کنترل خشم با هیپنوتیزم

کنترل خشم

وجود خشم باعث ایجاد اثرات منفی در زندگی می شود. مهم ترین اثرش اختلال در ارتباط با دیگران است که با خشم صورت می گیرد. در این مطلب  تحت عنوان کنترل خشم با هیپنوتیزم درباره اینکه خشم چیست و چه زمانی انسان خشمگین می شود و چه طور می توان آن را با هیپنوتیزم کنترل کرد می خوانیم.

کنترل خشم با هیپنوتیزم

با درمان هیپنوتیزمی می توان بر خشم ایجاد شده غلبه کرد و آن را کنترل کرد. در طی درمان هیپنوتیزمی از طریق ضمیر ناخوداگاه، یاد می گیرید که چطور رفتارهای درست جایگزین رفتار اشتباه می شود و خشم از بین می رود. تغییرات در ضمیر ناخوداگاه شما اتفاق می افتد و تغییرات ایجاد می شود. در صورت خشمگین شدن می توانید به صورن ناخوداگاه آن را کنترل کنید. کنترل خشم با هیپنوتیزم تاثیرات مثیتی را در زندگی افراد ایجاد می کند.

هیپنوتیزم باعث می شود که خشم افراد ریشه یابی شود. به دوران کودکی برگردیم و عواملی که باعث به وجود آمدن خشم در ما می شوند بررسی شود. ریشه خشم تجزیه و تحلیل می شود و زخم هایی که از سال ها پیش در ما وجود دارد، التیام می بخشد. درمان هیپنوتیزمی خشم با بهترین دکتر هیپنوتیزم و روان درمانگری عالم و باتجربه درمان شده و آرامش به زندگی باز می گردد.

خشم چیست؟

خشم

خشم و خشونت

خشم یا عصبانیت یک احساس قوی از نارضایتی می باشد که معمولا وقتی از چیزی یا اتفاقی خوشمان نمی آید به وجود می آید. افراد نارضایتی خود را با خشم نشان می دهند. این حس باعث ایجاد انرژی در فرد می شود و باعث میشود تا فرد خشمگین دست به انجام کاری بزند. نتیجه انجام کار یا منفی می شود و یا مثبت است.

همه افراد باید با اطرافیانشان ارتباط برقرار کنند. برای ایجاد این ارتباط باید درک مقابل ایجاد شود. دشمن برقراری ارتباط با دیگران هم خشم و عصبانیت است. پس از مهمترین آسیب هایی وجود خشم این است که در برقراری ارتباط با دیگران دچار ضعف و اختلال می شویم.

چرا عصبانی می شویم؟

عصبانیت به دلیل وجود کلافگی ایجاد می شود. وقتی بر سر راه موانعی باشند، کلافگی و سردر گمی ایجاد شده و فرد عصبانی می شود. با انرژی که خشم ایجاد می کند، می خواهیم موانع را از سر راه برداریم.

یکی از دلایل ایجاد خشم در افراد، خود محوری است که می خواهند، حرف، حرف خودشان باشد. بیشتر اختلافات میان زن و شوهرها هم به همین دلیل است. برای به کرسی نشاندن حرف خود، لجبازی می کنند تا حرف خودشان عملی شود.

ریشه خشم و عصبانیت در کجا است؟

خشم و خشونت

ریشه خشم و عصبانیت

برای درمان خشم با هیپنوتیزم باید ریشه یابی خشم با بهترین روان درمانگر صورت گیرد. عصبانیت بیشتر موارد ریشه در سرخوردگی ها، محرومیت ها، تنبیه ها و تهدیدهایی است که در دوران کودکی فرد به وجود آمده است. کودک، ادامه زندگی را در سایه امنیت والدین می بیند. حتی اگر آن ها به او زور بگویند و تنبیهش کنند، تحمل می کند و سکوت می کند. این سکوت باعث ایجاد خشم درونی در فرد می شود. خشم خود را سرکوب می کند و عصبانیتش را در درون خود می ریزد. انرژی ناشی از این خشم و عصبانیت سالها در فرد نهفته می ماند. تا جایی خشم در درون کودک می ماند که، بتواند مستقل شود و در بزرگی که استقلال پیدا کرد آن را متوجه دیگران کند.

فرد خشمگین در زندگی خود بدون آنکه متوجه باشد، خشم خود را بر سر فرزندان و همسر و همکارانش وارد می آورد. انتقام، دشمنی، بغض و کلافگی در فرد همه در اثر خشمی است که سالها در درون او مخفی بوده است. کینه هم می تواند از دلایل وجود خشم باشد که متوجه آن نمی شویم که از کجا آمده است. اما کینه ای که درون ما است از خشمی است که در وجود ما به صورت مزمن، نهان شده است. باید آن را درمان کرد. کنترل خشم با هیپنوتیزم از راه های علاج این اختلال روانی است.

نشانه های خشم درونی چیست؟

بسیاری از نشانه ها از خشم درونی در افراد وجود دارد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

  • دشمنی
  • کلافگی
  • بغض
  • کینه
  • متلک پرانی
  • تمسخر دیگران
  • انتقادهای طعنه آمیز
  • خجالت
  • فروتنی کاذب

درمان خشم و کنترل آن

درمان خشم

درمان خشم و کنترل آن

برای از بین بردن این اختلال باید از ایجاد خشم به پرخاشگری به دیگران جلوگیری کنیم. خشم را با خود حمل نکنیم و در خود نریزیم. سرکوبش نکنیم و آن را نپوشانیم. باید با حقیقت رو به رو شویم و پذیرای خشم درون خودمان باشیم. باید بپذیریم که به دلیل وجود مورد و مسئله ای در ما، خشم ایجاد شده است و در پی درمان آن باشیم. با کنترل خشم با هیپنوتیزم می توانیم ریشه ایجاد خشم را بیابیم. ریشه خشم را تجزیه تحلیل کرده و با ایجاد آرامش آن را درمان کنیم.

از راه های موثر درمان خشم، درمان هیپنوتیزمی آن است که باعث تغییر دید و نگرش درباره پدیده هایی که قبلا باعث آزار در شما شده است، داده و اصلاح کنید. می توانید کنترل کنترل و مهار بیشتری برای احساساتتان پیدا کرده و از خودخوری دست بردارید. می توانید خشم خود را به صورت مثبت تری ابراز کنید و با افراد رابطه درست و منطقی تری را داشته باشید.

چگونه خشم خود را موقتی سرکوب کنید؟

اگر ناگهان دچار خشم شدید به طوریکه ممکن است به کسی آسیب برسانید، بهتر است نفس های عمیق بکشید و حواستان را از شخص دور کنید. مثلا وسایلی که در اتاق به رنگ آبی هستند را بشمرید. با انجام یکسری کارهای فیزیکی هم می توانید خشم را از خودتان دور کنید. مثلا دستان خود را باز و بسته کنید. پای خود را خیلی نامحسوس به زمین بفشارید. یا دندان های خود را آرام به هم فشار دهید. از انواع درمان ها برای کنترل خشم می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

  • مدیتیشن
  • یوگا
  • کنترل خشم با هیپنوتیزم
  • روان درمانی
  • مشاوره درمانی
  • تمرینات تنفسی و غیره
سخن آخر

با کنترل خشم با هیپنوتیزم می توانید درصد بسیاری از خشم خود را فروکش کنید و در صورت خشمگین شدن آن را از طریق ضمیر ناخوداگاه کنترل کنید. با شرکت در جلسات هیپنوتیزمی بهترین دکتر هیپنوتیزم سرکار خانم مانا هومن در کلینیک درمانی حس نو می توانید تاثیر مثیت این درمان را احساس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین