درمان اعتیاد با هیپنوتیزم

درمان اعتیاد

درمان اعتیاد با هیپنوتیزم

درباره موضوع درمان اعتیاد با هیپنوتیزم دو موضوع اهمیت دارد. یکی اینکه موضوع اعتیاد است و دیگری مسائل روانی است که به اعتیاد مربوط می شود. در این مطلب درمی یابیم که وابستگی های عاطفی و روانی با موضوع اعتیاد ارتباط زیادی دارد. در واقع ریشه هر دوی آن ها یکی است. اعتیاد بیشتر یک وسوسه و هوس روانی است تا اینکه وابستگی جسمانی باشد. باید برای درمان اعتیاد با هیپنوتیزم باید وسوسه مصرف مواد از بین برود. در این صورت است که فرد میل مصرف به مواد مخدر را از دست می دهد.

بسیاری از افراد هستند که مواد مخدر و مصرف آن را به کلی ترک می کنند ولی دوباره به آن روی می آورند. در واقعه فرد بیمار نمی تواند در برابر وسوسه مصرف مواد اراده قوی داشته باشد. نمی تواند در برابر لذتی که مصرف مواد برایش داشته است، مقاومت کند. پس مصرف مواد را ادامه می دهد.

از آنجایی که هیپنوتیزم می تواند به ذهن ناهوشیار افراد خطور کند، با روانشناسی و روان درمانی می توان وابستگی های عاطفی و اعتیاد و هر آن چیزی که باعث می شود فرد به سمت مواد کشیده شود را درمان نمود.

مراحل درمانی اعتیاد با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم در مراحل ترک اعتیاد بسیار موفق و موثر عمل می کند. تاثیر هیپنوتیزم درمانی و جلوگیری از اعتیاد به صورت مراحل زیر است.

پیشگیری از اعتیاد با هیپنوتیزم

پیشگیری از اعتیاد

پیشگیری از اعتیاد با هیپنوتیزم

با هیپنوتیزم می توان انگیزه و لذت بردت در زندگی را در بین افراد بیشتر کرد تا احساس پوچی و در نهایت به دام افتادن مواد مخدر صورت نگیرد.

ترغیب به ترک اعتیاد

با هیپنوتیزم درمانی می توان لذت از مصرف مواد مخدر را به تنفر تبدیل کرد. در واقع تقویت اراده فرد در افراد را ایجاد می کند.

ترک مواد بدون درد

با هیپنوتیزم بدن نیاز به دارو می توان درمان را انجام داد و نتیجه درمانی هم بسیار سریع تر پیش می رود.

درمان روحی

با هیپنوتیزم درمانی نیازی به شرکت در جلسه های زیاد و طولانی مدت نیست. هیپنوتیزم با آرامشی که به فرد می دهد از به هم خوردن تعادل روحی فرد جلوگیری می کند.

پر کردن خلاء روانی

انجام هیپنوتیزم لذتی عمیق و جذاب در فرد ایجاد می کند و لذتی مانند نقاشی کشیدن و یا یاد گرفتن موسیقی است.

ترمیم زخم روح با هیپنوتیزم

ترمیم زخم روح

ترمیم زخم روح با هیپنوتیزم

در درمان اعتیاد با هیپنوتیزم می توان احساسی ایجاد کرد تا فراموش کند روزی معتاد بوده است و به کل اعتیاد و خصائص آن را از یاد ببرد.

وابستگی های روانی و ارتباط آن با اعتیاد

وابستگی روانی یک خصوصیت روانی است که در طول زندگی افراد به وجود می آید. در این مورد می توان به بیش از حد هیجانی بودن و احساساتی بودن این افراد اشاره داشت که این افراد پیش زیمینه ای بیشتر از افراد دیگر برای درگیر شدن با مسئله اعتیاد دارند. افرادی که بیش از اندازه تحت تاثیر احساسات قرار می گیرند، بیشتر دچار وابستگی به چیزی و یا کسی می شوند که نمی توانند راحت از آن دل بکنند.

افرادی که دچار وابستگی های عاطفی و روانی هستند، عشق و علاقه و وابستگی شان از روی بیش از حد احساساتی بودنشان است و نمی توانند خواسته ای منطقی داشته باشند و وابستگی های مضر و زیان آور را رها کنند. این نوع وابستگی ها را وابستگی های مضر روانی می گویند. اگر این وابستگی با مواد مخدر ارتباط کند، اعتیاد نامیده می شود. پس می توان گفت که ریشه بیشتر اختلالات روانی و اعتیاد، از هیجانات غیر قابل کنترل ناشی می شود.

بسیاری از افرادی که نمی توانند بر احساسات خود کنترل داشته باشند، بیشتر تحت تاثیر احساسات هستند. با توجه به تحقیقات انجام شده افرادی که دچار اعتیاد می شوند بیشتر از دیگر افراد احساساتی هستند و مهربانتر هم می باشند. به همین دلیل درمان اعتیاد با هیپنوتیزم از موثرترین و موفق ترین درمان ها است تا فرد بتواند بر احساسات و عواطف هود کنترل پیدا کرده و اراده ای قوی داشته باشد.

دلایل اعتیاد و وابستگی های زیان بار

  • زیاد بودن مواد
  • بیکاری
  • نداشتن اعتماد به نفس
  • نبودن امکانات تفریحی
 وابستگی های زیان بار

دلایل اعتیاد و وابستگی های زیان بار

وفور مواد مخدر

یکی از عوامل اعتیاد این است که مواد مخدر آسان به دست آید و سهل الوصول باشد.

بیکاری

یک معضل دیگری که باعث اعتیاد می شود، بیکاری افراد است. نبود شغل مناسب مخصوصا برای جوان ها آن ها را به سمت اعتیاد سوق می دهد.

نداشتن اعتماد به نفس

عدم اعتماد به نفس از دیگر عوامل اعتیاد است که فرد تصورش این است با مصرف مواد می تواند اعتماد به نفس خود را به دست آورد.

نبود امکانات تفریحی مناسب

همه افراد برای گذراندن اوقات فراقت به تفریحات سالم نیاز دارند اگر این نوع تفریحات وجود نداشته باشد. افراد به سمت تفریحات نامناسب روی می اورند.

در کل می توان تعریفی از اعتیاد داشت که یک وسواس فکری-عملی است. کسی که دچار اختلال وسواس-عملی است نمی تواند قادر به کنترل آن باشد. پس یک فرد معتاد دچار اختلال روانی شده است که به صورت وسواس ذهنی و فرار از دردهای جسمانی به مصرف آن روی می آورد.

پی آمدهای اعتیاد

عواقب و پی آمدهای اعتیاد برای هر شخصی متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواقب اعتیاد به شخصیت، وضعیت اقتصادی و فرهنگی بستگی دارد. در هر حالت اعتیاد باعث از بین رفتن و تخریب خانواده می شود و مواردی چوت اختلالات روانی و جنسی، بدبینی، دزدی و شکاک بودن را به وجود می اورد. در آخر گوشه گیری، افسردگی و فرار از اجتماع را دارد.

افسردگی و اعتیاد

با توجه به تحقیقات صورت گرفته، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که که یک دلیل عمده ای که افراد دچار اعتیاد می شوند، افسردگی است. پس متخصصین هیپنوتیزم بر آن هستند تا با درمان افسردگی به درمان اعتیاد با هیپنوتیزم دست یابند. افسردگی سبب ایجاد اختلال در زندگی می شود و فرد را حتی به خودکشی می رساند. در این روزها اختلال افسردگی حاد در همه افراد مشهود است.

با درمان هیپنوتراپی در افراد می توان افسردگی و اضطراب ناشی از محیط را در افراد درمان کرد. این درمان می تواند راهی برای رهایی بیماران از اعتیاد باشد.

چگونه افسردگی باعث اعتیاد می شود؟

با شروع افسردگی تا یک تا دو هفته بعد از ان می توان نشانه های بالینی از این اختلال روانی را مشاهده کرد. نشانه هایی چون احساس غم، نداشتن اشتها، ناامیدی و بی حوصلگی در افراد دیده می شود. کاهش و نداشتن میل جنسی، اختلال در خواب و نداشتن انرژی برای انجام کارهای روزانه از دیگر علائم افسردگی است. بهتر است در صورت بروز این چنین نشانه ها به رزوان درمانگر و روانشناس مراجعه شود تا درمان صورت گیرد. در صورت درمان نشدن بیماری افسردگی امکان اینکه فرد به سراغ مواد مخدر برود زیاد است. در واقع مصرف مواد مخدر از این جهت است که فرد احساس بهتری از خود داشته باشد.

علائم بیماری افسردگی

  • داشتن احساسات منفی به خود و دنیا
  • نشان دادن حالت افسردگی
  • اضطرابی که قابل کنترل نمی باشد.
  • احساس گناه کردن
  • نداشتن تمرکز کافی
  • احساس نارضایتی از زندگی و لذت نبردن از ان
  • در اخر خودکشی

نتیجه درمان اعتیاد با هیپنوتراپی

در درمان اعتیاد با هیپنوتیزم سبب می شود تا در میزان انرژی، قدرت درک تغییراتی به وجود آمده و تاثیرات مثبت بر احساسات درونی دیده شود. در این روش درمانی احساسات و تجربه های منفی به احساسات و تجربه های مثبت تبدیل می شود. هیپنوتیزم نشانه های مربوط به افسردگی را در معتادان کمتر می کند و باعث ترک مواد مخدر از سوی فرد بیمار می شود. این روش درمانی در بسیاری از مراکز ترک اعتیاد به کار گرفاه شده است و روز به روز بیشتر می شود.

سوالات متداول

آیا روان درمانی در ترک اعتیاد موثر است؟

می توان اعتیاد را یک بیماری روانی شناخت و با روان درمانی ان را درمان کرد. در این روش درمان تدریجی است و هیچگونه دردی هم ندارد.

آیا هیپنوتیزم  اعتیاد را درمان می کند؟

هیپنوتیزم در درمان اعتیاد بسیار موثر عمل می کند و عواملی را که باعث مصرف مواد از سوس فرد بیمار می شود را نیز می توان درمان کرد.

چگونه هیپنوتیزم اعتیاد را درمان می کند؟

هیپنوتیزم می تواند به ذهن ناهوشیار افراد وارد شود. با روانشناسی و روان درمانی می توان وابستگی های عاطفی و اعتیاد و هر آن چیزی که سبب می شود فرد به سمت مواد برود را درمان نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین