درمان جویدن ناخن با هیپنوتیزم

جویدن ناخن

درمان جويدن ناخن با هیپنوتیزم

از عادات بدی که بسیاری از افراد آن را انجام می دهند و نمی توانند به راحتی آن را کنار بگذارند، جویدن ناخن است. وقتی فرد به صورت اتوماتیک این کار را انجام می دهد، تبدیل به عادت می شود. یعنی به کاری که عادت کرده و انجام می دهد اصلا فکر نمی کند. در این مقاله به درمان جويدن ناخن با هیپنوتیزم می پردازیم و درباره این عادت بد و ترک آن بیشتر میدانیم.

درمان هیپنوتیزمی جویدن ناخن باعث می شود آرامش به فرد مضطرب برگردد. با تکنیک های هیپنوتیزم درمانی می توان ایجاد آرامش کرد که از اهداف اصلی این نوع درمان است.

وقتی فرد به صورت ناخوداگاه در انجام کاری غرق می شود، می گوییم عادت کرده است. جویدن ناخن هم یکی از همین عادت ها است. این عادت های بد و ناخواسته فرد را از انجام فعالیت های مفید باز می دارد. بهتر است درباره اینکه چرا این عادت در فرد صورت گرفته است بیشتر بدانیم.

علت ناخن جویدن چیست؟

اختلال ناخن جویدن

علت ناخن جویدن چیست؟

وقتی فردی تحت فشار و استرس قرار می گیرد، برای فرار از استرس و ایجاد آرامش شروع به خوردن و جویدن ناخن می کند. در واقع برای اینکه سیستم عصبی اش تسکین پیدا کند، این کار را انجام می دهد.

هنگامی که فردی منفعل و خسته است و امادگی پذیرش تحریک سیستم عصبی است، این عادت را انجام داده و نمی تواند نسبت به ترک آن اقدام کند. در این حالت است که انجام عادت های وسواس گونه برای فرد لذت بخش و آرام بخش می شود. او اصلا به نتیجه اش توجهی ندارد. انجام این کارها و عادت ها برای ارضای هیجانات درونی است که باعث آرامش فرد می شود و کاملا غیرارادی است.

ناخن جویدن با اختلالات عمیقی پیوند خورده است. باید برای درمان این بیماری، تعارضات و تضادهای درونی در بیمار شناسایی و حل شود.

چگونه با هیپنوتیزم جویدن ناخن درمان می شود؟

درمان جویدن ناخن

چگونه با هیپنوتیزم جویدن ناخن درمان می شود؟

در درمان جویدن ناخن با هیپنوتیزم فرد باید احساس آرامش به دست آورد. از استرس هایش کم شود و تنش ها را از خود دور کند. آرامش هیپنوتیزمی تنش زدایی می کند. می تواند نوعی خودکنترلی را در زمان برانگیختگی در فرد بیمار ایجاد کند. فرد در این نوع درمان یاد می گیرد که چگونه استرس و اضطراب را در درون خودش مدیریت کند. باید فرد نسبت به عادات ناهوشیاری که دارد، خوداگاهی پیدا کند که ففط با هیپنوتیزم درمانی امکان دارد.

وقتی جویدن ناخن عملی خوداگاهانه شود، در این شرایط ، انگیزه توسط عوامل ناخودآگاه کاهش پیدا می کند و برای درمان ابتدا نیازهای هیجانی بنیادی درمان می گیرد.

با هیپنوتیزم درمانی می توان جویدن ناخن را متوقف کرد و مستقیماً در ذهن ناخودآگاه شما تأثیر می گذارد و به شما امکان می دهد عادت های ناخودآگاه خود را مانند جویدن ناخن به سرعت و به آسانی خوداگاه کرده و ترک کنید. حتی باعث می شود به جای آن عادت های خوب جایگزین کنید. پس جویدن ناخن را به کلی فراموش می کنید.

در کنار آرامشی که از درمان جویدن ناخن با هیپنوتیزم می گیرید، به تدریج آگاه شوید که همه چیز از مدت ها قبل بوده است و ربطی به شخصیتی که اکنون دارید ندارد. پس ترک عادت خواهید کرد.

هیپنوتیزم با ورود به عمق ناخوداگاه ، ریشه استرس و اضطراب را از دوران گذشته تا به حال پیدا کرده و باورها و افکار منفی را از بین می برد. در نتیجه افکار سالم بنا می شود و به عمق ناخوداگاه وارد می شود.

تلاش های ناموفق برای ترک ناخن جویدن به این معنی است که تکنیک هایی که استفاده میشود نتوانسته اند قسمتی از ذهن را که شما را مجبور به انجام این کار می کند در ابتدا تغییر دهند. شکست مداوم و احساس عدم کنترل نیز می تواند منجر به کاهش عزت نفس شود. درمان جویدن ناخن با هیپنوتیزم از موثرترین درمان ها است. با هیپنوتیزم درمانی دلایل این عادت شناخته می شود و استراتژی های در جهت کنترل این عادت داده می شود. در نتیجه با جلسات منظم درمانی ترک عادت صورت می گیرد.

اختلال جویدن ناخن چیست؟

اختلال جویدن ناخن

اختلال جویدن ناخن چیست؟

جویدن ناخن یا همان Onychophagia می تواند در ابتدا یک رتار و عادت ناپایدار و غیر مخرب دیده شود. اما در دراز مدت می تواند به مشکلی جدی در زندگی فرد تبدیل شود. اختلال جویدن ناخن می تواند با نشانه هایی همراه باشد. از این نشانه می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

  • احساس پریشانی و اضطراب
  • احساس تسکین و لذت با انجام این کار
  • احساس شرم و گناه بخاطر آسیب وارد کردن به ناخن و انگشتان
  • ممکن است به روابطپیچیده خانوادگی منجر شود.

جویدن ناخن از چه سنی شروع می شود؟

اختلال جویدن ناخن معمولا از سنین کودکی شروع شده و در نوجوانی به اوج خود می رسد. در بزرگسالی به نهایتش می رسد که البته در سنین بالا این عادت کم شده و فراموش می شود.

دلایل جویدن ناخن چیست؟

  • اضطراب و استرس
  • احساس تنهایی
  • احساس بی حوصلگی
  • احساس عصبی بودن
  • عادت ناشی از مکیدن انگشت شست
  • بدون علائم و در یک وضعیت روانی هم رخ می دهد.

هیپنوتیزم درمانی چیست؟

در درمان با هیپنوتیزم، ذهن تحت کنترل متخصص و دکتر هیپنوتیزم است ولی فرئ همچنان هوشیار است. مشکلاتی از قبیل جویدن ناخن ریشه در ناخوداگاه ما دارند که با هیپنوتیزم می توان به ناخوداگاه فرد ورود کرد و اصلاحاتی در عادات وی به وجود آورد. با ریشه یابی علت بیماری، اختلال روانی درمان می شود. از دلایل جویدن ناخن وجود استرس است که هیپنوتیزم بهترین روش برای پاک کردن اثرات استرس در وجود انسان می باشد.

سخن آخر

برای ترک عادات بد بهترین راه درمان هیپنوتیزمی که توسط بهترین دکتر هیپنوتیزم در کلینیک روانشناسی حس نو درمان می شود. درمان جویدن ناخن در کودکان ناشی از حس ناامنی و استرس و اضطراب در زندگی است که باید ریشه یابی شود و با ورود به ناخوداگاه عادات خوب جایگزین عادات بد شوند. اگر اختلال جویدن ناخن جدی گرفته نشود، می تواند باعث بروز اختلالات بیشتری در زندگی فرد بیمار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین