درمان ترس از گربه با هیپنوتیزم

درمان ترس از گربه

درمان ترس از گربه با هیپنوتیزم

برای توضیح با علت های مختلف فوبیا خصوصا از گربه در ابتدا باید با واژه ترس آشنا بشیم. اینکه چرا ترس بوجود میاد و اینکه ترس چه حسی را در فرد بوجود می آورد کمک بزرگی به درک ما از علت های ایجاد ترس می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با درمان ترس از گربه با هیپنوتیزم بیشتر آشنا بشید.

فوبیا یا ترس ناشناخته

درمان فوبیا

فوبیای ترس از گربه

در واقع حمله ای غیر ارادی و طولانی مدت و شدید از یک جسم، شخص، حیوان یا مکاتب یا موقعیتی خاص می باشد که در واقع دلیل منطقی برای آن وجود ندارد و  با توجه به شخصیت و مشکل شخص بروز می دهد. در مورد این نوع از ترس ها می توان گفت نوعی اختلال اضطراب شدید است که باعث اضطرابی شدید در فرد می گردد. اکثرا افراد در موقعیت های مختلف نوعی ترس از موقعیتی خاص را تجربه کرده اند. می توان گفت گاهی شخص در کودکی به علت های مختلف ترس هایی را تجربه کرده است. که همین علت تاثیر بسزایی در ایجاد فوبیا را بوجود آورده است. به همین علت شناخت علت و ایجاد ترس تاثیر مهمی در درمان فوبیا با هیپنوتیزم دارد. اگر بخواهیم خیلی کلی در مورد ترس های ناشناخته صحبت کنیم می توان گفت بیش از میلیون ها نفر در معرض این مشکل می باشند. ترس یک نوع غریزه طبیعی ست که از بدو ورود انسان به این جهان بوجود آمده است و نمی توان این اختلال را نادیده و یا انکارکرد. ولی چیزی که در ایجاد این اختلال بسیار مهم است شدت و میزان حملات این اختلال می باشد که در نوع درمان و زمان بهبودی بیمار بسیار موثر است.

در چه سنی فوبیا در فرد شکل می گیرد؟

سن ایجاد فوبیا در افراد متفاوت می باشد. به این جهت نمی توان به طور قاطع گفت کسی که در کودکی ترسی ناشناخته را تجربه نکرده است دیگر امکان ندارد در بزرگ سالی دچار فوبیا شود. پس در نتیجه می توان گفت فوبیا سن مشخصی ندارد. البته که ترس های دوران کودکی به دلیل نرسیدن به سن رشد عقلی بیشتر از سن بزرگسالی می باشد. به همین خاطر خیلی ازعلت های ترس ریش در دوران کودکی دارد. با توجه به رشد کودک و عقلانی شدن سن افراد و تشخیص موقعیت های مناسب خیلی از علت های ترس از بین می رود. ولی در بعضی افراد علایم این نوع از ترس ها همچنان باقی می ماند. به همین علت بهتر است برای درمان این مشکل اقدام شود. مثلا افرادی که ترس از محیط اجتماع دارند و یه جورایی دچار وحشتزدگی از جامعه هستند باعث میشود از خانه بیرون نروند و دچار مشکلاتی شوند. از همین رو باید این افراد حتما درمان شوند.

تعریف کلی فوبیا یا ترس های ناشناخته

  1. علایم جسمانی ترس :
    اختلال اضطراب ترس با توجه به مشکلات روحی و شخصیتی که برای فرد ایجاد می کند، فرد را از نظر جسمانی هم شدیدا بیمار می سازد. و علایمی از قبیل: تپش قلب، سرگیجه، غش، خستگی عمیق، حالت تهوع، تعرق، لرزش، سردرد، درد شانه، ناراحتی های گوارش، درد معده، فکرهای وسواسی، خود کم بینی، اختلال دوقطبی، انزوای فردی، اختلال در روابط خانوادگی و اجتماعی (جمع گریزی) و گاها افسردگی هم بین افرادی که به علت های بسیار زیادی دچار وسواس فکری از نظر اختلال ترس شدید می شوند دیده می شود. بعضی دیگر از اختلالات اجتماعی هم باعث علایم ناشی از ترس می باشد. مثل ترس از آسانسور، ترس از پل هوایی، ترس از مکان بسته، ترس از مکان شلوغ، ترس از فضای باز، ترس ازفضای بلند و همچنین ترس از دیگران از ترس های شایع افراد می باشد. متاسفانه افرادی که ترس های ناشناخته را تجربه می کنند در اکثر موارد به ترس های غیر منطقی خود آگاهی دارند. ولی نمی توانند بر ترس های خود غلبه کنند و ازکنترل رفتاری شان خارج می شوند. به همین خاطر این ترس ها باعث می شود شخص بصورت آگاهانه به جسم و روح خود آسیب بزند.
ترس از گربه

نشانه های جسمانی ترس از گربه

  1. انواع ترس :
    همانطور که گفته شد ترس ها علت های مختلفی دارند که از مشکلات و گاهی ریشه در زمان کودکی ما دارند. به عنوان نمونه ترس از بی پولی و بیکاری در بین افراد جامعه همیشه با افراد همراه بوده است. ولی اگر این ترس به اختلال اضطرابی شدیدی منجر شود نشان از بروز مشکلی در این زمینه در گذشته فرد می باشد. که شخص آسیب زیادی از این مشکل دیده است. تا جایی که دچار نوعی ترس شدید شده است. پس می توان گفت ترس ها جدا از تجربه دوران کودکی گاهی از بروز مشکلی در زندگی فرد بوجودمی آید. با توجه به توضیحات چند نمونه دیگر از ترس های ناشناخته (فوبیا) را نام می بریم: ترس از شکست، ترس از تاریکی، ترس از ارتفاع، ترس از ازدواج، ترس از حیوانات، ترس از تنهایی، ترس از حشرات، ترس از اجتماع، ترس از مرگ، ترس از اجسام و … همانطور که گفته شد اگر به دقت به این نوع از ترس ها دقت کنیم متوجه خواهیم شد اکثر این ترس ها ریشه در باور و ذهنیت افراد راجع به موقعیت و شناخت زیست محیطی و تجربیات آنها می باشد که از ترس های بی موردی هستند که بیشتر موارد با روانکاوی و علت یابی درمان می شوند.

چگونگی روبروشدن ترس از گربه

چگونگی روبروشدن ترس از گربه

ترس از گربه ها

  • ترس شدید از گربه ها:
    در مورد گربه ها وقتی اسم گربه ها وسط می آید همانطورکه خیلی از افراد عاشقانه گربه ها را دوست دارند به همین نسبت هم خیلی از افراد از گربه ها به شدت می ترسند. که نام پزشکی این مدل از ترس گربه هراسی می باشد. به هرحال ترس از گربه گاهی به حدی در افراد شدید می باشد که حتی در تلویزیون هم افراد با دیدن آن می ترسند. شخص مبتلا به فوبیای گربه می داند که گربه ها خطری ندارند. ولی نمی توانند برای برطرف ساختن این ترس کاری کنند. گربه هراسی نوعی مکانیزم دفاعی می باشد که توسط ذهن و به صورت ناخود آگاه ایجاد شده است. این افراد اکثرا در زمان کودکی یا نوزادی ترس شدیدی را تجربه کرده اند. که اغلب یادشان نمی آید کجا و به چه صورت دچار این نوع ترس شده اند.
  • از آنجایی که به کودکان آموزش مناسبی بابت مقابله و رو در رو شدن با حیوانات نمی دهند. در هنگام رو در رو شدن با حیوانات ممکن است به دلیل نزدیک شدن بیش از حد با گربه، کودک دچار چنگ زدگی یا گاز گرفتگی شود. که همین عامل موجب آسیب روحی فرد و ترس در دوران بزرگسالی شخص بشود. در بعضی از موارد این ترس به واسطه تجربه ناخوشایند والدین و اطرافیان با گربه ها باشد که این ترس را به کودکان انتقال می دهند.
  • درمان های مختلفی برای غلبه بر ترس از گربه ها و درمان ترس از گربه با هیپنوتیزم وجود دارد. مثل بیماری های دیگر گربه هراسی به درمان های شناختی درمانی نیاز دارد. در این نوع از درمان به فرد مبتلا به گربه هراسی آموزش داده می شود که از روش های آرامش و تجسم استفاده کنند. در این روش فرد را در مقابل گربه قرار می دهند که نوعی درمان سیستماتیک و ساختار یافته ای می باشد. البته در وضعیتی باید اینکار انجام شود که فرد در موقعیتی مناسب و متمرکز قرار داشته باشد. نگاه کردن به عکس گربه ها و یا فیلم دیدن در مورد گربه ها و یا دیدن گربه از پنجره یکی دیگر از روش های درمان گربه هراسی می باشد.
  • هیپنوتیزم درمانی:
    هیپنوتراپی یکی دیگر از روش های درمان ترس از گربه با هیپنوتیزم می باشد. این شیوه درمان کمک می کند تا ذهن بصورت ناخود آگاه دو مرتبه برنامه ریزی کند در این شرایط اغلب اوقات علایم فوبیا به حداقل می رسد. هیپنوتیزم درمانی به ضمیر ناخودآگاه ذهن کمک زیادی می کند. از آنجایی که ترس ها معمولا در ضمیر ناخودآگاه شکل می گیرد این روش ارتباط مستقیمی برای دستیابی به ضمیر ناخودآگاه می باشد. هیپنوتیزم در تلقین پذیری فرد بسیار موثر است. و هر چه به شخص القا شود می پذیرد. در چنین شرایطی پزشک با استفاده از روش های علمی برای رفع اختلالات فکری و گربه هراسی به درمان بیمار کمک زیادی می کند. و این نوع درمان نه تنها در مورد ترس شخص بلکه از جنبه های دیگر هم به شخص کمک می کند. از اختلالات قابل درمان با هیپنوتیزم می توان درمان ترس از گربه را نام برد.

نتیجه گیری درمان ترس از گربه با هیپنوتیزم

با توجه به توضیحات بالا و روش های درمان ترس از گربه با هیپنوتیزم (گربه هراسی) می توان گفت اثری که هیپنوتیزم بر روی ضمیر ناخود آگاه می گذارد باعث می شود احساس های منفی کنار بروند. و جایگزین آن احساس های خنثی و یا حتی مثبت می گردد. همچنین روش دیگری که در درمان این اختلال موثر می باشد تغییر تصاویر از روش submodality (تغییر دادن تصاویر گربه به تصویری دلخواه و ترجیحا فکاهی یا خنده دار) در شرایط مدیتیشن، آلفا و هیپنوتیزم، که این تغییرات  کمک بسیار زیادی در به حداقل رساندن این اختلال در فرد می شود. برای درمان ترس از گربه با هیپنوتیزم بهتر است به بهترین دکتر هیپنوتیزم مراجعه نمایید تا درمان موفقیت آمیزی را تجربه کنید.

تصویر گربه فکاهی یا خنده دار

تصاویر گربه فکاهی یا خنده دار یکی از راه های درمان فوبیای گربه است

سوالات مربوط به درمان ترس از گربه با هیپنوتیزم

1فوبیا را تعریف کنید؟
حمله ای غیر ارادی و طولانی مدت و شدید از یک جسم، شخص، حیوان یا مکاتب یا موقعیتی خاص می باشد که در واقع دلیل منطقی برای آن وجود ندارد. و با توجه به شخصیت و مشکل شخص بروز می دهد.
2علایم جسمانی که به هنگام بروز ترس ایجاد می شود را نام ببرید؟
تپش قلب، سرگیجه، غش، خستگی عمیق، حالت تهوع، تعرق، لرزش، سردرد، درد شانه، ناراحتی های گوارش، درد معده می باشد.
3هیپنوتیزم درمانی چگونه به بهبود علایم ترس و یا درمان ترس از گربه با هیپنوتیزم کمک می کند؟
هیپنوتیزم درمانی به ضمیر ناخود آگاه ذهن کمک زیادی می کند. از آنجایی که ترس ها معمولا در ضمیر ناخود آگاه شکل می گیرد این روش ارتباط مستقیمی برای دستیابی به ضمیر ناخود آگاه می باشد. و در تلقین پذیری فرد بسیار موثر است و هر چه به شخص القا شود می پذیرد. در چنین شرایطی پزشک با استفاده از روش های علمی برای رفع اختلالات فکری و گربه هراسی به درمان بیمار کمک زیادی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین