درمان کم رویی و خجالت با هیپنوتیزم

درمان کم رویی با هیپنوتیزم

درمان کم رویی و خجالت با هیپنوتیزم

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از جمع خجالت می کشید و کم رو هستید، یا اگر فکر می کنید که شما را نادیده می گیرند و در جمع حساب نمی کنند، می توانید از درمان کم رویی و خجالت با هیپنوتیزم در بهبودی این اختلال استفاده کنید. خجالت و ترس یک حالتی روانی است که شخص در ابراز احساسات و خواسته هایش در بعضی از جمع ها و در میان برخی افراد تعادل روانی ندارد و درگیر ترس می شود.

با وجود ترس در زندگی فرد نمی تواند وضعیت خوبی در جامعه و اجتماع داشته باشد. خجالت و کم رویی باعث می شود که شخص شرایط ناتوان کننده ای برایش پیش آید. ممکن است شرایط خوب اجتماعی را که می تواند داشته باشد، از دست بدهد.

از آنجایی که وجود خجالت و کم رویی در یک نوع شناخت از خویشتن خود وابسته است، فقط کافی است که به شناخت درست از خود دست پیدا شود. در نتیجه می توان به سطوح عالی و مطلوب در روابط اجتماعی رسید. یعنی در درمان کم رویی و خجالت با هیپنوتیزم به یک بامور و خودپنداری درست از خود دست پیدا خواهید کرد.

مزیت درمان کم رویی و خجالت با هیپنوتیزم

درمان کم رویی

دلیل درمان کم رویی و خجالت با هیپنوتیزم

  1. افراد بیمار به دلیل حس خجالت و کم رویی که در خود دارند نمی توانند روابط اجتماعی قابل قبولی را داشته باشند، ولی در هیپنوتیزم اینگونه نیست. افراد از هیچ چیز نمی ترسند.
  2. هیپنوتیزم درمانی هزینه ای مناسب و درمانی ماندگار را به همراه دارد.
  3. نتایج در هیپنوتیزم درمانی خیلی زود مشخص می شود.

عملکرد هیپنوتیزم درمانی در اختلال کم رویی

به طور کلی عملکرد هیپنوتیزم درمانی اینگونه است که باور می کنیم و به خود می باورانیم که چه هستیم و چه می خواهیم. با افزایش اعتماد به نفس در هیپنوتیزدرمانی ترس و خجالت را از خود دور کرده و رابطه بهتری را در محیط های اجتماعی برقرار خواهید کرد. با هیپنوتیزم درمانی در کم رویی می توانید به خودباوری و آرامشی عمیق هدایت شوید.

راه های درمان کم رویی

درمان اختلال کم رویی

راه های درمانی کم رویی

برای درمان کم رویی و خجالت راه های زیادی وجود دارد. در ادامه روش های درمانی که برای این اختلال وجود دارد را بررسی می کنیم.

درمان کم رویی با دارو

برای درمان کم رویی با دارو می توان به روانپزشک مراجعه کرد. روانپزشک داروهایی را تجویز می کند که محیط کارکرد در مغز را تغییر می دهد و از رسیدن سیگنال هایی که ایجاد ترس و خجالت می کند، جلوگیری صورت می گیرد.

درمان خجولی با روانکاوی

در مشاوره روانکاوی علت و دلیل ایجاد ترس بررسی می شود و فرد با ترس هایش رو به رو می شود و متوجه بی منطق بودن کم رویی و ترس در خود می شود. این روش درمانی کمی طولانی است و نیاز به صرف حوصله و زمان دارد.

درمان کم رویی با هیپنوتیزم

برای مقابله با کم رویی و خجالت، درمان کم رویی و خجالت با هیپنوتیزم بر روی برنامه مغز تغییرات مثبتی را ایجاد می کند. ریشه تمام این بیماری ها در ذهن ناخوداگاه فرد نهفته شده است. هیپنوتیزم درمانی در کنار دیگر روش های دیگر می تواند درمان موثر و عالی برای مبارزه با کم رویی و خجالت در افراد باشد. هیپنوتیزم درمانی موثرترین و بهترین را برای رسیدن به موفقیت از طریق ذهن ناخودآگاه است.

 خجالت و کم رویی

خجالت وقتی رخ می دهد که فردی ترس دارد که در جمعی حضور یابد و با دیگران معاشرت داشته باشد. این حس ممکن است که در کودکان هم وجود داشته باشد. کودکانی که توسط والدین سختگیر شدیدا مودب هستند هم ممکن است در جمع توانایی و قدرت ابراز وجود را نداشته باشند و از قرار گرفتن در جمع و حتی هم سن و سال های خود ترس داشته باشد. این حس در بزرگسالی به یک اختلال جدی تر می تواند تبدیل شود. پس بهتر است در این حالت نسبت به درمان آن اقدام شود.

دلایل ایجاد خجالت چیست؟

  • ژنتیک

تحقیقاتی که درباره دلایل مهم ابتلا به اختلال خجالت انجام شده است این موضوع را ثابت می کنذ که بسیاری از ترس ها و کم رویی ها علت زنتیکی دارند. اغلب افرادی که کودکی پرشور و نشاطی را داشته اند، خجالتی نمی شوند.

  • ترس از شکست

احساس بدی که افراد در نتیجه توقعات زیاد دیگران از ان ها از شکست درونشان ایجاد می شود باعث به وجود امدن خجالت و کم رویی می گردد. می توان این اختلال را با درمان کم رویی و خجالت با هیپنوتیزم برطرف کرد.

  • شخصیت

کسانی که روحیه ای زودرنج و حساس دارند اغلب افرادی کم رو و خجاتی هستند.

  • رفتار اموزش داده شده

کسانی که والدینشان هم افرادی کم رو و خجالتی و ساکت بودند و در جمع در گفتگوها شرکت نمی کردند، تاثیر گرفته و دچار کم رویی و خجولی می شوند.

  • روابط خانوادگی

کسانی که در کودکی به والدین خود وابستگی زیادی داشتند، افرادی کم رو و خجالتی می شوند. والدینی که به شدت محافظه کار هستند هم باعث می شوند که کودکانشان شخصیتی کم رو و خجالتی پیدا کنند.

  • کم بود تعامل اجتماعی

افرادی که در طول زندگی خودشان از ارتباط با دیگران به دور هستند و تعامل اجتماعی مناسبی را نداشتند، مهارت های رفتار اجتماعی را یاد نمی گیرند و از حضور در اجتماع، وحشت دارند.

علل ایجاد کم رویی و خجالت

خجالت و کم رویی

علل ایجاد کم رویی و خجالت

  • عدم اعتماد به نفس
  • کمپلکس نقصان یا احساس ناتوانی در فرد
  • کمال گرایی
  • خودسانسوری و سرکوبگری خود
  • نداشتن مهارت و هنر
  • ترس از دیگران

پیامدهای کم رویی و ترس در افراد

وقتی شخصی دچار کم رویی و خجولی است، اعتماد به نفس خود را رفته رفته از دست می دهد. خودباوری را هم از دست داده و پیشرفت های اجتماعی را از دست می دهد. افرادی که دچار اختلال کم رویی و خجالت می شوند، نشانه های مختلفی را در ارتباط با رفتارهای اجتماعی خود از دست می دهند. علائم فیزیولوژی و روانی وجود دارند که در نتیجه کم رویی و ترس در افراد ایجاد می شود. از این نشانه ها می توان به تعریق زیاد، دل پیچه، لرزش در اندام و بی حس شدن، لکنت زبان، گر گرفتگی و از دست دادن تمرکز اشاره کرد.

سخن آخر

با توجه به مطالبی که در این مقاله گفته شد، وجود کم رویی و ترس از حضور در اجتماع مانع از پیشرفت افراد در زندگی اجتماعی می شود. بهتر است از  طریق درمان کم رویی و خجالت با هیپنوتیزم بر این اختلال روانی غلبه نمایید. با مشاوره درست و انتخاب بهترین دکتر هیپنوتیزم می توانید رفتار اجتماعی قابل قبولی را در خودتان ایجاد کنید.

سوالات متداول درمان کم رویی و خجالت با هیپنوتیزم

1آیا خجالت یک نوعی از اختلال روانی است؟
بله خجالت یک نوع بیماری است که معضلات زیادی را در افراد ایجاد می کند. روابط اجتماعی در بیماران دچار کم رویی و خجولی به مشکل می خورد و از پیشرفت در زندگی محروم می مانند.
2چگونه می توان به کودک خجالتی در از بین بردن خجالت کمک کرد؟

برای مقابله با خجالتی بودن فرزند خود بهتر است که با او همدردی کنید. راه های مقابله با خجالت و کم رویی را در کودکان خود ایجاد کنید. به کودکتان برچسب خجالتی بودن نزنید و مهارت های پایه ای اجتماعی را به او آموزش بدهید.

3چگونه وجود اضطراب اجتماعی را در خودمان تشخیص دهیم؟
اضطراب اجتماعی به دلیل وجود ترس از قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی صورت می گیرد. افرادی که به این نوع اختلال دچار هستند از قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی هراس دارند. از اینکه مورد قضاوت منفی دیگرا قرار بگیرند هم می ترسند. یعنی ترس دارند که شرمنده شوند و مورد تمسخر دیگران قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین