کنترل درد با هیپنوتیزم

درمان درد

کنترل درد با هیپنوتیزم

اکثر افراد برای کاهش درد از داروهای شیمیایی استفاده می کنند. اما امروزه کنترل درد با هیپنوتیزم از بهترین و مطمئن ترین روش ها است. تعداد افرادی که درگیر دردهای فیزیکی هستند از کسانی که بیماری های دیگری چون بیماری قلبی، دیابتی و سرطان دارند، بیشتر است.

دردهای مزمن از رایج ترین دردها هستند که در افراد کم کم ایجاد ناتوانی می کنند. استفاده از داروهای مسکن می تواند درد را موقتی تسکین دهد اما درمان همیشگی و قطعی نیست. بهترین راه برای کنترل دردهای مزمن درمان هیپنوتیزمی است. درمانی است مطمئن و همیشگی که درد را بدون عوارض جانبی و با تکنیک خاصی از بین می برد. در حالیکه مصرف داروها عوارض دارند و رفته رفته باید دوز بیشتری از داروها را مصرف کنیم.

هیپنوتیزم بدون هیچگونه عارضه ای می تواند دردهای ما را درمان کند و یا کاهش دهد. برای درک درمان و کنترل درد با هیپنوتیزم می توان مثالی آورد. وقتی انگشت کودک شما درد می گیرد شما آن را می بوسید تا دردش از بین رود. بوسه و حرف های ما به مغز کودک این فرمان را می دهد تا درد را فراموش کند و دیگر احساس نکند.

هیپنوتیزم در درمان درد

درمان درد

هیپنوتیزم در درمان درد

هیپنوتیزم حالتی از توجه به متمرکز میباشد. برایتان پیش آمده است که غرق در فیلمی شده اید و توجهتان به اطراف از بین رفته است. در این حالت ممکن است اگر دردی هم دارید مثل سردرد ، آن را فراموش کنید. شما چیزهایی را که در توجهتان وجود داشته است را از دایره هوشیاری خود خارج کرده اید. توجهتان به فیلم دیدن جلب شده است و این یک نوع هیپنوتیزم است.

با کنترل درد با هیپنوتیزم شما کنترل کامل بدن خود را به دست می گیرید. تمرکز درونی در شما آنقدر بالا خواهد رفت تا فقط به بدن خود تمرکز داشته باشید. به هیچ چیز بیرونی توجه نمی کنید. قدرت شما در هیپنوتیزم بالا می رود و متمرکز می شود تا تواناییتان در از بین بردن درد بالا رود.

چگونه با هیپنوتیزم درد درمان می شود؟

هیپنوتیزم در درمان درد باعث می شود تا بخشی از مغز شما که درک درد را بر عهده دارد، مسدود شود. این بخش دروازه درد است. با استفاده از  اسکن های PET متوجه شده اند که هیپنوتیزم می تواند بخش های قشری و زیرقشری مغز که در پردازش جنبه های مختلف درد دخالت دارند را به گونه ای درست کرده که احساس درد کمتر شود، از بین برود یا احساس ناخوشایندی دیگر وجود نداشته باشد.

با استفاده از تجهیزات پیشرفته مانند MRI ها و اسکن های PET، ثابت شده است که کنترل درد با هیپنوتیزم بسیار موفق عمل کرده و حتی برای از بین بردن درد در عمل ها ، جراحی ها و زایمان هم با این روش انجام می شود.

در درمان درد با هیپنوتیزم پاسخ نرمال و واکنش طبیعی، فراموش کردن و بی اهمیت شدن درد صورت می گیرد. در واقع هیپنوتیزم، هنر وارد کردن افراد به داخل تونل واقعیت است و اگر بتوان تمرکز فرد مذکور را به خوبی روی تونل واقعیت مطلوب معطوف کرد، می توان درد را کاملا از بین برد.

درمان و کنترل درد

درمان درد با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم با سه مکانیزم اولیه روبه رو می شود که تاثیرپذیری دارد.

  • راحتی و شل شدن عضلات
  • تغییرات ادراکی
  • تغییر جهت شناختی

معمولا درد با انقباض عضلات همراه می شود. بیماران نقاطی از بدنشان را که درد می گیرد ثابت نگه می دارند. انقباض در عضلات باعث کاهش درد می شود. پس هیپنوتیزم با شل کردن عضلات باعث کم شدن درد می گردد. در تغییرات ادراکی هم به فرد یاد می دهند تا تجسم کند که قسمتی از بدن که درد گرفته است، بی حس شده است. افرادی که دارای هیپنوتیزم پذیری بالایی هستند در این تکنیک موفق تر عمل می کنند.

افرادی هم که هیپنوتیزم پذیری کمتری دارند بیشتر از تکنیک پرت کردن هواس استفاده می شود تا دیگر به درد فکر نکنند. در واقع تمرکز را بیشتر بر نقاط حسی دیگر بدن می گذارند.

درمان هیپنوتیزمی درد در کودکان

درمان درد با هیپنوتیزم

درمان هیپنوتیزمی درد در کودکان

اثر کنترل درد با هیپنوتیزم در کودکان بسیار بالا است. در کودکانی که مشکل درد دارند، هیپنوتیزم بسیار موفق عمل کرده است. زیرا کودکان دارای درجه هیپنوتیز پذیری بالایی هستند.  بطور طبيعي کودکان تجسم خود را در هنگام تغييرات ادراكي بي حسي هيپنوتيزمي بكار انداخته و ريلكس می گردند.

احساس درد چیست؟

درد حسی مهم است برای برای اعلام هشدار و خطر ایجاد می شود. اما دردهای مزمن متفاوت است. این دردها طولانی مدت هستند و به سراغ افراد می آیند. باید درمان شوند و با تشخیص متخصص روش های درمانی روی بیمار اعمال گردد. تجربه هر فردی نسبت به درد با افراد دیگر متفاوت است و به عواملی بستگی دارد. از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سن و جنسیت
  • خاطرات از دردهای گذشته افراد
  • موقعیت عاطفی در افراد دیدگاه فرد درباره درد
  • باورها و تربیت افراد
  • تاثیرات فرهنگی و اجتماعی بر افراد
سخن آخر

کنترل درد با هیپنوتیزم یک روش درمانی مطمئن و کاملا بی خطر است. این روش بهتر است در ابتدای چرخه درد اعمال شود تا تاثیر بیشتری در درمان حاصل گردد. هیپنوتیزم درمانی درد روشی ساده و بدون عوارض جانبی است. درمان با بهترین دکتر هیپنوتیزم در کلینیک درمانی حس نو با مشخص شدن مزمن بودن یا نبودن درد در ابتدای درمان، صورت می گیرد. موفقیت در درمان با هیپنوتیزم به درجه هیپنوتیزم پذیری بیمار و قدرت درمانگر بستگی دارد. دردهایی که در حافظه سلولی قرار گرفته اند و دلیلی برای وجود درد از نظر پزشکی وجود ندارد، مانند شکستگی که بعد از مدت ها درمان هنوز احساس درد در آن مرکز وجود دارد، با هیپنوتیزم قابل درمان است.

سوالات متداول درمان درد با هیپنوتیزم

1آیا سردردهای میگرنی با هیپنوتیزم درمان می شود؟
اضطراب عامل اصلی بروز  سردردهای میگرنی است با هیپنوتیزم درمانی می توان بر اضطراب غلبه کرد و سردرد درمان می شود.
2کاهش درد با هیپنوتیزم چگونه انجام می شود؟
بخشی از مغز که وظیفه ادراک درد را دارد با هیپنوتیزم مسدود می شود. در نتیجه احساس درد از بین می رود. البته روش درمانی به نوع درد و میزان آن بستگی دارد.
3درمان درد با هیپنوتیزم چقدر طول می کشد؟
درمان درد به جلسات متعددی نیاز دارد که با توجه به نوع درد و قدرت هیپنوتیزم پذیری افراد این جلسات تعیین می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین