کنترل اشتها با هیپنوتیزم

لاغری با هیپنوتیزم

کنترل اشتها با هیپنوتیزم

کنترل اشتها با هیپنوتیزم و در نتیجه لاغری فرد یک روش درمانی است که در این مقاله راجع به آن بحث خواهیم کرد و نیز شما ار با هیپنوتیزم و موردی در این رابطه آشنا خواهیم کرد.

کنترل اشتها با هیپنوتیزم یا هیپنوتیزم تراپی لاغری

هیپنوتیزم در لاغری

هیپنوتیزم تراپی لاغری

هیپنوتراپی لاغری یک روش درمانی روانی است که به کمک آن افراد می توانند عادات اشتباه غذایی خود را به هنگامی که کاهش وزن برای آن ها مهم است اصلاح کنند و هدف این روش این است که به فرد کمک کند تا در باره بدن خود اعتماد به نفس پیدا کرده و افکار منفی در مورد غذا خوردن را تغییر دهد و بدون آن که بر احساسات او تاثیر منفی بگذارد وزن کم کند و بدین ترتیب با تاثیر گذاری بر ذهن ناخود آگاه انسان، رابطه مثبتی بین ذهن، بدن، ورزش و غذا که کلید کاهش وزن درست و کنترل وزن است ایجاد می کند. .

آیا واقعا هیپنوتیزم باعث لاغری فرد می شود؟

در جواب سوال فوق باید گفت که هیپنوتیزم پایه و اساس علمی دارد و انجام آن برای لاغری نیز همین طور است و لاغری با هیپنوتیزم همراه با اصلاحات تغذیه‌ای، ورزش و سبک زندگی بهتر، بسیار شدنی و موثر است.

هیپنوتیزم به فرد اجازه می‌ دهد عواملی را که سد راه موفقیت او می‌ شوند را شناخته و با اراده و آگاهی روی آن ‌ها کار کند و این زمانی است که فرد بدون هیچ فشار بیرونی، برای تغییر آماده است و می‌ تواند انتخاب‌ های غذایی بهتری داشته باشد، عادات مضرش را کنار بگذارد و سبک زندگی سالم‌ تری در پیش بگیرد.

کسانی که می ‌توانند از شیوه‌ لاغری با هیپنوتیزم استفاده کنند

هیپنوتیزم از راه‌ های مختلفی به بیماران کمک می‌ کند از جمله تغییرات رفتاری، بهتر کردن کیفیت زندگی، ترک اعتیاد، کنترل استرس پس از ضایعه، کاهش افسردگی، اضطراب و کنترل درد. در بیشتر موارد از هیپنوتیزم به عنوان یک پروسه‌ی مکمل در درمان استفاده می ‌شود؛ بنابراین بهتر است در مورد آن با پزشک‌ تان مشورت کنید. افراد بزرگسال، نوجوانان و کودکان می‌ توانند بسته به دلیل و نیازشان از هیپنوتیزم استفاده کنند، البته به این شرط که در وضعیتی باشند که این رویکرد را درک کرده و به آن جواب بدهند. اگر می‌ خواهید از هیپنوتیزم برای لاغری استفاده کنید و کنترل اشتها با هیپنوتیزم داشته باشید، بهتر است طبق توصیه ‌های یک پزشک یا یک درمانگر واجد شرایط این کار را انجام دهید تا از هر گونه تجربه‌ی ناخوشایندی جلوگیری نمایید. وضعیت سلامتی و واجد شرایط بودن ‌تان را مشخص کند و طبق آن، طول مدت درمان و نوع هیپنوتیزم مناسب شما را معلوم نماید.

لاغری با هیپنوتیزم چقدر طول می‌ کشد؟

فواید لاغری با هیپنوتیزم

زمان درمان لاغری با هیپنوتیزم

در این مورد می توان گفت که مدت درمان با هیپنوتیزم برای هر کسی متفاوت است و ممکن است هفته‌ ها یا ماه ‌ها و حتی سال ‌ها طول بکشد تا شخص به هدف خود برسد..

درمانگر در مورد طول مدت این رویکرد تصمیم می‌ گیرد و معلوم می ‌کند طی جلسات چه کار‌ هایی باید انجام شود؛ ضمنا اگر لازم باشد، درمانگر راه ‌های خود هیپنوتیزم را به شما یاد خواهد داد در بیشتر موارد، چهار تا شش جلسه برای کسب نتیجه لازم است، اما اگر پای یک بیماری یا مشکل مزمن در میان باشد، درمانگر می‌ تواند ۱۲ تا ۲۴ جلسه برای شخص در نظر بگیرد.

سایر فواید لاغری با هیپنوتیزم

فواید لاغری با هیپنوتیزم

لاغری با هیپنوتیزم

  • افزایش رضایت و اعتماد به نفس: هیپنوتیزم نه تنها به ما کمک می ‌کند از شر وزن اضافیمان خلاص شویم، بلکه اعتماد بنفس، احساس رضایت، خود باوری و خود کنترلی ما را نیز تقویت می نماید.
  • هیپنوتیزم برای تسکین اضطراب و استرس: دانشمندان می‌ گویند خود هیپنوتیزم راهی کم هزینه و موثر برای درمان اضطراب و سایر مشکلات مرتبط با استرس است.
  • هیپنوتیزم برای درمان دیابت: مدیریت وزن فاکتور مهمی در دیابت است و مطالعات نشان می ‌دهند هیپنوتیزم به بهبود متابولیسم، کاهش قند خون و تنظیم وزن در افراد مبتلا به دیابت کمک بسیاری می کند.
  • هیپنوتیزم برای کنترل اشتها و درمان اختلالات خوردن: عادت ‌های غذایی بر وزن ما اثر می ‌گذارند و تحقیقات نشان می‌ دهد هیپنوتیزم شناختی رفتاری می‌ تواند به کنترل اشتها و کاهش تمایل به پرخوری کمک شایانی نماید.
  • هیپنوتیزم برای تقویت خود کنترلی: اجتناب از هله هوله خوری و کنترل هوس ‌های غذایی کار ساده ‌ای نیست، اما هیپنوتیزم می‌ تواند خود کنترلی ‌فرد را تقویت کرده و به او کمک کند از خوردن غذا‌هایی که کالری زیادی دارند خودداری کند.
  • هیپنوتیزم برای کمک به حفظ وزن ایده آل: هیپنوتیزم نه تنها به ما کمک می ‌کند وزن کم کنیم بلکه تشویق مان می ‌کند تا وزن ایده آلی را که به آن رسیده‌ ایم در بلند مدت حفظ نماییم.

پژوهش ‌های انجام شده در مورد هیپنوتیزم و کاهش وزن

در مورد هیپنوتیزم و کاهش وزن هنوز تحقیقات زیادی انجام نشده است، اما همین اندازه‌ مطالعاتی که تاکنون صورت گرفته، حاکی از موفقیت آمیز بودن این شیوه هستند و از آنجایی که که با افزایش آمار چاقی، رویکردهای جدید تری برای درمان چاقی مورد نیاز است در پژوهشی که از ماه مه سال 2017 شروع شده، دانشمندان در حال بررسی این روش به عنوان درمانی غیر تهاجمی و دوام پذیر برای چاقی هستند

مروری که در سال 1996 روی مطالعات انجام شده صورت گرفته، نتایج 5 مطالعه را که در مورد هیپنوتیزم و کاهش وزن انجام شده بودند مورد ارزیابی قرار داد که تمام این 5 مطالعه نشان داده بودند هیپنوتیزم، در مقایسه با روش رفتار درمانی شناختی، کاهش وزن بیشتری برای افراد به دنبال داشته است

.آنچه که باید در هیپنوتیزم برای کاهش وزن به یاد داشته باشید

هیپنوتیزم می ‌تواند یک انتخاب با دوام برای بسیاری از افرادی که باشد که قصد کاهش وزن دارند، و یک ابزار موفق برای کاهش وزن بلند مدت است و از آنجایی که هیپنوتیزم یک رژیم غذایی نیست، مهم است که یادمان باشد رژیم غذایی سالم و متعادل در کنار سبک زندگی فعال داشته باشیم.

جمع بندی

در این مقاله راجع به کنترل اشتها با هیپنوتیزم و فواید و مضرات احتمالی آن بحث شد و نیز انواع هیپنوتیزم را برای شما شرح دادیم.

در کلینیک حس نو به عنوان یکی از معتبر ترین کلینیک های روانشناسی که در زمینه های مختلف از جمله به کارگیری روش های هیپنوتیزم و ان ال پی فعالیت دارد می توانید معتبر ترین و علمی ترین مقالات در مورد انواع اختلالات روانی و…. را مطالعه کرده و در صورت لزوم از مشاورین متخصص کمک بگیرید و مشکلات خود را درمان کنید.

سوالات متداول کنترل اشتها با هیپنوتیزم

1لاغری با هیپنوتیزم چقدر طول می‌ کشد؟
کنترل اشتها و در نتیجه لاغر شدن به کمک روش هیپنوتیزم برای هر کسی متفاوت است و ممکن است هفته‌ ها یا ماه ‌ها و حتی سال ‌ها طول بکشد تا شخص به هدف مد نظرش برسد.
2آیا لاغری با هیپنوتیزم امکان پذیر است؟
بله لاغری با روش هیپنوتیزم توسط روانشناسانی که در زمینه هیپنوتیزم وروش های روان تحیلیل گری تخصص دارد امکام پذیر می باشد.
3هیپنوتراپی برای کاهش وزن چگونه است؟
افراد می توانند عادات اشتباه غذایی خود را به هنگامی که کاهش وزن برای آن ها مهم است با کمک روش هیپنوتیزم اصلاح کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین