درمان قطعی وسواس فکری با هیپنوتیزم

درمان قطعی وسواس فکری

درمان قطعی وسواس فکری با هیپنوتیزم

افرادی که دچار بیماری وسواس فکری هستند، از آنجاییکه نسبت به اشتباه رفتار خود ناآگاه هستند، برای رفع استرس و اضطراب از رفتارهای وسواس گونه خود استفاده می کنند. افکار وسواسی شامل کلمات و رفتار و باورهایی نامطلوب است که می تواند با رفتار تند و پرخاشگرایانه همراه باشد. با گذشت زمان، درمان این اختلال سخت و مشکل می شود. درمان قطعی وسواس فکری با هیپنوتیزم بهترین راه درمان است.

درمان وسواس فکری شامل درمان دارویی و درمان غیر دارویی می شود. درمان غیر دارویی خود شامل دو نوع رفتار درمانی و شناخت درمانی است.

در رفتاردرمانی فرد با موضوعی که به آن حس خوب و خوشایندی ندارد مواجه شده و در ادامه از روش هیپنوتیزم درمانی و کاهش اضطراب، درمان تکمیل و انجام می شود.

بیماری وسواس فکری

نشانه بیماری وسواس فکری

بیماری وسواس فکری

وسواس به دو بخش تقسیم می شود. یک بخش آن اجبار است. یعنی کارها یا احساس و یا حالاتی که فرد انجام می دهد تا استرس و اضطراب در او کم شود و فروکش کند. اما بخش دیگری هم دارد که هیچ گونه اجباری در آن وجود ندارد. می توان از این بخش به پرخاشگری و مسائل جنسی اشاره کرد. این نوع از وسواس بسیار ناخوشایند و آزار دهنده می باشد.

احتمال ایجاد بیماری وسواس برای هر فردی بین 2 تا 3 درصد است. می تواند این اختلال در کودکی هم به وجود آید. احتمال بروز بیماری وسواس فکری در مردان و زنان یکی است و تفاوتی ندارد.

در همه بیماری های روانی عامل ژنتیک و عملکرد مربوط به مغز، اثرگذار است. البته می توان به نحوه تربیت و موارد و مسائل محیطی و اضطراب و استرس هم اشاره کرد.

طبق پژوهش های انجام شده با نوار مغزی، دیده شده است که در افرادی که دچار اختلال وسواس فکری هستند، نشانه هایی از افسردگی هم وجود دارد.

مدارهایی در مغز افراد سالم وجود دارد که بعضی از افکار و پالس ها را از بین برده و مهار می کند اما در افراد وسواسی این مدارها کاربردی ندارند و افراد اعمال خود را از روی اجبار تکرار می کنند. با گذشت زمان و تکرار این رفتارهای عادتی، درمان وسواس فکری بسیار سخت خواهد شد. درمان قطعی وسواس فکری با هیپنوتیزم نیازمند اقدام به موقع برای درمان و انتخاب درست از یک روان درمانگر باتجربه و متخصص است.

پیامد بیماری وسواس فکری

بیماری وسواس فکری

پیامد بیماری وسواس فکری

بیماری وسواس فکری باعث می شود که فرد با دیگر بیماری های جسمی و روحی درگیر شود. این اختلال تهدیدی برای زندگی زناشویی، اجتماعی و اقتصادی افراد است.

بیماری وسواس فکری می توانند ضربه ای بسیار سخت بر زندگی افراد زند که حتی بدتر از اسکیزوفرنی باشد. این اختلال می تواند نشانه ای از وجود بیماری دیگری در فرد مبتلا باشد. پس برای درمان باید نزد یک روانشناس و روانپزشک معاینه شد. تا با بررسی علت و نوع بیماری بهترین درمان بر روی بیمار انجام شود.

درمان قطعی وسواس فکری با هیپنوتیزم و مشاوره درمانی از موثرترین راه ها در درمان بیماری وسواس است. افکار وسواس گونه هر سری از سرس قبل خود قوی تر بروز می کند و ایجاد استرس می کند. مواردی چون چون شخصیت فرد وسواسی، شدت  وسواس بیمار، سطح انگیزه بیمار برای درمان و همچنین چگونگی بکار گیری روش ها ی درمان توسط درمانگر و مواردی دیگر، همه در درمان این اختلال تاثیر می گذارد.

پیامد بیماری وسواس فکری به معنی تخریب زندگی فرد بیمار و اختلال و سلب آرامش و آسایش از زندگی خود بیمار و اطرافیانش است.

علائم بیماری وسواس فکری

 بیماری وسواس فکری

علائم بیماری وسواس فکری

اگر نشانه ها و علائم زیر را در خود دارید حتما برای معاینه و ویزیت به یک متخصص روانشناس مراجعه نمایید تا در صورت نیاز تحت درمان قطعی وسواس فکری با هیپنوتیزم و رفتاردرمانی قرار گیرید.

  • یک سری افکار در ذهنتان دائما تکرار می شود. گاهی می شود که در یک زمان کوتاهی اینگونه می شوید ولی در مواقع دیگر در طول روز همینگونه هستید و در حال تکرار بعضی افکار هستید.
  • نگران سلامتی خود و خانواده خودتان بوده و همش نگران هستید که ممکن است برای آن ها اتفاقی افتد.
  • در انجام کارها وسواس زیادی دارید. مثلا هنگام رانندگی همش استرس تصادف کردن را دارید و بسیار و بیش از حد مراقب هستید.
  • ترس از آلودگی و کثیفی
  • ترس از بی نظمی و قرینه نبودن اشیاء

سریع ترین و بهترین راه درمان وسواس فکری چیست؟

راه ها و توصیه های مشاور و متخصص روانشناس بهترین راه است اما این بیماری نیاز به درمان هم دارد. افرادی که دچار اختلال وسواس فکری هستند، توانایی غلبه و اختیار عمل را هم از دست می دهند و برایشان سخت است. به همین علت هم هست که درگیر این بیماری می شوند.

درمان قطعی وسواس فکری با هیپنوتیزم بهترین روش درمانی و نتیجه بخش ترین درمان است که بر روی بسیاری از بیماران انجام است. البته افرادی که دچار وسواس فکری هستند، ذهن بسیار نقادی دارند که باعث می شود از روش ها و تکنیک های موثر هیپنوتیزم درمانی استفاده شود.

سخن اخر

بهترین درمان برای اختلال وسواس فکری استفاده ترکیبی از درمان های موثر است. روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی توامان می توانند این بیماری را کنترل و درمان کنند.

تکنیک های متعدد درمانی در درمان قطعی وسواس فکری با هیپنوتیزم وجود دارد که باید توسط بهترین دکتر هیپنوتیزم و بهترین روان درمانگر انجام شود. در ابتدا باید بیمار آموزش های لازم درباره ماهیت بیماری وسواس و درمان آن کسب کند.

سوالات متداول درمان قطعی بیماری وسواس فکری

آیا بیماری وسواس فکری با هیپنوتیزم قابل درمان است؟

اختلال وسواس فکری بیمار باید توسط متخصص روانشناس بررسی شود و نوع و شدت آن مشخص شود. در ادامه با تشخیص روان درمانگر بهترین درمان اتخاذ می شود. بهترین راه درمان اختلال وسواس فکری درمان با هیپنوتیزم است.

درمان قطعی وسواس فکری با هیپنوتیزم چقدر طول می کشد؟

طول دوره درمان بستگی به نوع بیماری دارد. معمولا افرادی که دچار وسواس فکری هستند در مقابل درمان مقاومت نشان می دهند که با استفاده از تکنیک های و دوره های درمان مکرر و منظم درمان حاصل می گردد.

برای درمان وسواس فکری به کجا مراجعه کنم؟

اگر نشانه ها و علائم وسواس فکری را دارید حتما برای معاینه و ویزیت به یک متخصص روانشناس مراجعه نمایید تا در صورت نیاز تحت درمان قطعی وسواس فکری با هیپنوتیزم و رفتاردرمانی قرار گیرید. متخصص روانشناس و روان درمانگر و هیپنوتراپیست کوچ و مدرس بین المللی مستران ان ال پی خانم مانا هومن در کلینیک حس نو برای رفع اختلالات روانی بهترین متدها و تکنیک های درمانی را به کار می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین