درمان ترس از فضای بسته با هیپنوتیزم

ترس از فضای بسته

درمان ترس از فضای بسته با هیپنوتیزم

ترس در زندگی همه افراد وجود خارجی دارد. ترس لزوما همیشه واکنش بدی نیست. می تواند به عنوان عاملی در حفظ و نگهداری ما باشد. از خطرات دورمان کند و ما را از حوادث محافظت کند. اما بین ترس منطقی که از ما محافظت می کند با ترسی که ما را از زندگی ساقط می کند فرق دارد. یکی از این ترس ها ترس از فضای بسته است. در این مقاله درباره درمان ترس از فضای بسته با هیپنوتیزم می خوانیم.

ترس های بی منطق ما را از ابراز عشق و محبت به عزیزانمان دور می کند. باعث می شود در قلمرو کوچک خود حبس شویم و رشد نکنیم. در دایره سکون بمانیم و از زندگی کردن درست بازمانیم.

ترس از فضای بسته

درمان ترس از فضای بسته با هیپنوتیزم

انواع ترس ها و فوبیای مزمن

قبل از اینکه به درمان هیپنوتیزمی فوبیا بپردازیم، بهتر است با انواع ان آشنا شویم. در ادامه به تعدادی از فوبیاهای شناخته شده اشاره می کنیم.

  • ترس از فضای باز و جاهای عمومی
  • ترس از فضای بسته
  • ترس از حیوانات
  • ترس از جمع
  • و بسیاری موارد دیگر مثل ترس از بلندی، هواپیما، خون و غیره

ترس از فضای باز یا اماکن عمومی

برخی افراد دچار اختلال فوبیای فضای باز و اماکن عمومی هستند. در واقع از جاهایی که افراد زیادی در آنجا رفت و آمد دارند، می ترسند. از جاهایی مانند قرار گرفتن در صف و یا ترافیک هم واهمه دارند و می ترسند. ممکن است دچار حمله هراس و پانیک اتک شوند. درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم توسط بهترین دکتر هیپنوتیزم در کلینیک درمانی حس نو انجام می شود.

ترس از فضای بسته

کلاستروفوبیا

ترس از فضای بسته

ترس از فضای بسته و یا کلاستروفوبیا از رایج نرین ترس ها است. فردی که دچار اختلال کلاستروفوبیا است از محیط هایی مثل قرار گرفتن در آسانسور،هواپیما، اتاق شلوغ یا مکان های کوچک می هراسد. بیشتر علت محیطی و نتیکی دارد که درمان ترس از فضای بسته با هیپنوتیزم از راه های موثر در از بین بردن و کنترل این اختلال است.

شدت اختلال کلاستروفوبیا از فردی به فرد دیگر فرق دارد و متفاوت است. افرادی که دچار این بیماری هستند گرفتن MRI و یا سایر آزمایشات پزشکی می‌تواند برایشان خیلی سخت باشد. این افراد حتی از سرویس های عمومی هم در هراس هستند.

ترس از حیوانات

ممکن است به اندازه تعداد حیوانات ترس وجود داشته باشد. این نوع ترس به فرهنگ ها هم بستگی دارد. مثلا ممکن است که در فرهنگ ما ترس از زرافه نباشد اما فوبیای ترس از گربه وجود دارد.

ترس از جمع

ترس از جمع و حضور در جمع هم یکی دیگر از انواع فوبیاها است که باید درمان شود. کمبود اطلاعات، عدم تجربه کافی و شاید بدلیل نقص جسمانی مثل لکنت و یا عدم اعتماد به نفس در مورد چهره و زیبایی خود می توانند عاملی برای ایجاد ترس از جمع باشد. این ترس فراتر از استرس و اضطراب است. اختلالی است که باید با بهترین دکتر هیپنوتیزم درمان شود. گاهی فرد آنقدر از حضور در جمع می ترسد که ترجیح می دهد حتی از حق خودش هم بگذرد.

دلایل احتمالی ترس از فضای بسته

هنوز درباره اینکه علت ایجاد کلاستروفوبیا چیست و چه عواملی در به وجود آمدن آن تاثیر دارند، نمی دانند. بسیاری بر این باور هستند که این بیماری ریشه در دوران کودکی و تجربیات آن دوران دارد که در سنین بالاتر خود را نشان می دهد. فوبیای ترس از محیط بسته بیشتر در دوران کودکی و نوجوانی خود را نشان داده و بروز می کند. حتی می تواند به دلیل یک اتفاق و حادثه ای آسیب زا هم ایجاد شده باشد. از این اتفاقات آسیب زا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قرار گرفتن در یک محیط بسته و شلوغ برای زمان زیاد
  • قرار گرفتن در شرایط تلاطم هوا در هنگام پرواز
  • تجربه تنبیه شدن و یا حبس شدن در فضایی بسته مثل دستشویی و یا حمام
  • گیر کردن در حمل و نقل عمومی شلوغ و پر همهمه
  • گیر کردن در فضایی بسته مانند مثل کمد

انواع درمان ترس از فضای بسته

کلاستروفوبیا اغلب با روان درمانی قابل درمان است. با روان درمانی و مشاوره و درمان ترس از فضای بسته با هیپنوتیزم می توان بر این بیماری غلبه کرد. البته قبل از شروع درمان باید درمانگر بررسی کند که چه درمانی برای شما مناسب تر است. ممکن است درمان ترکیبی تجویز شود. درمان هایی که در زیر یه آن اشاره می کنیم می تواند در کنترل و رفع این اختلال موثر واقع شود.

  1. رفتار درمانی شناختی
  2. رفتار درمانی عقلانی هیجانی
  3. آرام سازی و تجسم
  4. مواجهه درمانی
  5. دارو درمانی
  6. درمان ترس از فضای بسته با هیپنوتیزم
انواع درمان ترس از فضای بسته

درمان ترس از فضای بسته

درمان ترس از محیط بسته با بهترین دکتر هیپنوتیزم

برای ترس از محیط بسته شما به ضمیر ناخودآگاه و سیستم باوری‌تان می‌قبولانید که برقراری ارتباط با غریبه ها و قرار گرفتن در محیط های عمومی بسته امری بسیاز طبیعی است. باید بر ترس خودتان غلبه کنید و با کمک هیپنوتیزم خود را در آن شرایط بارها و بارها قرار دهید. بهترین دکتر هیپنوتیزم با وارد شدن به ضمیر ناخوداگاهتان علت ترس را  بررس کرده و با قرار دادن شما در آن موقعیت ترس را از شما دور می کند. پیام هایی به ضمبر ناخوداگاهتان داده می شود که ترس در شما از بین برود.

با کمک هیپنوتیزم شرایطی بی‌خطر برای رویارویی با ترس صورت می گیرد که قادر است هیجان‌های لازم مشابه رویارویی واقعی را در فرد، شبیه‌سازی کند. جلسات درمانی هیپنوتراپی ترس از محیط بسته شامل تجربه‌هایی از آرامش خوشایند و لذت‌بخش مانند احساس سبکی، شناوری و آرامش عمیق جسمی و روانی می باشد.

سخن آخر

بهترین درمان برای بیماری ترس از فضای بسته یا همان کلاستروفوبیا درمان با هیپنوتیزم است. بهتر است درمان ترس از فضای بسته با هیپنوتیزم با روان درمانگری باتجربه و عالم به علم روانشناسی صورت گیرد. درمان با هیپنوتیزم به بررسی ریشه بیماری می پردازد. درمان متعددی برای هرنوع از این اختلال وجود دارد که در هر بیمار متفاوت است. با توجه به شرایط بیمار و نوع اختلال بهترین درمان توسط بهترین دکتر و روان درمانگر هیپنوتیزم صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین