درمان افسردگی با هیپنوتیزم

درمان افسردگی

درمان افسردگی با هیپنوتیزم

در زندگی تمامی افراد گاهی مشکلات و اتفاق هایی بوجود می آید که فرد را به شدت دچار استرس و اضطراب می کند. این موضوع باعث می شود فرد درمدت زمان کوتاهی به این علایم دچار شود. سپس با گذشت زمان مدت کوتاهی به عنوان مثال با چرتی کوتاه یا نشستن در  تنهایی دوباره به حالت نرمال برگردد و به نوعی ریکاوری شود. پس نمی توان گفت تنها چند بار استرس و اضطراب می تواند فرد را دچار افسردگی یا خلا روانی کند. در این مطلب به درمان افسردگی با هیپنوتیزم می پردازیم.

مشکل افراد از جایی شروع می شود که مشکلات تکرار شود تا جایی که فرد دیگر با استراحتی کوتاه به حالت آرامش برنمی گردد. در چنین شرایطی ممکن است افراد علایم دیگری را از خود بروز بدهند مثل غصه خوردن، گریه پیش از حد، بی حوصله بودن، خواب طولانی و…..که می توانند عامل شروع افسردگی باشد. درباره درمان افسردگی با هیپنوتیزم می خوانیم.

راهای درمان افسردگی با هیپنوتیزم

  1. روان کاوی:
    در این شیوه درمان تغییر شخصیت بیمار و قوی کردن اعتماد به نفس او باعث می شود تا فرد با شناخت این تکنیک ها اعتماد بین فردی مناسب، روش های برقراری ارتباطی موثر و تکنیک های سازگاری با محیط و توانایی مقابله با هیجانات بالا را در این مدل درمان به کار می برند.
  2. رفتار درمانی
    در این درمان به فردی که دچار افسردگی شده است رفتارهایی را آموزش می دهند که فرد بتواند با کمک آن رفتارها از جامعه بازخورد مناسبی بگیرد. همین کار باعث می شود اعتماد به نفس فرد بیشتر شود و از همین رو باعث می شود فرد احساسی مطلوب پیدا کند و نسبت به گذشنه فعال تر شود.
  3. شناخت درمانی:
    این شیوه درمان با توجه به نحوه افکار افراد و شناخت شخصیت آن ها باعث می شود علت ایجاد اختلال افسردگی را پیدا کنند. در این شیوه درمانی فردی  که دچار افسردگی شده است به دلیل استفاده از الگوی فکری نامناسب در زندگی باعث شده تا احساسات غم و اندوه او بیشتر شود به همین خاطر شناخت خطاهای فکری که باعث بوجود آمدن بروز این مشکل شده است باید اصلاح و شناخته شود تا به درمان فرد کمک کند.

درمان افسردگی با هیپنوتیزم

درمان افسردگی با هیپنوتراپی

درمان افسردگی با هیپنوتیزم

در درمان افسردگی با هیپنوتیزم، می توان گفت این سبک درمان در مقایسه با درمان های دیگر متفاوت می باشد. به عنوان مثال در افسردگی نوع شدید بیمار برای درمان باید دارو استفاده کند تا از این طریق به بهبودی برسد. با این حال درمان افسردگی با هیپنوتیزم همراه با روان درمانی، و بعضا دارو درمانی یکی از بهترین شیوه های درمان افسردگی می باشد.

هیپنوتیزم درمانی در علایمی که شخص به واسطه افسردگی دچار آن شده است مثل: بی حالی، بدخوابی، کابوس شبانه، ناامیدی، افکارخودکشی، کاهش تمایلات مربوط به خودکشی، پرخوری عصبی، لذت نبردن از زندگی و…. بسیار موثر می باشد. درمان افسردگی با هیپنوتیزم به مثبت اندیشی و تلقین انرژی مثبت به واسطه ضمیر ناخودآگاه و همچنین بالابردن میزان فعالیت های فردی که دچار افسردگی شده است، کمک می کند.

در هیپنوتیزم درمانی و درمان افسردگی با هیپنوتیزم با ایجاد تغییرات ذهنی که بصورتی ناهشیار انجام می شود. شخص می تواند با فعالیت های مثبت و افکار مثبت نسبت به شرایط خود افسردگی را تا حد زیادی درمان کند. با ردیابی مشکلاتی که در زمان کودکی فرد به وجود آمده است می توان درمان را انجام داد.

با کمک درمان افسردگی با هیپنوتیزم درمان فرد افسرده انجام می شود. از همین رو می توان گفت یکی از بهترین شیوه های درمانی مناسب و بدون عارضه در درمان افسردگی استفاده از شیوه درمانی هیپنوتیزم می باشد.

افسردگی چیست؟

این بیماری روحی نوعی اختلال رفتاری می باشد که باعث می شود احساسات، عواطف و افکار افراد را عوض کند. افسردگی می تواند با علائم مشکلات روحی یا جسمی همراه باشد.

علت های افسردگی

همانطور که گفته شد با وجود بعضی از مشکلات و مسایلی که باعث رنجش افراد در زندگی می شود اختلال روحی در افراد بوجود می آید که ممکن است فرد دچار افسردگی شود ولی با این حال این اختلال برای همه بوجود نمی آید و حتی گاهی دیده شده افراد با آنکه در شرایط خوب و نرمالی می باشند دچار این عارضه شده اند به همین خاطر از مهم ترین علت های ایجاد افسردگی علایم زیر می باشد:

  • اختلال در موادشیمیایی درون مغز
    مواد خاصی در مغز وجود دارد که بر رفتار و خلق و خوی افراد تاثیرگذار می باشد. زمانی که تعادل این مواد شیمیایی به هم بخورد باعث می شود این مشکل از سمت مغز افسردگی را ایجاد کند. علت های زیادی از جمله تصادفات، بیماری های خودایمنی، مصرف داروهای خاص و … باعث بروز این مشکل می شود.
  • ژنتیک:
    از دیگر علت های بروز افسردگی مشکل وراثت می باشد که این بیماری در بین افرادی که یکی از اعضای خانواده به آن دچار شده است بیشتر دیده می شود. به عنوان مثال وقتی مادر خانواده دچار این بیماری باشد درصد احتمال بروز این بیماری برای فرزندان بیشتر است.
  • رفتار شخصیت فردی:
    افرادی که دارای اعتماد به نفس پایینی می باشند به دلیل آنکه در ارتباط با دیگران بیشتر دچار استرس می شوند یا به راحتی نمی توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند به همین خاطر بیشتر احساس تنهایی می کنند از همین رو در معرض افسردگی قرار می گیرند. البته دیگر رفتارهای فردی هم باعث بروز این مشکل می شود مثل بذبینی، نداشتن مدیریت رفتاری و دیگر مسایل رفتاری که تاثیرگذار می باشند.
  • علل محیطی:
    افرادی که دچار خشونت رفتاری توسط افراد دیگر شده باشند مثل: تبعیض، سو استفاده، تعرض، آزار و اذیت جسمی یا روحی که سبب بروز آسیب روانی در شخص می شود، به همین علت احتمال آنکه این افراد بیشتر دچار افسردگی شوند بسیار بالا می باشد.

انواع افسردگی

افسردگی شدید

این بیماری در ابتدای شروع روندی نزولی را نسبت به افسردگی خویی دارد. به این صورت که به همراه علائمی شدیدتر می باشد. این اختلال با احساسات طولانی مدت، علایم غم، نا امیدی و بی ارزشی و تمایل به خودکشی می باشد. در این شرایط فرد نمی تواند به خودی خود درمان شود و بدون پیگیری و درمان این بیماری از بین نمی رود. این اختلال به دلیل آنکه به افسردگی شدید یا ماژور شناخته شده است دارای علائمی می باشد که به آن اشاره می کنیم.

علایم افسردگی شدید
نشانه های افسردگی

افسردگی شدید

  • علاقه نداشتن به فعالیت های روزانه
  • بی خوابی و یا خواب زیاد
  • احساس خستگی شدید و مفرط
  • ناتوانی در فکر کردن و تمرکز کردن
  • اندیشیدن دائم به خودکشی یا داشتن برنامه ای برای خودکشی
  • پرحرفی و یا کم حرفی مفرط
  • پرتحرکی یا کم تحرکی زیاد بصورت مفرط
افسردگی آتپیک

این نوع از افسردگی یکی از زیر شاخه های شایع شده در افسردگی شدید می باشد که داراری علائمی خاص می باشد. راه های درمانی این بیماری به نسبت افسردگی شدید راحت تر است و به همین نسبت به روش های درمانی و دارویی بهتر پاسخ داده است البته درمان این بیماری نیازمند تشخیص دقیق می باشد.
افسردگی خویی :
افسردیگی خویی نوعی افسردگی بصورت خفیف می باشد که شاخصه آن حالت مزمن بودن آن است در این حالت فرد اکثرا احساس افسردگی خفیفی تا متوسط را دارد. ولی با این حال برخی از روزها حال خوبی دارد. به نوعی می توان گفت در این افسردگی شخص گاهی اوقات بی حوصله و غمگین است و حتی احساس پوچی می کند ولی این مشکل را بصورت دائم از خود بروز نمی دهد. با درمان افسردگی با هیپنوتیزم می توان این بیماری را درمان کرد.

افسردگی شیدایی یا اختلال دو قطبی

در این مدل از افسردگی بیمار دارای روحیه ای متفاوت می باشد به این صورت که گاهی بسیار خوشحال و سرخوش می باشد ولی گاهی وقت ها رفتاری مخالف آن دارد. دراین جور مواقع گاه شخص بسیار خسته و ناراحت و بی انرژی می باشد و گاهی کاملا پر انرژی است این تضاد رفتاری که به آن مانی می گویند از نشانه های بارز افسردگی می باشد.

 اختلال دو قطبی

افسردگی شیدایی یا اختلال دو قطبی

افسردگی یک قطبی

در این نوع از افسردگی که از رایج ترین و متداول ترین مدل های افسردگی می باشد فرد بسیار غمگین می باشد و دچار احساس گناه، بی خوابی، عدم تمرکز فکری و بیماری های جسمی و…. می شود.

خلاصه مرتبط با درمان افسردگی با هیپنوتیزم

با توجه به مطالب فوق می توان گفت علت های مختلفی در بوجود آمدن افسردگی نقش دارد از جمله علایمی مثل وراثت، تجربه ای تلخ از یه اتفاق، استفاده از داروهای مختلف، بیماری های خاص و …. به همین خاطر بروز شدت این بیماری در همه افراد یکسان نمی باشد و برای درمان افراد به درمان های متفاوتی جواب می دهند. استفاده از هیپنوتیزم درمانی یکی از بهترین روش های درمان افسرذگی با بهترین دکتر هیپنوتیزم می باشد.

سوالات مربوط به درمان افسردگی با هیپنوتیزم

1اختلال افسردگی چیست؟
این بیماری روحی نوعی اختلال رفتاری می باشد که باعث می شود احساسات، عواطف و افکار افراد را عوض کند.
2انواع افسردگی چیست؟
افسردگی آتیپیک، افسردگی شیدایی، افسردگی دوقطبی، افسردگی یک قطبی
3علتهای بروز بیماری افسردگی چیست؟
وراثت، اختلال در موادشیمیایی درون مغز، رفتار شخصی فرد، علل محیطی
4درمان افسردگی با هیپنوتیزم چگونه است؟
در درمان افسردگی با هیپنوتیزم با ایجاد تغییرات ذهنی که بصورتی ناهشیار انجام می شود شخص می تواند با فعالیت های مثبت و افکار مثبت نسبت به شرایط خود افسردگی را تا حد زیادی درمان شود. یا حتی با استفاده از ردیابی مشکلاتی که در زمان کودکی فرد به وجود آمده است و عامل ایجاد این عارضه در فرد شده است و با کمک هیپنوتیزم درمانی با اصلاح خاطراتی که باعث غم واندوه در فرد گردیده است به درمان فرد افسرده کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین