درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم

درمان حمله هراس

بیماری پانیک اتک چیست؟

بیماری پانیک اتک یا حملات هراس، احساس ناگهانی و غیر منطقی ترس و اضطراب است که باعث  ایجاد علائم جسمی مانند تپش قلب، تند تند نفس زدن و ایجاد تعریق می شود. بعضی از افراد چنان از این حملات می ترسند که دچار اختلال وحشت، که نوعی اختلال اضطراب است، می شوند. درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم و یا داروهای ضد اضطراب می توانند حملات وحشت را متوقف کنند. در این مطلب می خواهیم به درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم بپردازیم.

درمان بیماری پانیک اتک با هیپنوتیزم

بیماری پانیک اتک نوعی حالت اضطراب در فرد است که به صورت ناگهانی اتفاق می افتد و همه وجود فرد را در بر می گیرد. اینگونه از حملات با واکنش های شدید بدنی ایجاد می شود. در هنگام وقوع این حملات شخص کنترل خود را از دست می دهد. ممکن است شدت این حملات آنقدر زیاد باشد که فرد فکر کند دچار حمله قلبی شده است. گاهی ممکن است حتی فرد احساس کند در حالت مرگ است. بیماری پانیک امروزه به عنوان یک بیماری مستقل شناخته می شود که باید درمان شود.

از درمان هایی که می تواند این نوع بیماری را تحت کنترل درآورد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دارو درمانی
  • توان بخشی
  • روش های آرام سازی مثل ریلکسیشن یا تن آرامی
  • هیپنوتراپی یا درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم

از موارد دیگری که می توان به ایجاد آرامش در بیمار کمک کرد این است که به بیمار اطمینان داد این بیماری شناخته شده است و درمان می شود و دیگر اینکه باعث مرگ هم نمی شود. در درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم فرد را باید به نفس کشیدن عمیق مجاب کرد و مصرف کافئین را کاهش داد.

دوره دارو درمانی برای درمان پانیک اتک حدود 8 تا 13 ماه طول می کشد. البته این زمان بعد از یک ماه از بهبودی اولیه است. اما این نکته بسیار خوب است که درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم خیلی خوب جواب داده است. اگر این درمان با هیپنوآنالیز و یا جلسان شناخت هم همراه باشد، نتیجه ای بسیار عالی را حاصل می کند. با این درمان، طول درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم بسیار کوتاه می شود.

درمان بیماری پانیک اتک با بهترین دکتر هیپنوتیزم

درمان بیماری پانیک اتک با بهترین دکتر هیپنوتیزم

درمان بیماری پانیک اتک

برای درمان این بیمار هراس با هیپنوتیزم، بررسی های اولیه ای انجام می گیرد تا شناخت صورت گیرد. پس از آن اقدامات اولیه درمانی شروع می شود. با بررسی و پیگیری های درمانی فرد مبتلا به بیماری، دچار سردرگمی هم نمی شود. پس خوب است به بهترین دکتر هیپنوتیزم در تهران مراجعه کنید.

برای درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم به شما توصیه می کنیم که از همان ابتدا به دنبال بهترین دکتر هیپنوتیزم در تهران باشید که حتما روانشناس و روان درمان خوبی هم باشد. در واقع هیپنوتیزم به تنهایی مشکل را حل نمی کند.

هیپنوتیزم یک وسیله و ابزار کمکی است که روانشناس آن را با روش های دیگر درمانی به کار گرفته تا نتیجه خوبی را از درمان حاصل نماید. یک متخصص هیپنوتیزم باید علت، علائم و شدت بیماری را بررسی کند. پس از آن روش های درمانی مناسب را انتخاب می کند. بهترین دکتر هیپنوتیزم می داند که آیا هیپنوتیزم به این نوع بیماری در این شخص به خصوص جواب می دهد یا خیر؟ ممکن است هیپنوتیزم در بعضی از افراد درمان موثری را ایجاد نکند و حتی اضطراب و هراس را افزایش دهد.

هیپنوتیزم درمانگر، باید چگونگی پاسخ فرد به درمان هیپنوتیزم را بررسی کند تا تشخیص دهد که هیپنوتیزم برای درمان در این شخص انجام گیرد یا انجام نشود.

انواع درمان بیماری پانیک اتک

حملات پانیک اتک را می توان با اقدامات درمانی تحت کنترل درآورد. با درمان رفته رفته حملات خفیف تر شده و کاهش پیدا می کند. اما اگر به فکر درمان این بیماری نباشیم، می تواند شدت پیدا کند و در تمام عمر تداوم داشته باشد. برای مقابله با استرس می توان روش های درمانی زیر را در نظر داشت.

  • درمان با مشاوره
  • درمان با روان درمانی
  • درمان با هیپنوتراپی

بهترین راه درمان این بیماری این است که نحوه مقابله با بروز این چنین حملات را بدانیم. حفظ آرامش و دفع ترس و وحشت از عوامل مهم و کلیدی در درمان بیماری پانیک اتک است. با داشتن یک شیوه زندگی درست و سالم دیگر نگران بروز این نوع بیماری ها نباشید. این را بدانید که حملات پانیک اتک آزاردهنده است ولی خطرناک نیست. تنفس آرام و عمیق و شل کردن عضلات در درمان این بیماری کمک بزرگی می کند.

انواع درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم

 درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم

انواع درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم

  • درمان پانیک اتک با ریلکسیشن
  • درمان حمله هراس با کاهش اضطراب

روش های درمان پانیک اتک

درمان بیماری هراس با جلسات روان درمانی قابل درمان است. چگونگی این جلسات در تعداد و نوع روش متغیر است. درمان باید به صورت اصولی و ریشه ای با یک درمانگر و متخصص با تجربه صورت گیرد. برخی از روش های درمانی بیماری فوبیا با وحشت زدگی شبیه است. در نتیجه وجود یک متخصص و روانشناس در درمان اهمیت دارد.

علت یابی حملات پانیک

دلیل حملات پانیک

علت یابی حملات پانیک

تشخیص علت حملات پانیک در درمان این بیماری بسیار اهمیت دارد. اغلب حملات ابتدایی در حملات پانیک، خیلی اتفاقی صورت می گیرد. در ادامه، ترس از اینکه این حملات اتفاق بیافتد می تواند از مهم ترین دلایل ایجاد وحشت زدگی باشد. فرد بعد از اولین حمله هراس به حالت های بدنی خود حساس می شود. از هر نشانه ای در بدن خود هراس دارد و همین موضوع ترس و هراس، می تواند عامل ایجاد حملات بعدی در فرد شود. پس همین ترس از ایجاد حمله پانیک می تواند خود باعث ایجاد اختلال اضطراب، در شخص شود.

نشانه های بیماری پانیک اتک

  • استرس و اضطراب بسیار زیاد
  • بی حسی اندام
  • حالت تهوع
  • تعریق
  • احساس خفگی
  • احساس مرگ
  • رعشه و لرزه
  • درد در قسمت قفسه سینه
  • تهوع یا درد در ناحیه شکم
  • تعریق
  • احساس گرما یا سرمای زیاد
  • ترس از عدم کنترل محیط
  • حس سرگیجه
  • بی احساسی و کرختی
  • ترس از مرگ
  • ترس از دیوانگی

البته که این نشانه ها در افراد متفاوت است و ناگهانی اتفاق می افتد. این علائم می تواند از روزی چند بار تا سالی یکبار اتفاق افتد.

علائم و نشانه های جسمی پانیک اتک

 نشانه های جسمی پانیک اتک

علائم و نشانه های جسمی پانیک اتک

از نشانه های جسمی در این بیماری می توان به احساس لرز، کمر درد، سر درد و پرش عضلات اشاره داشت. سرخ شدگی و رنگ پریدگی را هم می توان در دسته نشانه های جسمی این بیماری به شمار آورد.

علت ایجاد بیماری پانیک اتک یا حمله هراس

  • وراثت که می تواند تا شش برابر ایجاد این بیماری را افزایش دهد.
  • مصرف چای و قهوه و سیگار و الکل و بنگی جات مثل حشیش و گل و مواد مخدر در افراد مستعد به این بیماری
  • بیماری های جسمانی مثل تیروئید پر کار یا داشتن دیابت
  • عوامل روانی مثل داشتن بیماری افسردگی و داشتن یک گذشته تلخ در فرد
  • شخصیت های اضطرابی که درمان نشده اند و تحت کنترل نیستند، اگر در شرایط اضطرابی در مدت طولانی قرار گیرند ممکن است پانیک اتک به سراغشان بیاید.
  • مادرانی که در دوران بارداری خود دچار تنش و اضطراب هستند، ممکن است این بیماری در کودکشان در آینده ایجاد شود.
  • اتفاقات استرس زا در زندگی

علت روانشناختی بیماری پانیک اتک

یکسری عوامل روانشناختی هستند که می توانند باعث ایجاد بیماری پانیک اتک در افراد بشوند. از این نشانه ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

  1. داشتن تجربیات شدید و تکرار شونده در گذشته
  2. تجربیاتی که باعث ایجاد استرس و اضطراب شده است.

مغز این افراد به دلیل مواردی که به آن ها اشاره شد، دارای استرس و اضطراب زیادی است که در نوع حاد باعث ایجاد حملات پانیک اتک می شود.

پیامد بیماری پانیک اتک

پیامد بیماری پانیک اتک در زندگی افراد

اختلال پانیک اتک می تواند زندگی شغلی و اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار داده و مختل کند. این بیماری تا آنجا می تواند در زندگی افراد اختلال ایجاد کند که حتی نتواند یک مسافرت بی دغدغه و همراه با آرامش را داشته باشد. پس از رفتن به مسافرت ها امتناع می کند. حتی ممکن است بیمار مبتلا نتواند به راحتی از خانه خارج شود و یا احتیاج داشته باشد تا یک فرد همیشه همراه او باشد. این بیماری رفتن فرد بیمار به سرکار را هم با مشکل مواجه می کند.

با توجه به پیامدهای این عارضه روانی در فرد، درمان بیماری می تواند کمک بزرگی به ایجاد یک زندگی متعادل برای فرد مبتلا باشد. درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم با بهترین دکتر هیپنوتیزم در تهران بهترین درمان است.

آیا حملات پانیک اتک در زمانی که بیمار بیدار است اتفاق می افتد؟

حملات پانیک اتک اغلب در زمان بیداری اتفاق می افتد. اما ممکن است در زمان خواب بیمار هم حملات پانیک اتک ایجاد شود. به این نوع از حمله های پانیک اتک حمله های شبانه گفته می شود. این حملات باعث می شود تا فرد از خواب بیدار شود و باعث ایجاد ترس در او شود. ممکن است که فرد حس کند که کابوس دیده است. خوابیدن دوباره برای شخص بیمار سخت می شود.

آیا حملات پانیک اتک باعث مرگ می شود؟

اغلب کسانی که دچار حملات پانیک اتک می شوند در اولین بار به اورژانس مراجعه می شود. این افراد می پندارند که یک مشکل پزشکی خیلی جدی مثل مشکلات قلبی برایشان ایجاد شده است. نشانه هایی مثل افزایش ضربان قلب، تنگی نفس و تعریق زیاد در افراد ایجاد می شود که می ترساند. اما این نشانه ها خطر مرگ ندارند و زندگی فرد را تهدید نمی کنند. افرادی که مبتلا به بیماری پانیک اتک هستند نشانه های جسمانی ندارند و فقط از جنبه ذهنی دچار مشکل هستند. برای تشخیص این علائم که آیا مربوط به بیماری پانیک اتک است یاخیر؟ باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

سخن آخر

برای درمان بیماری پانیک اتک نباید با آن مبارزه کرد. بیشتر تلاش هایی که برای مقابله با این بیماری رخ می دهد باعث می شود این بیماری وضعیت بدی پیدا کند. یا روش های درمانی مناسب بر موج آن سوار شوید و مطمئن شوید که خیلی زود به پایان می رسد. با هیپنوتراپی بیماری پانیک اتک در کلینیک حس نو نتیجه درمانی عالی را تجربه خواهید کرد.

سوالات متداول درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم

1آیا می توان از حملات پانیک پیشگیری کرد؟
درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم بسیار موثر است ولی بهتر است در ایجاد این حملات پیشگیری های لازم هم صورت گیرد. از پیشگیری های موثر می توان به تمرین تنفس، مراقبه، ورزش، اجتناب از مصرف شکر و دوری از کافئین اشاره کرد.
2برای مقابله با حملات پانیک چه کنیم؟
درمان پانیک با هیپنوتیزم می تواند افکار را تغییر دهد. در این صورت شما کمتر در معرض این حملات قرار خواهید گرفت.
3درمان پانیک با هیپنوتیزم چه کمکی به افراد می کند؟
درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم ایجاد اعتماد به نفس،کاهش نگرانی و احساسات ترس را در افراد دارد.

10 دیدگاه ها

  1. Hanane گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    خانم دکتر می خواستم بدونم که اگر مثلا هر یک ماه یا هر دو ماه با حملات هراس مواجه شدیم، باید برای درمان اقدام کنیم؟ چون فاصله بینشون زیاده یعنی مسئله مهمی نیست؟

    • نینا بهروش گفت:

      اگر در انجام فعالیت های روزانه شما اختلالی رخ می دهد، بهتر است برای درمان اقدام کنید.

  2. مونا گفت:

    چه جوری می تونم وقت بگیرمم برای مشاوره؟

  3. علیرضا گفت:

    پانیک اتک همون حمله هراس هست؟ آیا تفاوتی با ترس داره؟

    • نینا بهروش گفت:

      ترس اگر ایده ال و غیر طبیعی نباشد، هیچ مشکلی ندارد. ترس های نابجا و نامعقول که باعث می شود زندگیتان مختل شود، باید حتما درمان شود.

  4. مونا گفت:

    آیا بین حملات پانیک اتک و اضطراب تفاوتی وجود دارد؟

  5. حسام گفت:

    حملات پانیک اتک تا چه حد خطرناک است؟

  6. هیراد گفت:

    ایا با هیپنوتیزم میتوان پانیک اتک را قطعی درمان کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین