درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم

درمان عدم اعتماد به نفس

درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم

از بیماری هایی روانی و درونی که در بسیاری افراد وجود دارد، عدم اعتماد به نفس است. فرد با تمرکز زیاد بر روی نقاط ضعف خود به بیماری دچار می شود که ریشه روانی دارد و نداشتن اعتماد به نفس است. هیپنوتیزم درمانی و روان درمانی با هم می توانند این اختلال را درمان کنند. در این مطلب درباره درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم می خوانیم.

عدم اعتماد به نفس نداشتن توانایی و باور در ابراز توانمندی های خود است. این بیماری در بیشتر افراد وجود دارد. مانند فرد زیبایی که خود را زیبا نمی پندارد. مثلا دانش آموزی که توان یادگیری بالایی دارد و خود اینگونه نمی پندارد.

نداشتن اعتماد به نفس در افراد در جنبه های به خصوص در هر فرد وجود دارد. نداشتن اعتماد به نفس، زندگی را برای فرد سخت می کند. این افراد در باور خود فکر می کنند که کسی به آنها توجهی نمی کند و همیشه تنها هستند.

درمان عدم اعتماد به نفس

درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتراپی

درمان عدم اعتماد به نفس

از عوامل مهم در اختلالات عاطفی و رفتاری در هر فرد می تواند عدم اعتماد به نفس باشد. بسیاری از روان درمانگران، روانشناسان و روانپزشکان در جهت رفع نشانه های این بیماری در تلاش هستند. مثلا روانپزشکان با تجویز دارو درمان این بیماری را انجام می دهند. هدف از درمان عدم اعتماد به نفس این است که نشانه های افسردگی و استرس در فرد کمتر شود.

متاسفانه راه های درمان از طریق روانشناسی مثل شناخت درمانی، رفتار درمانی و دیگر فنون در بهبود و درمان حالات روانی فرد خیلی اثر بخش نبوده است.

در حال حاضر درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم از موفقیت آمیزترین درمان ها است. بسیاری از بیماری های رفتاری و روانی ریشه در اعماق ذهن و ضمیر ناخوداگاه فرد دارد. در نتیجه درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم با روان درمانی، قوی ترین روش برای بهبودی این بیماران است.

مزیت درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم

  1. آشنا شدن با حقوق فردی و پیروی از ان ها
  2. مثبت اندیشی درباره خود
  3. دوری از تحقیر و سرزنش خود
  4. مورد قضاوت قرار ندادن خود با استانداردهای غیر منطقی
  5. اعتقاد به منحصر به فرد بودن خود
  6. اعتقاد به اینکه با پشتکار به تمام موفقیت هایی که می خواهید می رسید.

اعتماد به نفس چیست؟

داشتن اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

بسیاری از مردم، معنای واقعی از اعتماد به نفس را نمیدانند. پس اعتماد به نفس مطلوب را تجربه نکرده و فقط به انجام کار و موفقیت ها ایمان دارند. اما در اصل اعتماد به نفس، در ابتدا نوعی باور و اعتقاد به داشتن توانایی در انجام کارها است.

عزت نفس یک منبعی از انرژی می باشد. چتری که اعتماد به نفس در زیر آن قرار گرفته است. اعتماد به نفس یعنی اینکه خود را به عنوان یک فرد قوی و توانا ببینید. خود را با کفایت و منحصر به فرد پندارید. کفایت به آن معنی که خود را مسلط بر امور بدانید.

پیامدهای عدم اعتماد به نفس

  • همواره افراد خودشان را مورد انتقاد قرار می دهند.
  • در هنگام صحبت کردن در چشم های مخاطب نگاه نمی کنند.
  • همیشه احساس تنهایی دارند اگر حتی در جمع باشند.
  • احساس افسردگی و شرم و گناه دارند.
  • از شکست و موفقیت در هراس هستند.
  • احساس متفاوت بودن با دیگران را دارند.
  • از ایجاد موقعیت های نو و جدید می ترسند.
  • کارها را معمولا پشت گوش می اندازند.
  • نمی توانند نیازها و خواسته های خود را بیان کنند.
  • از بیان عقاید و باورهای خود دوری می کنند و هراس دارند.
  • اغلب عصبانی و پرخاشگر هستند.
  • وابستگی هیجانی دارند. برای کسب یک احساس خوب به دنیای خارج خود وابسته هستند.

علت عدم اعتماد به نفس و اهمیت درمان آن

میدانیم که بیشتر شخصیت ما از دوران کودکی ما نشات می گیرد. از عواملی که شخصیت ما را شکل می دهد، بایدها و نبایدها، تایید و یا عدم تایید رفتارهایمان، تنبیه ها و تشویق ها و تعریف و تحقیرها است که از اطرافیان و والدین بر ما اعمال می شود. پس نداشتن اعتماد به نفس و داشتن اعتماد به نفس کاذب از دوران کودکی مان شکل می گیرد.

پیامدها و عواقب اعتماد به نفس زیاد و جدی است. فرد بیمار قدرت ابراز وجود، توانایی در کسب حق و حقوق، توانایی در ابراز علاقه و احساسات خود را ندارد. پس احساس سرخوردگی فرد در اجتماع و احساس شرم و پشیمانی صورت می گیرد که باعث ایجاد افسردگی می شود. درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم با بهترین دکتر هیپنوتیزم از بهترین راه های درمان این اختلال روانی است.

درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم در زندگی زناشویی

وجود عدم اعتماد به نفس در زندگی زناشویی مشکلات زیادی را به وجود می آورد. ممکن است شخصی در رابطه ای ناسالم وجود دارد و عدم اعتماد به نفس اورا مجبور کند که در این رابطه بماند. زیرا او فکر می کند که نمی تواند وضعیت موجود را بهبود بخشد. یا دیگر نمی تواند با شخص دیگری وارد رابطه شود. می توان این رویه و عدم اعتماد به نفس را با درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم تغییر داد.

عدم اعتماد به نفس در زندگی شغلی افراد هم بسیار اهمیت دارد. می تواند اثری مخرب و منفی را بگذارد. عدم اعتماد به نفس باعث ایجاد فقدان انگیزه برای پیشرفت در فرد خواهد شد. با درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم می توان انگیزه و علاقه را در فرد به وجود آورد تا به موفقیت های شغلی و کاری دست یابد.

درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم

درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم در زندگی زناشویی

انواع اعتماد به نفس

  • رفتاری
  • اعتماد به نفس احساسی- عاطفی
  • اعتماد به نفس احساسی- اعتماد به نفس روحی-معنوی

برای داشتن اقتدار شخصی هر سه نوع از اعتماد به نفس را باید داشته باشید. اعتماد به نفس رفتاری به معنای قابلیت و توانایی در انجام کارها است. این همان نوع از اعتماد به نفس است که بیشتر مد نظر ما است.

اعتماد به نفس احساسی و عاطفی هم به معنی داشتن توانایی در کنترل دنیای احساسات و عواطف در شما است. اینکه بدانید چگونه احساسی دارید و معنی آن را بدانید. انتخاب های احساسی درستی را داشته باشید و از خود در مقابل درد و رنج محافظت کنید.

اعتماد به نفس روحی و معنوی همان اعتقاد و ایمان شما به جهان هستی است. این نوع از اعتماد به نفس باعث ایجاد هدف و مقصود از زندگی در افراد می شود.

تقویت اعتماد به نفس

در درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم تقویت اعتماد به نفس در بیمار دارای اختلال، انجام می گیرد. تقویت اعتماد به نفس بر پایه یکسری اصولی انجام می گیرد که در ادامه بیان می کنیم.

  1. اصل اول این است که گذشته را فراموش کرده و آینده خود را بسازید.
  2. اصل دوم این است که درباره اهدافتان با خودتان حرف بزنید.
  3. اصل سوم این است که بتوانید تصمیم بگیرید و آن را تمرین کنید.
  4. در اصل چهارم باید نتایجی را که می خواهید در ذهنتان به تصویر بکشید.
  5. در اصل پنجم به خودتان عشق بورزید.
  6. در اصل ششم احساس شایستگی کنید.
  7. خودتان را سرزنش نکنید.
  8. احساس گناه نداشته باشید.
  9. لذت بردن از موهبت های الهی
  10. بر ترس خود غلبه نمایید.
  11. لبخند داشته باشید.
  12. بر خود تسلط داشته باشید.
  13. نفس کشیدن عمیق را تمرین کنید.
  14. حس و حال افراد موفق را برای خود داشته باشید.
  15. خودتان را به دیگران وابسته نکنید.
  16. برای خودتان ارزش و احترام قائل باشید.
سخن آخر

نداشتن اعتماد به نفس در افراد باعث به وجود آمدن اختلالات رفتاری و عاطفی در افراد می شود. با درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم می توان اعتماد به نفس در افراد تقویت شود و بیمار بتواند قدرت ابراز وجود، توانایی در کسب حق و حقوق، توانایی در ابراز علاقه و احساسات خود را به دست آورد.

سوالات متداول درمان عدم اعتماد به نفس با هیپنوتیزم

1برای به دست آوردن حس اعتماد به نفس چه باید کرد؟
باید ترس ها را با تکنیک های هیپنوتیزمی درمان کرد. افکار مثبت را در حافظه خود قرار دهید. مردم را خوب بشناسید و خنده داشته باشید. نیروی خنده اعتماد به نفس را افزایش می دهد.
2مانع بزرگ اعتماد به نفس چپیست؟

ترس مانع بزرگ برای داشتن اعتماد به نفس است. راه موثر برای غلبه بر ترس هم اقدام است. به آنچه که از ان می ترسید باید نزدیک شوید..

3وابستگی هیجانی در افراد چیست؟
کسانی که وابستگی هیجانی دارند یعنی برای خوشحال بودن به عواملی خارجی و دنیای خارجی وابسته هستند. مثلا به مواد مخدر و الکل وابستگی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین