غلبه بر کمال گرایی با هیپنوتیزم

کمال گرایی

غلبه بر کمال گرایی با هیپنوتیزم

افراد کمال گرا دائما در حال خرده گرفتن و انتقاد از خود هستند. آن ها بر این باور هستند که هنگام انجام هر کاری باید صد در صد و بی عیب و نقص آن را انجام دهند. اگر اینگونه نباشد، خود را بازنده می پندارند. آن ها باورشان اینگونه است که در همه کارها باید بهترین باشند. این حالت بیماری وسواس گونه ایجاد می کند. در این مقاله درباره غلبه بر کمال گرایی با هیپنوتیزم می خوانیم.

باور عموم بر این است که کمال گرایی تلاش و کوششی سالم در جهت رسیدن به اهداف است. اما اینگونه نیست و در واقع یک فشار اجباری برای رسیدن به خواسته هایی غیر ممکن است.

اگر فردی که کمال گرا است اهدافی اجباری و ناممکن را در نظر داشته باشد و برای رسیدن و دستیابی به آن کوشش می کند و این تلاش حالتی وسواس گونه دارد که ممکن است به تضعیف عزت نفس برسد. زیرا نمی تواند به اهداف غیر واقعی برسد.

افکار کمال گرایی چگونه است؟

افکار کمال گرایی چگونه است؟

افکار کمال گرایی

یک فرد کمال گرا اینگونه می اندیشد که اگر من کامل نباشم، خوب نیستم و فردی ناموفق هستم. افرادی که دچار این حالت هستند، دائما به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف در دیگران هستند. با بزرگ کردن و زیر ذره بین بردن کارها و اشتباهات دیگران، سعی در ایجاد برتری و حس ارزشمندی در خود هستند.

فرد کمال گرا دائما با خود در حال کشمکش است. همیشه در حال نقد کردن خود است. در نتیجه آرامش روانی را از خود دور کرده و همیشه در استرس و اضطراب به سر می برد. این افراد همیشه دچار احساس ضعف و شکست هستند. این اختلال در افراد باید درمان شود تا پیامدهای بدتری در زندگی شان ایجاد نکند که بهترین درمان می تواند غلبه بر کمال گرایی با هیپنوتیزم باشد. از افکار منفی اینگونه افراد می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • ترس از بازنده بودن
  • ترس از انجام اشتباه
  • ترس از عدم پذیرش
  • ترس از همه و یا از هیچکس
  • تاکید داشتن بر باورهای ناممکن

خصوصیات و ویژگی های افراد کمال گرا

افراد کمال گرا به جای آنکه در پی اهداف معقول و منطقی باشند، به دنبال اهداف نامعقول و غیر واقعی هستند. هرگز احساس ارامش و رضایت درونی از خود را ندارند و زندگی پر از ترس و استرسی را دارند. همیشه نقاط منفی در خود را بولد می کنند و یاداور می شوند. همیشه در حال مقایسه خود با دیگران هستند. اشتباهات خود را نمی پذیرند و حتی حاضر نیستند که درباره آن ها صحبت کنند.

اینگونه افراد معیارها و اهدافشان را بر اساس موفقیت های سایرین تعیین می کنند. از خود انجام کار و ماهیتش لذت نمی برند و فقط به پایان کار و نتیجه فکر می کنند. اگر کارها را به درستی انجام ندهند، خود را حقیر و ناموفق و کوچک می پندارند. فکر م کنند که باید همه امور زندگی را تحت کنترل خود در بیاورند.

پیامدهای اختلال کمال گرایی

 اختلال کمال گرایی

پیامدهای اختلال کمال گرایی

افرادی که دچار کمال گرایی هستند همواره احساس اسرس و اضطراب دارند که آینده چه می شود و آیا بهترین هستند یا خیر؟ این حالت در اشخاص باعث بروز حس غم و و احساس گناه می شود. همیشه مضطرب است که آیا کارها به خوبی انجام می شود و ممکن است به فردی افراطی در هر زمینه ای تبدیل گردد. آن ها افکار و اعمال را دو گونه می بینند یا حق است و یا ناحق است.

راه های غلبه بر کمال گرایی

  • انتقاد پذیر باشید.
  • اهداف واقع گرایانه داشته باشید.
  • تفاوت بین تلاش زیاد و کمال گرایی را بدانید.
  • فقط به نتیجه کار فکر نکنید و از مسیر هم لذت ببرید.
  • با دیگران ارتباط برقرار کنید اما مقایسه نکنید.
  • استانداردهایتان را پایین بیاورید.
  • درمان برای غلبه بر کمال گرایی با هیپنوتیزم

عملکرد درمانی کمال گرایی با هیپنوتیزم

 درمان کمال گرایی با هیپنوتیزم

عملکرد درمانی کمال گرایی با هیپنوتیزم

کمال خواهی منفی رابطه معناداری با افسردگی، وسواس، اضطراب اجتماعی، اختلالات خوردن، شخصیت وسواسی و اعتماد به نفس پایین دارد که باید درمان گردد. انواع درمان ها برای این اختلال وجود دارد که از بهترین این درمان ها می توان به غلبه بر کمال گرایی با هیپنوتیزم اشاره داشت. با هیپنوتیزم درمانی می توان الگوهای تفکر کمال گرایانه را تغییر داد.

این کار را با پررسی به ویژگی و تنظیم تفکر “همه یا هیچ ”  صورت می گیرد که در واقع یک خصوصیت رایج در  افراد کمال‌ گرا می باشد.

یک درمانگر و بهترین دکتر هیپنوتیزم می تواند به شما در تعمیق کارهایی که برای کنترل و کاهش کمال گرایی در زندگیتان انجام می دهید و از شما در رسیدن به اهداف از راه درست و سالم و اصولی، کمک کند.

درمان هیپنوتیزمی بر موضوعاتی متمرکز می شود که مسبب ایجاد کمال گرایی می شود. از این موضوعات و عوامل موارد زیر است.

  • ترس از شکست و به موفقیت نرسیدن
  • آرزوی دوست داشته شدن و تحسین شدن از دیگران
  • نیاز به جلب رضایت پدر و مادر
  • نیاز به دیده شدن

سخن آخر

انواع درمان ها برای کمال گرایی وجود دارد که می توان به درمان شناختی رفتاری و نظریه سیسم های خانواده و غلبه بر کمال گرایی با هیپنوتیزم اشاره کنیم. باید به روان درمانگر مراجعه کرده و ریشه های این اختلال بررسی شود تا با استفاده از بهترین رویکردها، شما را در یادگیری دیدگاه های بهتر یاری و کمک نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین