یاد آوری خاطرات با هیپنوتیزم توسط پزشک

یاد آوری خاطرات با هیپنوتیزم توسط پزشک

هیپنوتیزم یک تکنیک در پزشکی است که پزشکان با استفاده از آن به بیماران خود در به یاد آوردن خاطرات قدیمی کمک می کنند. در روش یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم سلول های منطقه ی خاصی از مغز تحریک می شود. این تحریک در زنده کردن خاطرات خاص بسیار موثر است.
یک نکته جالب در مورد هیپنوتیزم این است که مثلا گاهی فردی وسیله ای را گم می کند و بعد از مدت ها هنوز نمی تواند به خاطر بیاورد که آن را کجا گذاشته است. در چنین مواقعی هیپنوتیزم به کمک آن شخص می آید. در واقع شخص با استفاده از روش هیپنوتیزم، می تواند مکان وسیله گمشده را به راحتی به یاد آورد.
فوق العاده ترین اتفاقاتی که درهیپنوتیزم رخ میدهد
در واقع برای افرادی که با هیپنوتیزم خاطرات از دست رفته ی خود را بازیابی می کنند، دو اتفاق جالب رخ می دهد:

تغییر سلول های مغزی با هیپنوتیزم

در حقیقت بعضی وقت ها علم هیپنوتیزم کمک می کند که تعدادی از سلول های مغزی که در قشر اصلی مغر قرار دارند، دچار تغییر شوند. این تغییر انقدر مهم است که گاهی حتی می تواند یک حافظه ی خاص در فرد به وجود آورد.

تولید سلول های جدید در مغز با هیپنوتیزم

تولید سلول های جدید در مغز با هیپنوتیزم

سلول های جدید در مغز با هیپنوتیزم

مواقعی هم وجود دارد که هیپنوتیزم سبب می شود یک ماده شیمیایی به نام استیل کولین در مغز ترشح نماید. این ماده ی شیمیایی به افزایش سلول های مغزی و شکل گیری حافظه کمک شایانی خواهد کرد.
یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم چه کاربردی دارد
کاربرد های علم هیپنوتیزم در پزشکی به صورت زیر است:
• این تکنیک در به یاد آوردن یک سری خاطرات خاص قدیمی کمک می کند.
• برای بیمارانی که مبتلا به زوال مغز شده اند بسیار مفید است.
• می تواند باعث به یاد آوردن خاطرات در افرادی شود در اثر شوک حافظه ی خود را از دست داده اند.

در زمان هیپنوتیزم شدن افراد چه اتفاقی می افتد؟

در زمان هیپنوتیزم شدن افراد چه اتفاقی می افتد؟

با هیپنوتیزم شدن چه اتفاقی می افتد؟

در یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم فرد هیپنوتیزم شونده بر روی یک موضوع خاص که تصمیم دارد آن را به طور واضح به خاطر بیاورد، به شدت تمرکز می کند. پس از آن با گذشت چند دقیقه بین او و فرد هیپنوتیزور یک ارتباط عاطفی عمیق برقرار می شود.
در این موقع فرد هیپنوتیزم شونده به هیپنوتیزور اعتماد کامل کرده و تمام اطلاعاتی را که او در این حالت درخواست می کند، در اختیارش قرار می دهد.

تصورات غلط در مورد هیپنوتیزم

بیشتر افراد انتظار دارند که در زمان هیپنوتیزم بیهوش شوند. ولی یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم اصلا اینگونه نیست. در هیپنوتیزم شخص باید از همه اتفاقات اطراف خود آگاه باشد. در عین حال به خلسه ی عمیقی فرو رفته و روی موضوع مورد نظرش تمرکز کند.
گاهی بعضی از بیماران زمانی که هیپنوتیزم می شوند، حضور خود را در در دو مکان مختف می مجسم می کنند. در این زمان این تصور در آنها به وجود می آید که به خواب فرو رفته اند. ولی این فکر غلط است. در واقع در این لحظه آنها در یک خلسه ی متوسط از هیپنوتیزم قرار گرفته اند.

خطراتی که هیپنوتیزم شونده را تهدید می کند

گاهی افراد برای یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم به جای اینکه به پزشک مراجعه کنند، به سراغ اشخاص دیگری می روند. اشخاصی که به دروغ خود را درمانگر معرفی کرده و در پی سو استفاده هستند. در این زمان ممکن است برای شخص هیپنوتیزم شونده اتفاقات زیر حادث شود:
• انجام معامله بدون خواست قلبی
• امضای اسناد زیان آور در حالت خلسه
• تن دادن به خواسته های غیر اخلاقی هیپنوتیزور
• فاش کردن رازهای مهم و هزاران مورد دیگر

خطراتی که هیپنوتیزم شونده را تهدید می کند

خطرات هیپنوتیزم

بنابراین برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی می بایست فرد از مراجعه به اشخاص غیر قابل اعتماد بپرهیزد. او باید خود را برای انجام هیپنوتیزم در اختیار یک پزشک مورد اطمینان قرار دهد. پزشکی که تحت نظارت همه جانبه ی سازمان نظام پزشکی وزارت بهداشت و انجمن های تخصصی پزشکان قرار دارد.
تعریف دیگری از هیپنوتیزم
یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم در واقع به این معنی است که شخص در حالت دیگری از خود آگاهی قرار می گیرد. او در این شرایط تصور می کند که انگار در زمان و مکانی در گذشته است. شخص در این لحظه مانند کسی رفتار می کند، که انگار خوابیده و در حال دیدن رویا می باشد.
چه نوع خاطراتی توسط هیپنوتیزم بازیابی می شوند؟
در ادامه بحث یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم می توان گفت که ذهن به صورت اتوماتیک وار خاطراتی را که هضم آن برایش مشکل بوده و یا خود ما تحمل یاد آوری آنها را نداریم سرکوب می کند. او به نوعی این خاطرات را از ذهن خودآگاه خارج کرده و برای همیشه به ذهن ناخودآگاه انتقال میدهد.
خاطراتی از قبیل:
• مسائل ناخوشاند، تجربیات درناک و شرم آور
• اتفاقات تلخ مربوط به دوران کودکی
• تجربه وحشتناک تجاوز
و خاطرات دیگری از این قبیل که از حافظه پاک شده اند ولی اثر آنها هنوزم که هنوزه بر روح و روان باقی مانده است.
هیپنوتیزور چگونه بیماران خود را درمان می کند؟
هیپنوتیزور یا بهترین دکتر هیپنوتیزم به خوبی می داند که در زمان یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم چه خاطراتی را از ذهن بیمار استخراج کند. او تمام خاطرات مربوط به تجربیات تلخ و ناخوشایند را از ذهن بیمار دریافت کرده و برای حل آنها راه حل های روانشناسی ارائه می دهد.
در این درمان می توان گفت که توسط هیپنوتیزم احساس درمانجو نسبت به آن خاطره تغییر می کند و مسائل بد و ناخوشایند خاطره ی بد برای او به حالت حل شده در می آید.
پنج روش برای فراموش کردن خاطرات بد گذشته
گاهی یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم برای خلاص شدن از دست آنهاست. می توان گفت زمانی پیش می آید که شما در قدیم تجربه ی تلخی داشتید و خاطره ی آن بعد از گذشت مدت ها هنوز شما را آزار می دهد. در این مواقع نیاز دارید که با پیروی از یک سری ترفند ها آن خاطره را برای همیشه کنار بگذارید.
ترفند هایی از قبیل:
• به یاد آوردن نکات مثبت خاطره ی تلخ
• از بین بردن آثار آن خاطره ی بد از زندگی
• زندگی کردن در زمان حال
• پرورش افکار مثبت
• بر شمردن داشته های کنونی و لذت بردن از آنها
در نتیجه
می توان با علم هیپنوتیزم معجزه کرد. شاید اثر این درمان خیلی سریع نباشد ولی به مرور آنچنان حال شما را خوب می کند که تاثیر استفاده از این روش را بعد ها می توانید به وضوح شاهد باشید.
سوالات متداول در مورد یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم
1. آیا می توانم با درمان از طریق هیپنوتیزم اعتماد به نفس خود را افزایش دهم؟
بله، قطعا با درمان به وسیله ی هیپنوتیزم احساس خود باوری، احساس توانمندی و اعتماد به نفس در شما بیشتر می شود.
2. هیپنوتیزم خود به خود چیست؟
به هیپنوتیزمی می گویند که به طور خود به خود برای فرد ایجاد می شود.
3. هیپنوتیزم خود به خود در چه زمان هایی رخ می دهد؟
به عبارتی زمانی که تمام حواس و تمرکز شما مشغول موضوعی خاص است و اتفاقات اطراف خود کاملا بی توجهید، در حال تجربه ی هیپنوتیزم خود به خود می باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین