در این مطلب می خواهیم درباره درمان اوتیسم با هیپنوتیزم بپردازیم. البته که حتما درباره بیماری اوتیسم و نشانه های این بیماری و راه های درمانش صحبت خواهیم کرد.

درمان اوتیسم با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم از روش های درمانی است که می تواند به درمان بیماری اوتیسم کمک کند. بسیاری از افراد چه کودک و چه بزرگسال با استفاده از درمان اوتیسم با هیپنوتیزم به بهبودی دست پیدا کرده اند. در واقع درمان این بیماری با هیپنوتراپی یک راه حل ایده ال است. در پی تحقیقاتی که توسط تمپل گراندین که متخصص در این زمینه است انجام گرفته شده است، می توان این بیماری و درمانش را از دید بزرگسال درک کرد.

تمپل از سال های کودکی درگیر بیماری اوتیسم بوده است. طبق گفته او اغلب بیماران اوتیسم متفکرانی بصری هستند. یعنی این افراد در تصاویر فکر می کنند و در زبان فکر نمی کنند. افکار در تصوراتشان به اجرا در می آید. تصاویر زبان اول هستند و کلمات زبان دوم برای این افراد به حساب می ایند.

تمپل درباره درمان اوتیسم با هیپنوتیزم اینگونه می گوید که افراد مبتلا به این بیماری از قبل به دلیل تصویرسازی قوی که در ذهنشان دارند می توانند با تصاویری که هدایت شده است، به ذهن ناخوداگاهش کمک کند. در این جریان می تواند رفتارها و ارتباطات ناخواسته را به رفتارهای خواسته و ارتباطات مطلوب تغییر بدهد. بیماران اوتیسم در این حال دارای یک آگاهی و تمرکزی قوی و بیش از اندازه می باشند که می تواند کمک کند فرد بیمار اوتیسمی به مرحله آگاهی برسد.

چگونگی درمان اوتیسم با هیپنوتیزم

چگونگی درمان اوتیسم با هیپنوتیزم

درمان اوتیسم با هیپنوتیزم

درست است که بیماران مبتلا به اوتیسم، تجربیان برابری را تجربه نمی کنند و دارای چالش های مختص به خودشان هستند اما با هیپنوتراپی بیماری اوتیسم می توان با یک رویکرد واحد این درمان را در بیماران انجام داد. درمان اوتیسم با هیپنوتیزم باعث می شود تا فرد از انزوای اجتماعی، افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم کنند.

هینوتیزم درمانی

هیپنوتیزم یک توانایی مغزی و ذهنی است که در همه افراد وجود دارد. در هیپنوتیزم امکان دسترسی به ضمیر ناخوداگاه فرد فراهم می شود. درمانگر در هیپنوتیزم درمانی با ابزارهایی آرامش دهنده برای بیمار ایجاد حالت خلسه می کند. تمرکز و توجه روان درمانگر بر روی ایجاد حالت خلسه در بیمار است تا محیط بیرونی نادیده گرفته شود و وارد ضمبر ناخودآگاه می شود. همه افراد می توانند وارد حالت هیپنوتیزمی قرار بگیرند ولی سرعت و قدرت در پذیرش هیپنوتیزم در همه افراد یکی نیست.

درمان مشکلات خواب در بیماران اوتیسم با هیپنوتیزم

درمان مشکلات خواب در بیماران اوتیسم

درمان مشکلات خواب در بیماران اوتیسم با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم به ریشه یابی مسائل مختلف می پردازد. هیپنوتیزم علت ریشه ای در بیماری ها را درمان می کند. هیپنوتیزم با تجزیه و تحلیل بیمار می تواند شرایط مزمن چون اضطراب، افسردگی و بی خوابی را درمان کند. از آنجایی که کاهش کیفیت خواب در تعاملات اجتماعی مشکل وارد می کند درمان این اختلال اهمیت زیادی دارد..

با توجه به پژوهش انجام شده در سال 2019 اکثر بیماران اوتیسمی دارای مشکلات خواب هستند. در واقع اضطرابی که در این بیماران وجود دارد باعث می شود تا اختلالات خواب به وجود آید. بیماران اوتیسمی بیشتر در معرض بی خوابی قرار می گیرند یا خوابیدنی طولانی دارند، که با درمان اوتیسم با هیپنوتیزم می وان این اختلال را هم درمان نمود. هیپنوتیزم درمانی با دسترسی به ذهن ناخوداگاه بیمار بر این نوع اختلال غلبه کرده و درمان می کند.

مزیت هیپنوتیزم درمانی در درمان بیماری اوتیسم

هیپنوتیزم درمانی در درمان بیماری اوتیسم

مزیت هیپنوتیزم درمانی در درمان بیماری اوتیسم

با علم هینوتیزم درمانی بررسی الگوهای رفتاری در بیماران صورت می گیرد. درمان های سنتی برای بهبود این نوع اختلال خیلی کارساز نیستند و کمی هم دشوار است. برای پردازش احساسات در بیماران اوتیسم به یک محیطی امن احتیاج است که به زمان زیادی هم نیاز می باشد.

در درمان اوتیسم با هیپنوتیزم کمک به ایجاد روابط بهتر در بیمار صورت گرفته و به تقویت و بهبود روابط می انجامد. هیپنوتیزم باعث می شود تا بیماران اوتیسمی یک حس اعتماد و اطمینان پیدا کنند و درمان توسط بهترین دکتر هیپنوتیزم راحت صورت گیرد. در درمان بیماری اوتیسم یک رویکرد درمانی با رفتاردرمان شناختی و برنامه نویسی عصب کلامی و هیپنوتیزم درمانی صورت می گیرد تا اثر بخشی بیشتری در درمان اوتیسم صورت بگیرد.

آیا درمان بیماری اوتیسم قطعی است؟

درمان قطعی برای بیماران اوتیسمی پیدا نشده است اما پژوهشگران معتقد هستند متعقدند که تیمار کردن و توانبخشی به بیماران اوتیسمی بهترین راه مبارزه و پیشروی این بیماری است. درمان با استفاده از فعالیتهای زندگی مناسب و رژیم غذایی مناسب و توضیح داستان اجتماعی و نیز گفتاردرمانی و هیپنوتراپی و شرکت دادن کودک مبتلا به اوتیسم در کلاسهای مختلف قصه گویی و نقاشی د کمک به بهبود حال این بیماران می کند.

این بیماری مشکلات بسیاری را برای بسیاری از خانواده ها ایجاد کرده است که با مشاوره با مرکز تخصصی روانشناسی حس نو می توانید از بروز پیشروی در این بیماری جلوگیری کرده و کنترل را به دست گیرید.

هیپنوتیزم درمانی در بیماری اوتیسم

در هیپنوتراپی برای بررسی الگوهای رفتاری استفاده می شود. با هیپنوتیزم درمانی می توان روابط را در بیمار بهبود بخشید. دکتر هیپنوتیزم در بیماران ASD سطح اطمینان و اعتماد را ایجاد کنند که زمینه را برای درمان موثر به وجود می آورد. برای درمان بهتر متخصص و روانشناس، رفتار درمانی شناختی، برنامه نویسی عصب کلامی و هیپنوتیزم درمانی را ترکیب کرده و بیمار را درمان می کند. این یک درمان چند وجهی است که به سرعت بهبود در بیمار کمک می کند و بسیار موثر است.

پیشنهادهای درمانی با هیپنوتیزم

این نوع درمان برای درمان های خاص و تغییر رفتارهای خاصی استفاده می شود. درمانگر با این روش می تواند رفتارهایی را پیشنهاد دهد و جایگزین رفتارهای قبلی کند. می تواند تغییر در ادراک یا تغییر در احساسات باشد. این درمان برای افرادی استفاده می شود که از مسائل روحی در رنج هستند. برای درمان استرس و کنترل اضطراب مفید است.

تجزیه و تحلیل در هیپنوتیزم چیست؟

این روش درمانی به پیدا کردن علت و ریشه موارد روانشناختی می پردازد. علل پیچیده ریشه ای مسائل در این نوع روش درمانی برطرف می شود. این نوع درمان برای شرایط مزمن مانند اختلال افسردگی و اضطراب مفید است.

دو شکل هیپنوتیزمی که توضیح داده شد در درمان اختلالات به صورت جداگانه استفاده می شود. البته به صورت موازی هم می توان از این دو روش برای درمان بیماری ها استفاده کرد. درک و تغییر رفتار با استفاده از این دو روش درمانی تحریک می شود. استفاده موازی از دو نوع روش درمانی بسبار قدرت بیشتری در حل اختلالات و بهبود بیمار دارد.

هیپنوتیزم درمانی توسط یک مشاور و روانشناس متخصص انجام می شود که در این زمینه تجربه و علم دارند. هیپنوتیزم درمانی در درمان بیماری های روانی در دوره کوتاه مدت کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین