایی مناسب سنشان ارائه دهد.
انواع ویژگی های بهترین روانشناس در تهران

ویژگی های بهترین روانشناس

عوامل موثر در پدید آمدن مشکلات روحی و روانی

در این دوره زمونه که مردم به ویژه جوانان به علت مشکلات اجتماعی، اقتصادی و … تحت فشار بیشتری از گذشته هستند دچار بیماری های روحی روانی های کوچک، متوسط و حاد می شوند که اگر از همان ابتدا به آن ها رسیدگی نشود و منشا و ریشه آن ها پیدا نشوند این بیماری های روحی در فکر و ذهن افراد جمع می شود و منجر به بلاهای جانی یا روانی بدتری می شود.

مهم ترین دلایل به وجود آمدن بیماری های روحی روانی عبارت اند از:

  1. عوامل بیولوژیکی، مانند داشت ژن افرادی که مشکلات روحی دارند.
  2. تجربه های تلخ زندگی که شما را تحت فشار زیادی گذاشته است.
  3. سابقه خانوادگی، مشکلاتی که در خانه و برای اعضای خانواده پیش آمده است و شما را تحت تاثیر خود قرار داده است.

برخی از این بیماری های روحی روانی عبارت اند از:

افسردگی، پر خوری عصبی، از دست دادن اعتماد به نفس، ترس، اضطراب، خد کم بینی، پرخاشگری، دوری از مردم و اجتماع، احساس یاس و نا امیدی، احساس پوچی و بی هدفی، نداشتن انرژی برای فعالیت های روزمره، داشتن افکار و تصورات مداوم که نمی توانید آن ها را از خود دور کنید، فکر کردن به آسیب زدن به خود یا دیگران و ….

ناراحتی روحی و روانی

مراجعه به روانشناس

هزینه ویزیت بهترین روانشناس

به طور معمول روانشناسانی که در رشته خود تخصص بیشتری دارند و زمان بیشتری برای علم خود گذاشته اند و تجربه کاری بالاتری نیز دارند، هزینه های نسبتا سنگین تری از افرادی که تازه شروع به کار کرده اند و تجربه چندانی هم ندارند، می گیرند.

اما لازم به ذکر است که خیلی از روانشناسان نیز تنها با چند دقیقه کوتاه مشاوره به مراجعین، هزینه های کلانی دریافت می کنند تا بتوانند ویزیت های بیشتری داشته باشند و پول بیشتری بدست آورند!

بنابراین در انتخاب روانشناس خود دقت کنید تا بتوانید شخصی را پیدا کنید که علاوه بر داشتن اکثر ویژگی های یک روانشناس خوب، هزینه ای متناسب با زمان ملاقات روانشناس و راهکاری های پیشنهادی مناسب و موثرش، پرداخت کنید.

هر روانشناسی که پول بیشتری می گیرد و مطبی شیک و مجلل تر دارد، حتما متخصص در علم خود و حرفه ای تر از افرادی نیست که در مطب های ساده تر با هزینه های معقول تری مشاوره می دهند. به طور معمول کمترین هزینه مشاوره 100 هزار تومان یا 150 هزار تومان است. جهت کسب اطلاع از هزینه مشاورات دکتر مانا هومن، بهترین روانشناس تهران با ما تماس بگیرید.

سخن آخر

برای پیدا کردن بهترین روانشناس در تهران باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا با اطمینان خاطر از تمامی ویژگی های خوب روانشناستان و پرداختن هزینه معقول متناسب با میزان مشاوره و زمان و … بتوانید با خیال راحت حرف ها و مشکلات و دغدغه های خود را با او درمیان بگذارید تا در طی جلسات معین این بیماری های روحی را کاملا درمان کنید.

5 دیدگاه ها

  1. امیرعلی گفت:

    مشاوره آنلاین هم دارید؟ هزینه اش فرق داره؟

  2. مریم رحیمی گفت:

    برای کودکان هم مشاوره دارید؟ یعنی به تنهایی به دخترم مشاوره بدید

  3. A.b گفت:

    سلام
    چند وقته احساس میکنم دارم دچار افسردگی میشم و هیچ مسئله ای خوش حالم نمیکنه. نمیتونم با کسی حرف بزنم

  4. سمیرا گفت:

    سلام، روز به خیر
    شما هزینه اولین جلسه ویزیتتون چقدره؟

  5. سارا گفت:

    دخترم 7 سالشه حدود 2 هفته است هوا که تاریک میشه گریه میکنه نمیخوام از سن کم دکتر ببرمش چیکار کنم خوب بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین