روانشناس کودک در تهران

روانشناس کودک

روانشناسان کودک آموزش دیده اند تا به کودکان کمک کنند چیزی که در ذهن، زندگی و جسمشان می گذرد در نظرشان معقول جلوه کند، به روشی که برایشان قابل فهم باشد.

روانشناسی کودک چیست؟

مشاور و یا روانشناس کودک نوعی از درمان است که مختص کودکان و نوجوانان با یک یا چند بیماری های روحی و روانی است. این شاخه از روانشناسی همچنین به جوانانی که آسیب هایی را تجربه کرده اند و یا در حال تجربه محیط خانگی استرس زا و ناکارآمدی هستند، کمک می رساند.

بسیاری از این مشکلاتی که کودکان با آن ها رو به رو هستند مشابه و یا تقلیدی از مشکلاتی است که بزرگسالان به طور روزانع با آن ها مواجه می شوند. برخی از این مشکلات رایج شامل اضطراب، افسردگی و غم و اندوه شدید می شود. هدف از روانشناسی کودک شکستن این مشکلات و تبدیلشان به بخش های قابل مدیریت است، تا کودکان آن ها را راحت تر بفهمند و با آن ها کنار بیایند.

مشاور کودک

روانشناسی کودک

روانشناسان کودک چه کسانی هستند؟

متخصصان سلامت روانی هستند که بینش ارزشمندی از شرایط اجتماعی و رشد عاطفی کودک و سلامت روانی اش فراهم می آورند. مهم است که این موضوع را در نظر بگیرید، بسیاری از این مشکلات به چشم افراد نزدیک کودک نمی آیند و در این لحظه است که بهترین روانشناس کودک وارد عمل می شود.

روانشناس دانش و تجربه لازم جهت شناسایی، ارزیابی، تشخیص و درمان طیف  وسیعی از شرایط سلامت روان، تنظیم و تعدیل مشکلات و استرس های روانشناختی را دارا می باشد.

خدمات روانشناس کودک

روانشناسان کودک خدمات فراوانی را به کودکان و نوجوانان حساس ارائه می دهند. مهم ترین بخش این است روانشناس ابتدا بایستی تمامی اطلاعات لازم را دریافت کند تا بتواند کمک هایی که کودک شما جهت حل مشکلاتش نیاز دارد را برایش فراهم آورد تا پس از آن بتواند به زندگی سالم و سازنده اش ادامه دهد.

مهم است که بدانید، کودکانی که با مشکلات روانی و استرس های روانشناختی دست و پنجه نرم می کنند، این نگرانی ها و مشکلات را با پدر و مادر خود در میان نمی گذارند. این کار به این دلیل نیست که شما را دوست ندارند، بلکه نمی خواهند با گفتن نگرانی هایشان به شما، از خودشان نا امیدتان کنند.

بنابراین، هدف از روانشناسی کودک، کمک به کودکان جهت تفسیر بهتر مشکلاتی است که در حال تجربه اش هستند و یا اتفاقات ناگواری که در گذشته رخ داده است، به شیوه ای که آن را درک کرده و بتواند پردازشش کنند. هنگامی که مشکلات اجتماعی و عاطفی کودک و استرس های روانشناختی اش درمان نشوند، می تواند اثر منفی بر انگیزه های تحصیلی و نقاط عطف رشدشان بگذارد.

مهم تر از آن، تاخیری به وجود می آید که تا بزرگسالی هم همراه او خواهد بود. کودکان در تمام رنج سنی از کودکان نوپا تا نوجوانی می توانند از مشاوره های کودک بهره مند شوند.

اگر متوجه شدید که رفتار کودکان به طور ناگهانی و شدید تغییر یافته، یا چیزی در رابطه با او عجیب است، قرار ملاقاتی با بهترین روانشناس کودک در تهران ترتیب دهید تا بهترین دوره های درمانی را دریافت کند و مشکلاتش را پشت سر بگذارد.

مشاور کودک

خدمات روانشناس کودک

زمان مناسب مراجعه به روانشناس کودک

هنگامی که کودکی از استرس های روانشناختی، اجتماعی، عاطفی و روانی یا آسیب های دیگر رنج می برد، کنار آمدن و قبول کردن آن ها برایشان سخت است، به خصوص زمانی که احساس می کنید هیچ چیزی کار ساز نیست و هیچ کاری برای درمان نمی توانید انجام دهید، در این زمان است که باید به مشاور کودک مراجعه بفرمایید.

مشاوران می توانند لایه های زیرین مشکلات را که بر روی سلامت کلی و روانی شان تاثیر می گذارند را شناسایی کنند، پس می توانند به سرعت به کودک یاری رسانده و به او احساس بهتری بدهند.

همچنین روانشناسی کودک، برای کودکان دارای وسواس فکری، اختلال استرس پس از حادثه و یا اختلالات اضطراب کلی کاربرد دارد. به عنوان یک پدر و مادر، شما هیچ چیزی جز سلامتی و شادی کودکان نمی خواهید، اما گاهی شرایط طوری می شود که نمی توانید خود به تنهایی مشکل را حل کنید، شاید به این دلیل که احساسات و عواطفی که در این مواقع به سراغتان می آیند.

روانشناسان چه بیماری هایی را درمان می کنند؟

روانشناس کودک مشکلات متعددی را می توانند درمان کنند. برای مثال، آن ها کودکانی را که آسیب هایی را تجربه کرده اند و یا به سبب حوادثی مانند از دست دادن پدر و مادر، حیوان خانگی، شخصی که دوستش دارند، خواهر و برادر، خانه و … ناراحت هستند را درمان می کنند. همچنین کودکانی را که سوء استفاده و یا زورگویی های را مشاهده و یا تجربه کرده اند.

هدف از مراجعه به بهترین روانشناس کودک در تهران نیز همین است، که این مشکلات شناسایی شوند و با کمک مشاور حل شده و کودک بتواند با آن ها کنار بیاید.

رایج ترین مشکلاتی که کودکان با آن ها مواجه می شوند و روانشناس کودک می تواند آن ها را درمان کند به قرار زیر است:

  • طلاق گرفتن پدر و مادر
  • غم و اندوه مرگ یکی از عزیزان
  • مشاهده کردن و یا تجربه یک حادثه آسیب زا
  • استرس های روانشناختی مانند اضطراب و افسردگی
  • زورگویی و قلدری
  • سوء استفاده های جنسی، عاطفی و فیزیکی
  • مشکلات تغییر مکانی ( تغییر مدرسه، خانواده و یا خانه)
  • اعتیاد و سوء مصرف مواد در خانواده
روانشناس کودک

درمان بیماری

چگونه بفهمیم کودکمان نیاز به مشاور دارد؟

برخی علائم و نشانه ها هستند که با مشاهده آن ها متوجه احتیاج کودکتان به روانشناس می شوید. به عنوان مثال، کودکی که شروع به رفتاری خارج از شخصیتش نشان دادن می کند و یا ناگهان با مشکلات رشدی یا افسار گسیختگی مواجه می شود، به شیوه هایی که در آن سن نرمال و طبیعی در نظر گرفته نمی شوند، در این شرایط به مراجعه به روانشناس احتیاج است.

علائم رایج استرس های روانشناختی
  • خشم بی پروا
  • عدم کنترل ادرار
  • سختی تعادل برقرار کردن با شرایط اجتماعی گوناگون
  • کابوس های مکرر
  • اختلال در خواب
  • کاهش نمرات
  • اضطراب و نگرانی دائمی
  • از دست دادن اشتها و یا کاهش وزن شدید
  • تلاش و تفکرات خودکشی
  • پاسخ به سوالات موجود در سر
  • گذراندن بیشتر وقت به تنهایی و یا ایزوله اجتماعی
  • اعتیاد، استفاده از قرص و یا الکل

روانشناس کودک در تهران

بهترین روانشناس کودک در تهران کسی است که بتوانید این علائم را به سرعت در کودکتان تشخیص دهد، با کودک ارتباط برقرار کنید و اعتماد او را جلب کند، یک برنامه درمانی کامل و دقیق برای او راه بیاندازد و مرحله به مرحله او را به حال خوب، سلامتی و شادی نزدیک تر کند. تا جایی که کودک راه پذیرفتن و کنار آمدن همچنین مشورت کردن ب شخصی بزرگتر را فراگیرد.

مشاوره کودک

روانشناس کودک در تهران

سخن آخر

شما می توانید در کارگاه های روانشناسی، بهترین روانشناس تهران نیز شرکت کنید تا اطلاعات بیشتری در زمینه ارتباط برقرار کردن با کودکتان و کمک به آن ها به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین