گوش دادن به ویس مدیتیشین خواب

ویس مدیتیشن خواب

مراقبه یا مدیتیشن چیست؟

مراقبه یا مدیتیشن عبارت است از مجموعه راهکارهایی که در جهت بالا بردن عملکرد و تمرکز و کنترل ذهن و افکار است. مدیتیشین حالتی از فرد است که ذهن او را خالی از هرگونه افکار منفی و مزاحم می کند و برای دقایقی او را از همه مشکلات و اضطراب های ناشی از محیط اطراف آزاد می کند.

همانطور که ما در طول روز بدن و صورت خود را می شوییم و آن از کثیفی و آلودگی تمیز می کنیم، ذهن و سیستم عصبیمان هم به طور هر چند وقت یکبار نیاز به شست و شو و پاکسازی دارد.

مدیتیشن به شما کمک می کند که اگر دچار شکستی هم در زندگی خود شدید بر موفقیت های بعدیتان تمرکز کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

تاثیر مدیتیشن در خواب

مراقبه یا مدیتیشن

کاهش اضطراب های قبل خواب

شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که به دلایل مختلف دچار بی خوابی شوید و استرس و اضطراب ناشی از کارهای روز بعدتان بهتان اجازه ندهد خواب راحتی داشته باشید.

داشتن زندگی شلوغ و پرمشغله باعث می شود شب ها تا دیر وقت کار کنید و صبح ها زودتر از زمانی که باید از خواب بیدار شوید و دوباره مشغول کار و زندگیتان شوید. برای از بین بردن این اضطراب و استرس از زندگی، فکر و ذهنتان باید از همین ابتدا و یا هرچه زودتر تلاش کنید تا آن ها را از خودتان دور کنید.

داشتن یک مربی یا شخصی حرفه ای و خبره در امر مدیتیشن یا دیدن فیلم های مخصوص مدیتیشن، برای شروع کار بسیار برایتان مفید خواهد بود.

مربی های آنلاین زیادی وجود دارند که به صورت رایگان، متناسب با سطح آشفتگی و فشارهایی که رویتان هست، شما را راهنمایی می کنند و نحوه یادگیری و ریلکس کردن ا یادتان می دهند.

در این مقاله در مورد راه های کاهش این اضطراب توسط ویس مدیتیشن خواب و تاثیر آن بر آرامش قبل خوابتان صحبت می کنیم.

مدیتشین و تاثیر آن روی ذهن

ذهن تاثیر فوق العاده و زیادی در نحوه رفتار بدن ما دارد، پس برای این که بتوانید نتیجه خوبی از مدیتیشن های قبل خواب و آرام کننده زهن و روان بگیرید باید به آن باور داشته باشید.

هنگامی که شما با طرز فکر سالم و مثبت داشته باشید، ذهن شما بهتر می تواند به ترغیب بدن شما در جهت بهبودی و درمان کمک کند. مدام تصور کنید که بعد از انجام این روش های آرامش دهنده و درمانی، مانند سابق می توانید خواب راحت، آرامش کافی و ذهنی بدون افکار منفی داشته باشید.

خودتان را موفق در این ماجرا ببینید و به خودتان باور داشته باشید، بر این موضوع تمرکز کنید که کاملا به بدنتان برای بهبودی با کمک داروهای روانی و ذهنی ایمان دارید و تمرین های لازم برای سلامتی خود را تا آخر و ادامه دار انجام می دهید.

نکته مهم در شنیدن این ویس ها و صداهای آرامش بخش این است که هرگز در مدیتیشن عجله نکنید و آهسته و پیرو در مسیر آن قدم بردارید، هیچ تلاشی بی نتیجه نخواهد ماند و شما در آینده حتما طمع شیرین موفقیت در این امر را خواهید چشید.

شنیدن ویس مدیتیشن خواب

تاثیر مدیتیشن بر ذهن

ویس مدیتیشن خواب

شکل ها و شیوه های مختلفی برای مدیتیشن قبل خواب وجود دارد که شاید شما آن ها را امتحان کرده باشید اما نتیجه قطعی و صد در صدی نگرفته باشید، هدف از ویس مدیتیشن خواب این است که بتوانیم احساسات، عواطف و فکرهایمان را تحت کنترل خود در آوریم و خواب راحتی را بعد از یک روز پرکار و سخت داشته باشیم.

برای گوش دادن به ویس های مدیتیشن، بهتر است یک هدفون تهیه کنید تا تمام حواستان پیش گوینده و صدای آهنگ باشد، مکانی آرام را انتخاب کنید، بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر از این ویس های مراقبه لباسی آزاد و راحت تنتان کنید، بدن خود را ریلکس کنید، چشمانتان را ببندید و صدای صوت را پلی کنید.

برای این که نتیجه بهتری بگیرید، بهتر است روز های اول ویس ها را با دقیقه های کوتاه تر گوش کنید به عنوان مثال دو دقیقه، چند روز بعد آن را به پنج دقیقه برسانید و همینطور زمان را بالا ببرید. شاید هفته های اول برایتان کمی سخت باشد اما اگر این کار را به صورت مداوم ادامه دهید تاثیرات شگفت انگیز آن را در زندگی خود می بینید.

تاثیر مدیتیشن قبل خواب بر تعادل ذهن

مراقبه صوتی به شما کمک می کند تا علاوه بر دور شدن از استرس و اضطراب، تمرکز و تعادل ذهنتان را نیز بالا می برد، همچنین ویس های مدیتیشین خواب در علم روانشناسی هم ثابت شده است که تاثیر بسزایی در تقویت حافظه نیز دارد.

این ویس ها بر تنظیم تنفس شما نیز موثر می باشند، پس با گوش دادن مداوم آن ها به سلامت جسم و روحتان کمک کنید و ذهنتان را از آشفتگی و دغدغه های کاری و زندگی دور کنید.

اهداف مدیتیشن و تاثیرات آن بر روی افراد

  • شناخت عوامل اضطراب به صورت دقیق
  • بدست آوردن توانایی و قدرت کافی برای از بین بردن منشاء اضطراب و استرس
  • آموزش ذهن و روح افراد برای کاهش میزان شدت و یا تکرار این تنش ها و واکنش های داخل بدن افراد
ویس مدیتیشن در کودکان

اهداف مدیتیشن

توصیه ما

اگر شما هم در زندگی مشکلاتی نظیر غم فقدان کسی که دوستش داشتید، مشغله کاری زیاد، نداشتن شغل ثابت و خوب، طلاق، از دست دادن فرزند و ….  دارید و نمی توانید آن را تحمل کنید و به ذهن و جسمتان فشار زیادی وارد کرده است.

با گوش دادن دوره ای به ویس های مدیتیشن خودتان را برای چند دقیقه در روز هم که شده از این افکار منفی و مزاحم خلاص کنید و کم کم این سطح یادگیریتان را افزایش دهید و برای همیشه آن را در زندگیتان اجرا کنید. همچنین می توانید به بهترین روانشناس تهران نیز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین