درمان ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم

درمان ترس با هیپنوتیزم

درمان ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم

ترس و یا فوبیای بی مورد را بسیاری از افراد تجربه می کنند. ترس از چیزهای بی مورد فقط باعث می شود که افراد از فعالیت های اجتماعی خود عقب مانده و نتوانند پیشرفت داشته باشند. دوری گزیدن و هراس از چیزی اصلا نتیجه و پیامدهای خوبی را ندارد و تاثیرات منفی بر زندگی دارد. یکی از این ترس ها ترس از محیط های خارجی و اجتماعی است که در این مطلب درباره درمان ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم بیشتر می خوانیم.

ترس در زندگی لازم است. مثلا از ترس تصادف، دقت خود را بالا برده و مقررات را رعایت می کنیم اما اینکه بخاطر ترس از تصادف بیرون نرویم، این یک ترس نابجا و بی موردی است که باعث می شود فرد از انجام فعالیت های اجتماعی خودش بازماند. به این نوع ترس، فوبیا می گویند.

ترس یا فوبیا در زندگی باعث می شود تا قلمرو زندگیمان محدود شود. باعث می شود تا در زندگی خود محبوس شویم و از محیط های خارجی و اجتماعی به دور باشیم. اما چگونه می توان بر این ترس غلبه کرد.

شیوه درمانی ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم

درمان ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم

شیوه درمانی ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم

روش های متفاوتی برای درمان ترس و فوبیا با هیپنوتیزم وجود دارد که شرایطی بی خطر برای رویارویی، می تواند هیجان های لازم شیه رویارویی واقعی را در فرد ایجاد کرده و شبیه سازی کند. در این روش از تکنیک های علمی برای از بین بردن اختلالات فکری و جسمی استفاده می شود. این درمان به از بین بردن هراس در افراد کمک کرده و حتی از جهات دیگر هم مفید واقع می شود.

برای درمان ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم باید بیمار در حالت آرامش قرار گیرد. آگاهی در او تقویت می شود. در نتیجه فعالیت در ضمیر ناخوداگاه در بیمار کم می شود. در نتیجه باعث تغییر سبک زندگی می شود. تغییر سبک زندگی تا جایی می شود که بتواند قدرت رویارویی با موقعیت را پیدا کند. همه چیز را به شکلی دیگر می بیند و نظرش درباره چیزهای که باعث ترس او می شده است، تغییر می یابد.

انواع فوبیاهای مزمن روانی

شاید به اندازه های همه پدیده های موجود در طبیعت، ترس و یا فوبیا وجود داشته باشد. اما بهتر است به بیان چند مورد مهم و شناخته شده آن اکتفا کنیم.

ترس از فضای باز و یا مکان های عمومی

مثلا افرادی که در مکان های اجتماعی و شلوغ، مثل ایستادن در صف دچار ترس می شوند و فوبیای آن را دارند. در این حالت، فرد بیمار دچار ترس شده و حتی ممکن است حمله هراس به سراغ او بیاید.

ترس از حیوانات

به اندازه موجودات و حیوانات می تواند فوبیا وجود داشته باشد. مثلا فوبیای ترس از گربه و یا ترس از سگ یا زرافه و غیره می تواند در افراد مختلف باشد.

ترس از جمع

هر کسی به دلایل مختلفی می تواند برای قرار گرفتن در یک جمع دچار ترس شود. مثلا بعضی از افراد به دلیل نقص عضو و یا نداشتن اطلاعات کافی و یا نداشتن ظاهر خوبی از حاضر شدن در جمع بترسد. اما ترس از جمع و فوبیای آن مورد دیگری است که فرد به حدی دچار ترس است که ترجیح می دهد حتی از حق خودش هم بگذرد. در این شرایط باید درمان ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم با بهترین دکتر هیپنوتیزم انجام شود.

ترس های دیگر

  • ترس از بلندی
  • ترس از جاهای بسته
  • ترس از هواپیما
  • ترس از خون
  • ترس از بیمارستان
  • ترس از آمپول
  • ترس از دکمه و غیره
  • دلایل ترس و فوبیای مزمن

این ترس ناشناخته است ولی می توان علت را یک ترس اولیه از شیء و یا چیزی دانست. دلایل دیگری که می توان برای این عارضه بیان می کرد می تواند گزینه ای زیر باشد.

  • سابقه خانوادگی در اضطراب
  • اصظراب جدایی در دوران کودکی
  • سایر اختلالات روانی

درمان ترس از محیط های خارجی

فوبیای اجتماعی

درمان ترس از محیط های خارجی

از درمان های موثر در رفع انواع فوبیاها، از طریق رفتاردرمانی و درمان ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم است. در این درمان، روان درمانگر با ایجاد آرامش در فرد، اورا درمان می کند. درمان هیپنوتیزمی به گونه ای صورت می گیرد تا هر چه فرد به فوبیای خود نزدیک شود، احساس امنیت و آرامش کند. یعنی حتی امکان آرامش بیشتری هم تداعی شود.

اضطراب اجتماعی چیست؟

اضطراب اجتماعی

اضطراب اجتماعی چیست؟

ترس اجتماعی، ترس از احتمال ارزیابی شخص در موقعیت های مختلف در اجتماع است. فردی که دچار اضطراب اجتماعی است، تمایلی به برقرار کردن رابطه با دیگران را ندارد. افراد مبتلا در این حالت از قرارگرفتن در شرایطی که ممکن است مورد ارزیابی قرار بگیرند، دوری می کنند. روان درمانگر از انواع روش ها برای درمان از طریق ناخوداگاه افراد اقدام می کند. با ریلکسیشن و خلسه هیپنوتیزمی فرد برای هیپنوتیزم شدن آمادگی پیدا می کند.

رفع عواقب ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم

برای رفع عواقب ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم بهتر است، درمان ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم انجام شود. انسان برای پیشرفت در زندگی خود، باید اجتماعی باشد. دوری گزیدن از اجتماع در افراد فقط باعث می شود تا از رسیدن به موفقیت و پیشرفت، جلوگیری به عمل آید. خجالت و ترس از جمع یک اختلال روانی است که در یک یا چند وضعیت اجتماعی بروز پیدا می کند. فرد در این حالت در انواع تنش های روانی و شرایط نامطلوب عاطفی و نابسامانی های زیستی، وارد می گردد. از پیامدهای این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. تشدید ضربان قلب
  2. تغییر رنگ در چهره فرد
  3. اختلال در تنفس
  4. لرزش بدن و دست
  5. تغییر تن صدا
  6. لرزش در صدا
  7. لکنت زبان
  8. خشکی دهان
  9. عدم پذیرش
  10. منزوی شدن و غیره

شکل گیری فوبیا در افراد

سنی که در افراد فوبیا ایجاد می شود، متفاوت است. ممکن است فردی در کودکی یک ترسی را تجربه کرده باشد که باعث ایجاد یک فوبیا در بزرگسالی شود. ترس در کودکان بیشتر اتفاق می افتد که با گذشت سن و بزرگ شدن کودکان، ترس های بیجا از بین می رود ولی در بعضی از شرایط هم این ترس ها باقی می ماند. ترس از محیط های اجتماعی هم یکی دیگر از این نوع ترس ها است که ممکن است از کودکی تا بزرگسالی اتفاق افتد و سن خاصی هم ندارد. درمان ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم باید صورت گیرد تا ایجاد پیامدهای دیگر پیشگیری شود.

سخن آخر

درمان ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم از بهترین و بی خطرترین درمان هایی است که باید توسط بهترین دکتر هیپنوتیزم انجام شود. با مراجعه به کلینیک حس نو و مشاوره برای درمان می توانید برای همیشه ترس و فوبیا را از خود دور ساخته و از بین ببرید. فوبیا و ترس بی جا می تواند مانع بزرگی در رسیدن به پیشرفت و اهداف شما باشد.

سوالات متداول درمان ترس از محیط های خارجی با هیپنوتیزم

1درمان فوبیا با هیپنوتیزم به چقدر زمان احتیاج دارد؟
برای رسیدن به درمان ماندگار و ثابت باید درمان به صورت هدفمند انجام شود. می توان یک بازه زمانی بین 8 تا 12 جلسه را تخمین زد که البته به مقدار هیپنوتیزم پذیری در افراد بستگی دارد.
2آیا ترس از محیط های خارجی همان خجالتی بودن است؟
کسانی که به اضطراب اجتماعی مبتلا هستند، از هفته ها قبل نگرانی های شدید دارند. اما خجالتی بودن در همان هنگام حضور در جمع کم و یا زیاد پیش می آید.
3آیا با هیپنوتیزم درمان ترس انجام می شود؟
درمان با هیپنوتیزم روند درمان ترس از محیط های خارجی را سریع تر می کند و اگر در این نوع عارضه مشکلات روانشناختی دیگری در بین نباشد، تا 12 جلسه درمان صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین