درمان ترس از ارتفاع با هیپنوتیزم

درمان ترس از ارتفاع

درمان فوبیای ترس از ارتفاع با هیپنوتیزم

ترس از ارتفاع هم یک نوع فوبیا است که مانند ترس های دیگر باید درمان شود. از بهترین راه های درمان ترس از بلندی و ارتفاع، درمان ترس از ارتفاع با هیپنوتیزم است.

فوبیای ترس از ارتفاع یک نوع اضطراب از جنس اختلالی است. شخصی که درگیر این نوع اختلال است، سعی می کند از آن فرار کند. شاید هم ممکن است با اضطراب و ناراحتی آن را تحمل کند. در هر صورت شرایط زندگی برای بیمار سخت می شود. تعداد بسیاری از مردم در جهان درگیر این نوع فوبیا هستند که البته باید درمان شود، تا از بروز مشکلات بیشتر در زندگی بیمار جلوگیری شود.

درمان ترس ار ارتفاع با هیپنوتیزم از درمان موثری است که در بسیاری از فوبیاها از آن استفاده می شود. ترس هایی که علت شناخته شده ندارند و مشخص نیستند را می توان با هیپنوتراپی درمان کرد. مثلا ترس از آب، ترس از گربه، ترس از محیط های بسته که دلیل و علتی منطقی ندارد.

عملکرد درمان ترس از ارتفاع با هیپنوتیزم

 درمان ترس از ارتفاع با هیپنوتیزم

عملکرد درمان ترس از ارتفاع با هیپنوتیزم

در بین همه درمان ها، هیپنوتراپی جایگاه خاصی دارد. با استفاده از هیپنوتراپی، شرایطی بی خطر برای مقابله ایجاد می شود و هیجان های لازم شبیه با رویارویی و مقابله واقعی را در فرد شبیه سازی می شود. محققان و پژوهشگران بسیاری درمان فوبیای ارتفاع با هیپنوتیزم را از بهترین درمان ها می دانند.

خلسه هیپنوتیزمی با حالت آرام و و آرامشی که در فرد ایجاد می کند، باعث از بین رفتن اضطراب می شود. تنش کاهش پیدا می کند. جلسات هیپنوتیزم درمانی باعث ایجاد حس سبکی، آرامش و شناوری جسمی و روانی می شود.

بیمار با کمک هیپنوتیزم درمانی متوجه تسلط زیاد خود بر بدنش می شود. می تواند تغییرات فیزیولوژیکی که در بدنش اتفاق می افتد را کنترل کند.

چگونه با هیپنوتیزم ترس از ارتفاع درمان می شود؟

 درمان ترس از ارتفاع

طول درمان ترس از ارتفاع

هیپنوتیزم باعث می شود که قدرت مقابله با ترس در افراد بیشتر شود. هر چه که عامل به او انتقال می دهد را پذیرفته و حس می کند. در این شرایط بهترین دکتر هیپنوتیزم با تکنیک ها و روش هایی علمی، اختلالات فکری رفع شده و از بین می رود. این نوع درمان اثر هراس و ترس را در فرد بیمار کم کرده و از دیگر جهات هم می تواند بسیار مفید واقع شود و بسیاری از اختلالات روانی را درمان کرده و از بین ببرد.

در درمان ترس از ارتفاع با هیپنوتیزم فرد دچار نوعی آگاهی می شود. در چنین حالتی فعالیت ضمیر ناخوداگاه در فرد کم می شود. پس متخصص هیپنوتیزم می تواند، افکار و مفاهیمی را که مد نظرش است به ضمیر ناخوداگاه القاء کرده و تغییراتی در سبک زندگی او ایجاد کند. در ادامه باعث شده که ذهن آرام بگیرد. در نتیجه برنامه ریزی ازدوباره را پذیرا شود. پس همه چیز را به نوعی دیگر می بیند و نظرش درباره ترس ها تغییر می کند. دیگر آن ترس ها را تهدیدی برای خود نمی بیند.

دکتر هیپنوتیزم، فرد بیمار را در شرایط فوبیک به صورت ذهنی مواجهه می کند. با استفاده از تکنیک های پر قدرت هیپنوتیزمی می تواند، آرامش را به فرد بازگردانده و برای مرحل بعدی درمان آمادگی بیشتری پیدا کند.

اثر درمان فوبیای ارتفاع با هیپنوتیزم چقدر است؟

 درمان فوبیای ارتفاع با هیپنوتیزم

اثر درمان فوبیای ارتفاع با هیپنوتیزم چقدر است؟

اثر درمان ترس از ارتفاع با هیپنوتیزم بیشتر از یک تن آرامی و یا فراتر از مواجهه است. هیپنوتراپیست ماهر و با تجربه با استفاده ازتکنیک های هیپنوتیزمی ترس را ریشه یابی کرده و با تاثیر بر ذهن ناخوداگاه می تواند بیماری و اختلال را درمان کند. با درمان ترس از ارتفاع با هیپنوتیزم می توان بر لایه های عمیق ذهن ناخوداگاه نفوذ کرده و آرامش را در انواع موقعیت ها ثبت کرد.

فوبیای ترس از ارتفاع چیست؟

فوبیای ترس از ارتفاع یک ترسی غیرمنطقی است. ترس هایی در زندگی وجود دارند، که منطقی هستند و برای جل.گیری از پیشامدن اتفاق های خطرناک است. از این نوع ترس ها می توان به ترس از تصادف، ترس از غرق شدن نام برد که منجر به این می شود، رانندگی آرام و با احتیاط داشت. اما اگر ترس باعث شود، روال زندگی فرد تغییر کند و زندگی او را مختل کند، این دیگر منطقی نیست و یک نوع اختلال و بیماری است که دلایل زیادی می تواند داشته باشد.

کسانی که در گیر بیماری فوبیای ترس از ارتفاع و بلندی هستند حتی با دیدن دیگران در آن وضعیت هم ترس به سراغشان می آید و حالت های غیرطبیعی پیدا می کنند. این یک ترس شدید ست که اصلا دلیل منطقی ندارد. بعضی از روانشناسان مانند فروید، این گونه ترس ها را به علت تکانه های اضطرابی و تعارضات حل نشده در درون می دانند. اما عده ای هم اعتقاد دارند که فوبیا از نوع ترس های آموخته شده می باشد. یعنی فرد یاد می گیرد که از یک موقعیت بترسد.

تجربه های اولیه و خاطرات می تواند در به وجود آمدن این نوع ترس ها و فوبیاها دخیل باشند که در ادامه به آن ها بیشتر اشاره خواهیم کرد. درمان ترس از ارتفاع با هیپنوتیزم از آسان ترین و سریعترین راه های درمانی این گونه فوبیا است.

درمان هیپنوتیزمی فوبیا چقدر زمان می برد؟

برای درمان ترس از ارتفاع با هیپنوتیزم هدف این است که درمانی پایدار و موثر ایجاد شود. جلسات درمانی منظمی باید انجام شود که معمولا بین 8 تا 12 جلسه است که البته این مقدار به هیپنوتیزم پذیری افراد و شدت بیماری هم بستگی دارد.

این مورد را متذکر شویم که ترس هاس جزئی نیازی به درمان هیپنوتیزمی ندارند. این گونه ترس ها به طور خود به خود در ضمیر ناخوداگاه افراد برطرف شده و ازبین می روند.

هیپنوتیزم درمانی حتما باید زیر نظر متخصص و دکتر هیپنوتیزم انجام گیرد. روش درمان با هیپنوتیزم در هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. پس حتما این کار در مراکز معتبر و علمی صورت گیرد.

سوالات متداول درمان ترس از ارتفاع با هیپنوتیزم

1آیا درمان با هیپنوتیزم خطرناک است؟

قبل از اینکه درمان هیپنوتیزمی در افراد شروع شود، توسط دکتر هیپنوتیزم، بیمار تست و بررسی می شود تا شرایط هیپنوتیزم پذیری در او مشخص شود. عده ای داروهای توهم زا مصرف می کنند و افسردگی های شدیدی دارند که دکتر هیپنوتیزم همه این موارد را بررسی کرده و سپس درمان را شروع می کند.

2نشانه های ترس از ارتفاع و فوبیای بلندی چیست؟
دو نشانه دارد که یکی عاطفی است و یکی جسمی است. در نوع عاطفی این است که شما تلاش می کنید که به هر چیزی بچسبید تا از آن ترس فرار کنید. در نشانه های فیزیکی هم می توان به تپش قلب، عرق کردن، گریه کردن و لرزش اشاره داشت. در این حالت فکر کردن هم برای شما دشوار می شود.

3علت فوبیای ترس از ارتفاع چیست؟

مجموعه ای از عوامل زیستی و وراثتی هست که باعث ایجاد ترس از بلندی می شود. عوامل محیطی و روان شناختی هم بی تاثیر نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین