چگونه کودک را می توان هیپنوتیزم کرد؟

هیپنوتیزم کودک

چگونه یک کودک را می توان هیپنوتراپی کرد؟

هیپنوتیزم در کودک از قدیم تا به الان جذابیت بالایی برای مردم دارد.بعضی از مردم فکر میکنند هیپنوتیزم کودکان یکم غیرعادی است ولی این روزا کاملا پذیرفته شده است هم از نظر علمی هم از نظر علم پزشکی. ما در این مقاله سعی می کنیم به شما بگوییم چگونه یک کودک را می توان هیپنوتیزم کرد؟

بررسی درباره چگونه یک کودک را می توان هیپنوتیزم کرد؟

زمانی که می خواهیم هیپنوتیزم کودکان رابه طور خاصی به کار ببریم چه موضوعاتی را باید رعایت کنیم؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید درنظر بگیریم و به آن توجه کنیم به این صورت است که اصلا ببینیم هیپنوتیزم با کودک ما تناسب دارد یا نه ؟ زمانی که کودک تحت درمان درمان گر است، درمانگر باید ببیند می تواند اصلا هیپنوتیزم را در برنامه ی درمانی خود قرار بدهد یا نه. البته که پاسخ دهی کودکان نسبت به ادم های بالغ بیشتر است.

درمان با هیپنوتیزم کودکان

هیپنوتیزم کودکان

نکات مهم در هیپنوتیزم کودکان

  1. نقش و شرایط سنی در هیپنوتیزم کودکان

طبق مطالعاتی که انجام شده است کودکانی که زیر سه سال هستند در پاسخ دادن به هیپنوتراپی محدود هستند. این کودکان نمی توانند روی خیال پردازی درون خود با چشمان بسته راحت باشند. بیشترین زمانیکه می توان هیپنوتیزم پذیری اتفاق می افتد در اواسط این دوران از زندگی کودکان است. کودکان در این دوره به راحتی می توانند با وسایلی که به آن ها علاقه دارند ارتباط برقرار کنند. یکی از مشکلاتی که ممکن در زمان هیپنوتراپی برای کودک بیافتد این است که با یه محرک و یا حتی یک وسیله کوچک حواس کودک پرت می شود. بین سن های 7 تا 14 سالگی هیپنوتیزم پذیری به  نهایت خود می رسد.

  1. اثر ژنتیک برهیپنوتیزم کودکان

وراثت نقش مورد توجه ای در استعداد های ذهنی دارد و عامل دومی است که باید در زمان استفاده از هیپنوتیزم مورد توجه قرار بگیرد. ممکن است بین کودک و پدر و مادری که هم جنس کودک است همسان سازی صورت بگیرد. در کاهش و یا افزایش پذیرش هیپنوتراپی از الگو سازی رفتاری وجود داشته باشد.

  1. رشد و توسعه شناختی

هوش و رشد شناختی، گاهی امکان دارد با استعداد هیپنوتیزمی همدلی و همبستگی داشته باشد. تکنیک هایی که در هیپنوتیزم استفاده می شود می تواند در کودکان با هوش بالا و هم کودکانی که مشکل عقب افتادگی ذهنی دارند به صورت موفقیت آمیز اجرا شود.

چرا در کودکان هیپنوتیزم استفاده می کنیم ؟

درمان کودکان با هیپنوتیزم

کودکان و هیپنوتیزم

پاسخ دادن کودکان به هیپنوتراپی بسیار بالا است، هیپنوتیزم باعث به وجود آمدن استعدادهای تازه در کودکان می شود و برای آن ها زمینه ای را فراهم می کند تا به کنجکاوی های خود پاسخ بدهند. با انجام هیپنوتراپی کودکان تسلط بیشتری برای پاسخ دادن به جسم و روان و فعالیت های خود پیدا می کنند.در بعضی از درمان های غیرپزشکی و پزشکی هیپنوتیزم جواب می دهد و می تواند جنبه مفیدی در نتیجه درمان به وجود بیاورد.

آیا می توان ترس کودکان را با هیپنوتراپی درمان کرد؟

درمان هیپنوتیزمی کودکان

درمان اختلال ترس در کودک با هیپنوتیزم

همه ی ما در سنین کودکی کم و بیش ترس را تجربه کرده ایم، ترس هیجانی است که ممکن است فرد عامل ترس را در کنار خود حس می کند. باید احساساسات کودک درهنگام ترس درک شود و آن ها را جدی گرفت چون ممکن است به کودک آسیب بزند و باید به آن کمک کنیم تا بتواند برای ترس خود جایگزینی پیدا کند. ترس های کودکان گذرا هستند. با توجه به سن کودک ترس ها هم تغییر می کند.

اولین قدم برای هیپنوتراپی کودکان این است که روش های درمانی که برای کودک در نظر می گیریم با توجه به شخصیت او مفید و امکان پذیر است یا نه.

قدم دوم این است که علایق کودکمان را پیدا کنیم مثل بازی هایی که دوست دارد و یا چیزهایی که دوست دارد .

سپس باید هیپنوتیزم را به عنوان بازی به او یاد بدهیم و هنگام بازی مهارت هایی که باید بداند را به او بیاموزیم. بهتر است در زمان هیپنوتراپی، کنترل کردن و احساس قدرت را در کودک تقویت کنیم. برای رسیدن بهتر به اهداف با آرامش عمومی و تلقینات، صحنه هایی که برای او خوشایند است را بگوییم تا تجسم کند.

وقتی از هیپنوتراپی کودکان به درستی استفاده کنیم، کودک، هم می تواند بر ترس های خود غلبه کند و هم در جاهای دیگر به او کمک کند و باعث اعتماد به نفس در او شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله برای شما در مورد اینکه چگونه یک کودک را می توان هیپنوتیزم کرد؟ صحبت کردیم و امیدوارم با خواندن این مقاله پاسخ های خود در ارتباط یا هیپنوتیزم کودکان دریافته باشید. و خوب است متذکر شویم که کودکان به طور طبیعی در حالت هیپنوز و امواج آلفا هستند و به طور طبیعی در تخیل به سر می برند. کافی است ما آن ها حمایت کنیم و در جهت درمان هدایت صورت گیرد. این هدایت، می تواند توسط درمانگر و یا والدین انجام شود. می توان در هنگام بازی هم القائات لازم را دریافت کنند.

سوالات متداول چگونه یک کودک را می توان هیپنوتیزم کرد؟

1آیا ممکن است کودکی به هنگام هیپنوتراپی به خواب برود و هرگز بیدا نشود؟
از یافته های بهترین دکتر هیپنوتیزم می توان به این نتیجه رسید که هیپنوتیزم به هیچ عنوان خواب نیست و اصلا به خواب شباهت ندارد. در هنگام هیپنوتیزم کودکان تغییرات فیزیولوژی صورت نمی گیرد.
2کودکانی که به ms مبتلا هستند می توانند با هیپنوتراپی درمان شوند یا نه ؟
می دانید که ms نوعی از بیماری های سیستم عصبی است که میلیون ها سلول عصبی با هم به مشکل می خورند. در حال حاضر به وسیله علم هیپنوتیزم می توان این بیماری را کنترل کرد ولی به طور کامل نمی توان درمان کرد. در واقع درمانی تکمیلی است..
3از هیپنوتیزم برای چه کسانی مجاز است استفاده شود؟
همه افراد میتوانند از درمان هیپنوتیزمی بهره ببرند. بیماری هایی که علت پزشکی ندارد و دلیل آن روانشناختی و روانی است با هیپنوتیزم می توان درمان کرد. البته به شرایط بیمار در پذیرش هیپنوتیزم هم بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین