روانشناس زن خوب در تهران

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

دلایل مراجعه به دفاتر روانشناسی

همان طور که می دانید امروزه با توجه به وضع زندگی های دشوار مردم به خصوص در شهرهای بزرگ تر مانند تهران، اصفهان، مشهد و … مردم خیلی بیش تر از پیش به مطب های روانشناسی مراجعه می کنند و از مشکلات روزمره خود، مشکلات روحی، یا حتی استرس های بی دلیل و آزار دهنده خود ا آن ها صحبت می کنند.

همچنین درمورد رفتن به پیش روانشناس، سن و سال نیز دیگر مانند گذشته اهمیتی ندارد زیرا که یک بچه هفت هشت ساله که مشکل در گفتار، یا از لحاظ روحی کمی ساکت و افسرده است نیز پیش دکتر می رود تا زن و مرد میان سالی که به دلایل مختلف حس می کنند نمی توانند با هم زندگ کنند و پیش روانشناس ها و مشاور ها برای راهنمایی می روند.

که عده زیادی از کسانی که تا کنون به این دفاتر مراجعه نکردند و از لحاظ روحی روانی دچار اشکال شده اند وجود دارند که به دلایل مختلفی مانند، خجالت، ناتوانی در رو در رو صحبت کردن، برای خانم ها دلیل مهمی مانند پیدا نکردن دکتر روانشناس زن خوب در تهران و هزاران دلیل که باعث شده است تا کنون به این مطب ها مراجعه نکنند.

اهمیت مراجعه به روانشناس

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

همانطور که پیش تر گفتیم خیلی از جوانان و حتی میان سال ها ترجیح می دهند که روانشناسی که قرار است با او صحبت کنند خانم باشد حالا بسته به جنسیت مشابه آن ها یا حتی نه! بعضی از پسرانی که دچار کمبود محبت مادری در زندگیشان شده اند نیز ترجیحشان روانشناس زن می باشد.

حال به این نکته باید اهمیت داده شود که روانشناس منتخب آن ها کی باشد؟! آیا هر خانمی می تواند روانشناس موفقی در رشته اش باشد؟ خیر… در هر زمینه ای شما باید تحقیق و جست و جو کنید تا بهترین مورد را برای مراجعه به او انتخاب کنید.

برای مثال یک روانشناس زن خوب، تنها تخصص در روانشناسی کودکان دارد، یکی در حوزه طلاق و جدایی، دیگری در حوزه دیگری حرفه ایست و … این شما هستید که باید با تحقیق کافی روانشناسی که در حوزه مشکلات شما درس خوانده و تحصیل کرده است را پیدا کنید تا راحت تر شما را درک کند و راهکار پیشنهاد دهد.

همچنین باید این را بدانید که هر روانشناسی که پول هر جلسه و ویزیتش گران تر است صرفا روانشناس موفق تر و بهتری نیست!!

خیلی ها گول اسم و ظاهر دفتر روانشناس را می خورند اما بدون این که نتیجه موثری از او بگیرند دوباره به زندگی سابقشان باز می گردند و بالعکس این موضوع نیز وجود دارد که خیلی ها در راه خدا هزینه کلاس های درمانیشان را کمتر می گیرند تا مراجعین بیشتری داشته باشند و بتوانند به افراد بیشتری کمک کنند.

همچنین شهر تهران به دلیل مشکلات زیادی مانند ترافیک های طولانی مدت، آب و هوای آلوده تر از شهرهای دیگر، سر و صدای بیش از حد، اشتغال پدر و مادر و عدم توجه کافی به فرزندان خود و …،  افراد در زمان های مختلف دچار افسردگی، ضعف اعصاب، آشفتگی، استرس و مشکلات روحی بیشتری خواهند شد.

روانشناس زن خوب در تهران

روانشناس زن خوب

ویژگی های روانشناس خوب

یک روانشناس حرفه ای و کار بلد در کار خود باید ویژگی هایی را دارا باشد که روانشناسان دیگر کمتر از آن برخوردارند و یا کمتر از آن استفاده می کنند. ما مواردی از ویژگی ها و مهارت های لازم یک روانشناس زن/مرد خوب را برایتان در ادامه توضیح خواهیم داد.

  • تاثیر با دوام داشته باشد

یک روانشناس خوب( روانشناس بالینی خوب) باید بتواند راه های مقابله با ترس، استرس، و یا راه حلی برای موقعیت های روحی سخت مراجعه کننده اش بدهد تا برای همیشه بتواند با انجام آن ها، با مشکلاتش مواجه شود و آن ها را بر طرف کند، نه صرفا فقط برای کوتاه مدت حال خوشی داشته باشد و چند وقت بعد دوباره دچار بحران روحی شود.

  • قابل اعتماد باشد

خیلی از نوجوان ها و جوان ها از ترس خانواده و این که از مشکلشان چیزی بفهمند به مراکز مشاوره و روانشناس ها مراجعه نمی کنند.

ولی اگر به عنوان مثال دخترها یک دکتر روانشناس زن خوب در تهران که شهر بزرگی است، بشناسند و به او اطمینان کافی داشته باشند که حرف هایشان فقط بین خودشان محفوظ می ماند راحت تر پیش او می روند و با خیال راحت با او درد و دل می کنند.

  • زود بیخیال نمی شود

روانشناس خوب روند پیشرفت درمان فردی که پیشش به هر دلیلی مراجعه کرده را زیر نظر دارد و تنها با پرداخت پول توسط او، از حالش جویا نمی شود و سعی می کند تا بهبودی کاملش در کنار او باشد.

  • قضاوت نمی کند

یک روانشناس موفق در رشته خود، هیچ گاه شما رو تا پایان صحبتتان قضاوت نمی کند زیرا که عکس افرادی که در آخر کار راهی جز رفتن پیش روانشناس را انتخاب نمی کنند بار ها توسط خانواده و دوستان و … قضاوت شده اند.

روانشناس خوب شما را مدام سرزنش و نصیحت نمی کند که از او فراری شوید، با شما همدردی می کند و تشویقتان می کنند که برای بهتر کردن حالتان تلاش کنید.

  • صبور بودن

یکی از ویژگی های یک روانشناس خوب صبور بودن و به طور کامل تر صبر داشتن در توضیحات مراجعه کننده اش می باشد، زیرا که او باید سعی کند به احساسات درونی و خواسته قلبی فردی که از او کمک می خواهد، دست پیدا کند و نباید با جملات او عجولانه تصمیم بگیرد و نظر بدهد.

ویژگی های روانشناس زن خوب

ویژگی های روانشناس خوب

جمع بندی

همانطور که توضیح دادیم یک دکتر روانشناس زن خوب در تهران که به دلیل مشکلات داخل شهری، مراجعه کنندگان بیشتری دارد باید دارای ویژگی هایی که توضیح دادیم، باشد و بتواند به تدریج مشکلات شما را رفع کند.

همچنین شما می توانید با مراجعه به وب سایت حس نو در مورد موضوعات مختلف روانشناسی مطالعه کنید و در صورت داشتن سوال با بهترین روانشناس تهران تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین