درمان ترس کودکان با هیپنوتیزم

درمان ترس کودکان

درمان ترس کودکان با هیپنوتیزم

یکی از موثرترین و بهترین درمان های ترس در کودکان، درمان ترس کودکان با هیپنوتیزم است. با توجه به حساسیت سنی در کودکان، درمان با هیپنوتیزم می تواند راه حل خوبی باشد. این نوع درمان خطری هم در بر ندارد.

همه افراد در هر سنی، ترس را تجربه کرده اند. ترس یک هیجان طبیعی است. در این نوع هیجان، فرد در حضور یک محرک آسیب زا احساس خطر می کند و ترس شکل می گیرد. در واقع ترس یک نشانه ای هشدار دهنده است که مثل درد می ماند.

ترس، ما را از ایجاد آسیب های اتفاقی آگاه می سازد. اما اگر این احساس در فرد بیش از اندازه فعال باشد، به فرد آسیب می رساند. ترسی که در فرد ایجاد می شود و رخنه می کند، می تواند برای او مشکل ساز شود. هم به خود فرد و هم به دیگران آسیب برساند. حال این نوع ترس اگر در کودکان به وجود آید، به رشد طبیعی فرد آسیب می زند.

برای آنکه ترس کودک کنترل شود و از یک حد متعارف بیشتر نشود و به یک مشکل تبدیل نشود، باید از روش های مناسب اقدامی اساسی صورت گیرد. ترس کودک اگر درمان نشود، در رشد عاطفی کودک اختلال ایجاد کرده و مانع از رسیدن او به اهداف و توانایی هایش می شود. درمان فوبیا با هیپنوتیزم برای کودکان با دکتر هیپنوتیزم در تهران انجام می گیرد.

ترس کودک

عارضه ترس کودک

ترس کودک

ترس کودک یک واکنش طبیعی به اتفاقاتی می تواند باشد که واقعا خطرناک هستند. یا اینکه کودک آن اتفاقات را به اشتباه خطرناک می پندارد. با توجه به سن کودک بعضی از ترس ها طبیعی هستند. مثل ترس از تاریکی در سنین 6 تا 8 سالگی است. این ترس ها گذرا هستند. خیلی مهم است که احساسات کودک را در این زمان درک کنیم و جدی بگیریم. شدت این نوع از ترس ها هم در کودکان فرق دارد و متفاوت است. از اختلالات قابل درمان با هیپنوتیزم می توان به درمان ترس کودکان با هیپنوتیزم اشاره داشت.

همراهی با کودک در درمان ترس کودکان با هیپنوتیزم

درمان ترس کودکان با هیپنوتیزم هیچ گاه حس ترس را در کودک نادیده نگرفته و بی اهمیت نمی پندارد. باید احساس کودک را جدی گرفت و از کنایه و جملات طعنه آمیز برای کودک جلوگیری کرد. کودک یا به عامل خطرناک واکنش نشان می دهد یا می پندارد که این عامل خطرناک نیست که می ترسد. بهتر است این گونه ترس ها در کودک طبیعی دانست و در این درمان اینگونه با او همراه شد.

درمان ترس کودک

همراهی با کودک در درمان ترس کودکان با هیپنوتیزم

درمان هیپنوتیزمی و ترس های نابهنجار

درمان هیپنوتیزمی در کودکان برای درمان ترس های نابهنجار کودک استفاده می شود. اینگونه ترس های نامتعارف، ویژگی های خاصی را دارند. از این خصوصیات می توان به در متناسب نبودن با موقعیت خود و شدت زیاد آن ها اشاره کرد. درمان ترس کودکان با هیپنوتیزم می تواند با تکنیک های درمانی دیگر هم مثل شعر و قصه و داستان تلفیق شود تا نتیجه خوبی حاصل شود و تاثیر درمان بیشتر شود.

مراحل درمان هیپنوتیزمی در ترس کودکان

در مرحله اول درمان ترس کودکان با هیپنوتیزم باید شرایط و وضعیت کودک را در نظر گرفت تا مشخص شود که درمان برای کودک مفید است یا خیر؟ هیپنوتیزم درمانی شامل موارد و مراحل خاصی مانند دیگر درمان ها است.

درمان کودک با هیپنوتیزم

مراحل درمان هیپنوتیزمی در ترس کودکان

درمانگر باید نسبت به علائق کودک شناخت پیدا کند. مثلا غذاهایی که کودک دوست دارد یا کارتون های مورد علاقه کودک را بشناسد. افرادی را که دوست دارد و در زندگی او اهمیت دارند را هم بداند. بعد سعی می کند تا هیپنوتیزم را مانند یک بازی جذاب برای کودک نشان دهد. بهتر است در درمان ترس کودکان با هیپنوتیزم از جملات دستوری و آمرانه استفاده نشود. گاهی ممکن است لازم باشد تا جلسات گفتگو ضبط شود تا در خانه هم تکرار و استفاده شود. در نتیجه بهبود عملکرد کودک هم بالا رود.

مزیت درمان ترس در کودکان با هیپنوتیزم

اگر درمان ترس در کودکان به طور صحیح و اصولی انجام شود باعث می شود تا علاوه بر غلبه بر ترس های نابهنجار، عارضه های دیگری هم مثل انواع اضطراب ها و هراس های اجتماعی درمان یابد. مثلا افسردگی های خفیف در کودکان را هم معالجه نمود.

هیپنوتیزم درمانی می تواند، روند بهبود آسیب های ناراحت کنندهای را که از موقعیت های دیگر ناشی می شود را هم درمان کند. از این آسیب ها می توان به نداشتن اعتماد به نفس اشاره کرد.

دلایل ترس در کودکان چیست؟

ترس کودک چه معقول باشد و چه نامعقول باشد، باید در تجربه های او بررسی و جستجو شود. از مهمترین دلایل ایجاد ترس در کودکان می تواند عوامل زیر باشد.

  • گاهی ممکن است که والدین الگوهای خاصی از ترس را به کودکان خود آموزش دهند.
  • انتظارات نامتعارف و بی منطق والدین از کودک
  • تجربه ها و خاطرات بد
  • داشتن والدینی که بیش از اندازه کودک را حمایت می کنند.
  • برخورد با افراد و چیزهای نو و جدید.
  • جدایی از مادر
  • ترس از گم شدن در مدرسه
  • جدایی از دوستان و بستگان
  • تاثیر بد از بعضی از فیلم ها و برنامه ها
  • پنهان کردن حقایق درباره اینکه او را به کجا می خواهیم ببریم. مثل مدرسه، بیمارستان، دندانپزشکی و غیره

نکات مهم در درمان کودکان با هیپنوتیزم

اغلب مشکلات کودکان طی روند سن کودک از بین رفته و حل می شود. مثلا در بازه ای از سن کودک وجود دارد که ممکن است رختخوابش را خیس کند و یا از تاریکی بترسد. اگر این مشکل به یک اختلال مبدل گشت، آن گاه می توان به یک متخصص و درمانگر مراجعه نمایید. بهتر است از پزشکی استفاده شود که علاوه بر داشتن مدرک تخصصی روانکاوی، در علم هیپنوتیزم هم تبحر کافی را داشته باشد. در ضمن در درمان کودکان هم به طور تخصصی تجربه داشته باشد. می توانید در حین درمان هم، کودک را یاری کرده و فقط حضور فیزیکی داشته باشید.

سخن اخر

بهتر است برای رفع و درمان ترس های جدی در کودکان با یک روانکاو و روانشناس صحبت شود. می توانید با بهترین دکتر هیپنوتیزم در کودکان مشکل ترس در کودکانتان را به راحتی و اطمینان درمان کنید.

سوالات متداول درمان ترس کودکان با هیپنوتیزم

1از راه های موثر در کاهش ترس و اضطراب در کودکان چیست؟
رفتاردرمانی و هیپنوتیزم از راه های درمان ترس کودکان است که خود شامل چند تکنیک است. از انواع تکنیک ها در این روش درمانی می توان به ایجاد آرامش از طریق هیپنوتیزم، حساسیت زدایی منظم و غرفه سازی اشاره کرد.
2نحوه درمان ترس کودکان با هیپنوتیزم چگونه است؟
با درمان ترس کودکان با هیپنوتیزم، اعتماد به نفس به کودک باز می گردد و افکار و تصورات بد و مزاحم از او دور می شود. در طول درمان اضطراب و ترس در کودک کم می شود و اعتماد به نفس بهتری پیدا می کند.
3عوامل مهم در تاثیرپذیری کودکان از درمان هیپنوتیزم چیست؟
از عوامل مهم در بکارگیری هیپنوتیزم برای کودکان می توان به نقش سن در هیپنوتیزم، نقش ژنتیک در هیپنوتیزم و رشد شناختی و هوش کودک اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین