کوچینگ شغلی

هزینه کوچینگ شغلی

کوچینگ کیست؟

کسی که برای کمک به دیگران و بر طرف کردن مشکلاتشان، راهکارها و ایده های زیادی در سر دارد و در مسیر شغلی خود می تواند افراد را به بهترین حالت خود نزدیک کند، کوچینگ یا مربی نامیده می شود.

این افراد از مهارت های بین فردی قوی برخوردارند، این افراد به شما کمک می کنند که برای آینده درسی، شغلی، بیزینس و اهدافتان برنامه ریزی کنید و آن ها را در بهترین حالت خود پیش ببرید. در این مقاله درمورد این کوچینک شغلی چه وظایفی دارد و مهارت های مورد نیاز در این نقش، و همچنین هزینه کوچینگ شغلی را برسی می کنیم.

کوچینگ کیست

کوچینک شغلی کیست

کوچینگ شغلی

مربی شغلی یک حرفه ای است که به افراد کمک می کند تا برای اشتغال آماده شوند. این متخصصان اغلب برای شرکت های خصوصی و همچنین برای مدارس فعالیت می کنند که افراد را برای رشته ای که قرار است تحصیل کنند و اهداف آینده شان آماده کنند. .

بسیاری از مربیان شغلی تصمیم می گیرند که با جانبازان، معلولان یا کسانی که با سایر چالش های مربوط به اشتغال مواجه هستند، کار کنند. اگر شما قصد مشورت و توصیه یک فرد خبره در مورد جهات و موارد مختلف روحی و آسیب های روانی را دارید، پیشنهاد ما مراجعه به بهترین روانشناس تهران است زیرا علاوه بر تحصیلات و تجربه کاری بالا در این زمینه می تواند شما را به خوبی راهنمایی و مشکلتان را ریشه کن کند.

کوچینگ های شغلی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • مربی ها می توانند به دانشجوها برای مسیر شغلی که قصد دارند پیدا کنند، کمک کنند.
  • مشاوره به افرادی که مایل به تغییر شغلشان هستند.
  • مربی شغلی شایستگی و ویژگی های هر فرد را برای کار و اشتغالی که در نظر دارد، بررسی می کنند و به آن ها کمک می کنند که یا در همان مسیر ادامه دهند و موفق شوند، یا در صورت این که تشخیص دهند این شغل مناسب فرد نیست، او را به مسیرهای دیگر شغلی هدایت می کنند.
  • کوچینگ شغلی، افرادی که قصد ورود در مصاحبه های شغلی، آمون های استخدامی و رزومه های کاری دارند، از طریق کارگاه های آموزشی و بررسی سوابق و میزان تحصیلات و شناخت افراد، آن ها را به مسیر مورد نظرشان سوق می دهند.

هزینه کوچینگ شغلی

با توجه به این که کوچینگ شغلی انواع مختلفی از کارها را انجام می دهد و عملکرد و مهارت های بالا مربی های شغلی در زمینه شناخت افراد و مشخص کردن اهدافشان در آینده و کمک برای رسیدن به آن ها، در زمینه های مختلف، با هم متفاوت است نمی تواند گفت که هرکدام یک میزان هزینه را برای جلسات و کارگاه های آموزشی خود در نظر می گیرند.

کوچینگ های شغلی با مدارک تحصیلی مختلف، در حال فعالیت و کار در دفاتر هستند، که برخی از عواملی که در هزینه کوچینگ شغلی دخیل است عبارت اند از: مدرک کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد، تجربه کاری، محل کار ( کدام منطقه از شهر) و … همگی فاکتورهای اساسی و مهم در میزان نرخ و هزینه ای که این مربی ها برای جلسات مشاوره خود تعیین می کنند، می باشد.

ممکن است یک مربی هزینه پایینی جهت کارگاه های آموزشی خود بگیرد اما آنطور که می خواهید نتواند به شما راهکار پیشنهاد دهد یا انگیز تان را برای ادامه مسیرتان تقویت کند. به همین علت برای شناخت یک کوچینگ جرفه ای، تنها میزان هزینه ملاقات او ملاک نیست و شما باید فاکتورهای مهم تری را بررسی کنید که از این دوره های آموزشی نتیجه مطلوبی را کسب کنید.

هزینه کوچینگ شغلی

کوچینگ شغلی

سوالات متداول هزینه کوچینگ شغلی

1علت تفاوت هزینه کوچینگ های شغلی در چیست؟
برخی از مربی های شغلی علاقه به برگزاری کلاس های دسته جمعی و کارگاه های آموزشی دارند، که ممکن است یک کوچینگ دیگر، ترجیح بدهد به صورت انفرادی هر فرد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. به علت این تغییر عملکرد در کار و نوع متفاوت مهارت در برقراری ارتباط، هزینه کوچینگ شغلی متفاوت خواهد بود.
2آیا کوچینگ های شغلی، همان مشاور اند؟
کوچینگ های شغلی وظایفی مانند مشاورین را انجام می دهند، اما آن ها تخصصشان روی مسائل کاری، آینده افراد و رشته و مسائل مربوط به درس و دانشگاه می باشد. مشاورها در اکثر زمینه های خانوادگی، روحی، مشکلات فردی، روانشناختی و … فعالیت می کنند و مختص به یک امور خاص نمی باشند.
3مربیان شغلی فقط برای دانشجویان و متقضایان شغل و کار موثراند؟
خیر، برخی از مربی های شغلی وظیفه و مهارتشان در آموزش دادن دیگر کوچینگ های شغلی است. به عبارتی این مربی ها، آموزش های هدفمندی را برای مربیگری شغلی یا مسائل دیگر به افرادی که تصمیم دارند قدم در این راه بگذارند، می دهند.در این دوره های آموزشی، معمولا مربی های آموزشی روی تعیین هدف ، ارزیابی افراد، مشاوره و برقراری ارتباط با مردم در سنین مختلف و مهارت های خاصی که برای انجام این کار نیاز دارند ، متمرکز می شوند.

 

تجربه کاری کوچینگ شغلی

بیشتر جوانان و کسانی که قصد تغییر یا ورود به شغلی را دارند، ترجیح می دهند با افرادی صحبت و مشورت کنند که در همان شغل و زمینه کار کرده و اکنون نوعی پیش کسوت محسوب می شود. با این کار افراد با مزایا و معایب شغلشان و مشکلاتی که ممکن است در طی سال ها برایشان رخ دهد اشنا می شوند و با آمادگی بیشتر و ذهنی باز برای آینده کاری خود تصمیم می گیرند.

این مورد برای کوچینگ شغلی نیز صدق می کند، به عوان مثال کسی که قصد دارد با افراد ناتوان و معلول کار کند، باید تجربه شخصی و کاری در این زمینه داشته باشد تا بتواند ارتباط موثری با آن ها بر قرار کند.

کارآموزی در مکان های مختلف از جمله فعالیت هایی است که در این مورد می تواند تجربه خوبی برای کوچینگ های شغلی باشد زیرا آن ها در طول دوران کارآموزی خود با افراد مختلف مواجه می شوند و به بررسی مشکلات هرکدام می پردازند.

تجربه کاری مربی شغلی

تجربه کاری کوچینگ

چمع بندی

اگر به دنبال کوچینگ شغلی برای مشورت در رابطه با آینده کاری یا تحصیلی خود می گیردید و نسبت به هزینه های دوره های آموزشی این کارگاه ها نگرانید، بهتر است بدانید که هر مربی هزینه متفاوتی را جهت ارائه راهکارها و در اختیار گذاشتن تجریبات و مهارت هایش دریافت می کند و این مقدار در همه افراد یکسان نیست.

پس برای مراجعه به کوچینگ شغلی، علاوه بر هزینه ای که قرار است بپردازید به فاکتورهای مهم دیگر مانند تحصیلات و تجربیات کاری او نیز بپردازید و بعد از بررسی های لازم، به او مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین