چگونه خاطرات بد را فراموش کنیم؟

فراموش کردن خاطرات بد

چگونه خاطرات بد را فراموش کنیم

فراموش کردن خاطرات بد گذشته از سخت ترین کارها است. از بهترین کارها این است که افکار مثبت جایگزین افکار منفی و بد گذشته شوند. برای رسیدن به این هدف باید فرد تمرکزی قوی و تلاشی بسیار و مداوم داشته باشد. اگر می خواهید بدانید چگونه خاطرات بد را فراموش کنیم؟ در این مقاله همراه ما باشید.

برای فراموشی افکار بد و خاطرات بد در گذشته باید توانایی عدم پرورش خاطرات بد گذشته را داشته باشید. آنها را گسترش ندهید و در مواقع هجوم آن ها، ذهنتان را متوقف کنید.

خاطرات خوب دارای نقاط مثبتی هستند که با پر رنگ کردن نقاط مثبت شان در ذهن می توان به هوشیاری و آگاهی و درس عبرت رسید و اینگونه ایجاد آرامش درونی کرد.

فراموشی خاطرات بد با هیپنوتیزم

فراموشی خاطرات بد

فراموشی خاطرات بد با هیپنوتیزم

روانشناسان وقتی بر روی روش درمانی تحقیقات و بررسی انجام می دادند، متوجه شدند که وقتی فردی دچار استرس می شود، حرکت چشمها تغییر می کند. پس با کنترل چشم ها و تغییر جهت آن ها می توان استرس و اضطراب را کم کرد.

افرادی که تحت درمان هیپنوتیزمی قرار می گیرند، خاطرات بد از ان ها دور می شود و آسیب کمتری دیده و تمرکز بر روی آن خاطرات مخرب هم برایشان سخت تر می شود.

وقتی با تکنیک های درست و اصولی هیپنوتیزم انجام شود. می توان خاطرات جدیدی را به ذهن وارد کرد. خاطراتی که فرد در هنگام پایان هیپنوتیزم، واقعی می پندارد.

در ابتدای درمان با هیپنوتیزم، درمانگر میزان هیپنوتیزم پذیری فرد را می سنجد. میزان ازردگی ممکن را در هنگام درمان بررسی می کند و در مرحله بعد بیمار از نظر ذهنی توسط متخصص آماده می شود.

در ادامه از بیمار خواسته می شود که روی خاطراتی که باعث آزردگی خاطر او می شود فکر کند و خاطرات خوب را جایگزین آن ها کند.

فراموش کردن خاطرات بد گذشته با هیپنوتیزم کوتاه مدت نیست. در طول زمان بر روی فرد، باقی می ماند. فراموش کردن خاطرات بد با هیپنوتیزم عوارض جانبی ندارد و بسیار بهتر از درمان هایی مانند درمان دارویی با عوارض است.

عملکرد فراموشی خاطرات بد با هیپنوتیزم

در درمان فراموشی خاطرات بد با هیپنوتیزم، عبارات تأکیدی دقیق و قدرتمندی بیان می شود که با استفاده از طریق ضمیر ناخودآگاه فرد جذب می شود و پس از مدت کوتاهی به واقعیت زندگی او تبدیل می شود.

با عبارات تاکیدی که در هیپنوتیزم درمانی انجام می شود، مقاومت ضمیر خوداگاه شما را در برابر تغییرات از بین می برد. تکرار آن ها باعث ایجاد اتصالات عصبی تازه ای در ضمیر ناخوداگاهتان خواهد شد. با هیپنوتیزم درمانی فراموش کردن خاطرات بد گذشته می توان شکل پذیری جدیدی برای ذهن ناخوداگاهتان رقم زد. برنامه ریزی جدیدی صورت می گیرد و واقعیت زندگی شما آنگونه که خوب و پسندیده است، پیش خواهد رفت.

نتایج هیپنوتیزم درمانی در فراموشی خاطرات بد گذشته

 هیپنوتیزم درمانی در فراموشی خاطرات بد گذشته

نتایج هیپنوتیزم درمانی در فراموشی خاطرات بد گذشته

  • لذت بردن از زندگی
  • رها شدن از احساسات و افکار منفی
  • یاداوری خاطرات خوب گذشته
  • فراموش کردن خاطرات دردناک در گذشته
  • بازسازی شخصی و راه پیدا کردن به زندگی شاد
  • بخشش واقعی خود

مراحل فراموشی خاطرات بد

تکنیک ها و روش های زیادی برای فراموش کردن و حذف کردن خاطرات بد در ذهن وجود دارد که ما از بهترین راه ها را به ترتیب بیان می کنیم. چگونه خاطرات بد را فراموش کنیم؟

 فراموشی خاطرات بد

مراحل فراموشی خاطرات بد

هر چیزی که باعث ایجاد یاداوری خاطرات بد در ذهن می شود را حذف کنید.

دیدن وسایل و اشیائی که یاداوری خاطرات بد را برای شما دارد از عوامل مرور خاطرات بد گذشته است. پس برای پاک کردن ذهن خود بهتر است که محیط بیرونی را هم پاک نمایید.

گذشته تان را زیر و رو نکنید.

به خاطرات بد و منفی خودتان بها ندهید. با توجه کردن به خاطرات بد، آن ها برای خودتان بزرگ می کنید. مرور زیاد خاطرات بد باعث سردرگمی و در نهایت افسردگی می شوند. یاداوری خاطرات بد باعث ایجاد افسردگی می شود.

هنگامی که افکارتان معطوف به خاطرات بد گذشته شد، خود را سرگرم کاری نمایید تا از هجوم خاطرات بد در ذهنتان رها شوید.

جای خاطرات بد و منفی را با خاطرات خوب و خوش پر نمایید.

از راه های فراموش کردن خاطرات بد در گذشته این است که به خاطرات خوب و خوش فکر کنید. ذهنتان را از تجربه های جدید پرنمایید. به سفر بروید و با دوستانتان وقت بگذرانید. برای خودتان سرگرمی های جدیدی را ایجاد کنید.

از محیط های خاص دور شوید.

اگر بودن در محیطی باعث می شود که خاطرات بد برایتان یاداور شود، خود را از آن محیط دور کنید. گاهی شاید پاک کردن صورت مسئله هم برای شروع خوب باشد. با خدتان و احساستان وقتی هنوز کنار نیامده اید، بهترین کار دوری از محیط هایی است که یاداور آن خاطرات برای شما است.

کمک گرفتن از متخصص و مشاور روانشناس

برای اینکه بدانید چگونه خاطرات بد را فراموش کنیم؟ و برای رهایی از اثرات مخرب یاداوری خاطرات بد باید از روانشناسان و منخصصین این حوزه مشاره بگیرید. تا با بررسی شرایط بهترین راه حل  و درمان ها انجام شود. بهترین دکتر هیپنوتیزم با استفاده از تکنیک های هیپنوتیزم درمانی می تواند بهترین درمان را برای فراموشی تجربیات منفی و بد گذشته داشته باشد.

ادامه دار بودن این وضعیت می تواند آسیب های بدی به روح و روان شما وارد کند. پس با درمان موثر، افکار مثبت را در خود پرورش داده و از آسیب های روحی به دور باشید.

بر این باور باشید که خاطرات و تجربیات بد هر چه قدر هم که شدت داشته باشند، می توان با کمک درمانگر و متخصص، فراموش و کم رنگ کرد. باید صبر کرد و قدم به قدم مراحل و جلسات درمانی را طی کرد.

سوالات متداول چگونه خاطرات بد را فراموش کنیم

بهترین درمان برای فراموشی خاطرات بد چیست؟

بهترین درمان با توجه به شدت بیماری توسط متخصص مشخص می شود. اما هیپنوتیزم درمانی بسیار موفق عمل کرده است.

برای درمان و رفع خاطرات بد به کجا مراجعه کنم؟

برای از بین بردن خاطرات بد در ذهن باید به مراکز درمانی روانشناسی معتبر مراجعه نمایید. کلینیک حس نو بهترین خدمات را در جهت درمان انواع اختلالات روانی دارد.

اگر محیطی یاداور خاطرات بد باشد باید چه کنیم؟

باید از آن محیط دور شوید تا با پاک کردن صورت مسئله درمان هم شروع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین