درمان اضطراب امتحان با هیپنوتیزم

درمان استرس امتحان

درمان اضطراب امتحان با هیپنوتیزم

ا به حال برایتان سوال بوده است که چرا از امتحان می ترسید؟ چرا اضطراب امتحان دارید و با اینکه تمام مباحث درسی را خوانده اید ولی به دلیل اضطراب و استرس نتیجه خوبی در امتحان کسب نمی کنید؟ آیا به فکر درمان اضطراب امتحان با هیپنوتیزم بوده اید؟

وجود استرس و اضطراب در هنگام امتحان امری طبیعی است. اینکه نتیجه امتحان چه می شود و چه تاثیری در آینده شما دارد، استرس ایجاد می کند. اما استرس بیش از اندازه اصلا خوب نیست و می تواند با وجود تلاشی که در خواندن دروس داشته اید، نتیجه ای عکس بدهد و در امتحانات نمرات خوبی را کسب نکنید. در این مطلب دریاره علت ایجاد استرس و اضطراب در امتحان و درمان آن می پردازیم.

عوامل ایجاد استرس و اضطراب در امتحان

عوامل ایجاد استرس و اضطراب در امتحان

ایجاد استرس و اضطراب در امتحان

۱. ترس از فراموش کردن مباحث خوانده شده.
۲. سختگیری معلم در طی سال تحصیلی.
۳. انتظار بیش از حد والدین.
۴. عدم وجود خود باوری در شخص
۵. نامشخص بودن سؤالات امتحانی

نشانه های اضطراب امتحان

اضطراب و استرس ناشی از امتحان نشانه و علائم متفاوتی را دارد. برخی شدید هستند و بعضی دیگر هم خفیف هستند. اگر خفیف باشد اختلال ایجاد نمی کند و عملکرد خوبی از امتحان حاصل می شود. اما اگر شدت اضطراب زیاد باشد، می تواند دانش آموز را فلج کند. این دسته از دانش آموزان از قبل و یا در لحظه امتحان دچار حمله پانیک می شوند. در نتیجه عملکردشان در زمان امتحان بسیار بد می شود. اضطراب امتحان در سه حالت در افراد نشان داده می شود.

اولین حالت فیزیکی است. که نشانه های زیر را در پی دارد.

  • عرق کردن
  • لرزش بدن
  • افزایش ضربان قلب
  • خشک شدن دهان
  • غش کردن و استفراغ کردن
  • دل پیچه
  • تهوع و بیماری های جسمی

بیقرار شدن و یا دوری از امتحان دادن هم از نشانه های شناختی و رفتاری اضطراب و استرس در امتحان است. گاهی در اثر شدت استرس از امتحان می شود که دانش آموزان درس و مدرسه را ترک می کنند. بعضی دیگر هم می خواهند خود درمانی کنند و به سوی دارو و مصرف مواد مخدر کشیده می شوند.

بسیاری از افراد هستند که خیلی خوب درس خوانده اند و همه مطالب را بلد هستند اما به یکباره سر جلسه امتحان همه چیز از یادشان می رود. خود گویی منفی، ناتوانی در تمرکز کردن روی امتحان، و پرش افکار هم از نشانه های بارز اضطراب و ترس از امتحان محسوب می شود.

استرس و اضطراب امتحان دارای نشانه های هیجانی چون افسردگی، اعتماد به نفس پایین، عصبانیت، و احساس ناامیدی را در پی دارد. گاها دانش آموزانی که دارای استرس و اضطراب امتحان هستند از شرایط خود ناامید می شوند و خود را سرزنش می کنند.

درمان هایی وجود دارد که می توان این استرس و اضطراب را در دانش اموزان از بین برد. درمان اضطراب امتحان با هیپنوتیزم از راه های درمان این اختلال است. اول اینکه باید از علل و دلایل ایجاد این استرس آگاه شد تا درمان صورت گیرد.

علل روانشناختی استرس و اضطراب چیست؟

علاوه بر علت های زیستی زیربنایی استرس و اضطراب، خیلی دیگر از عوامل روانی نیز در بروز اختلال استرس امتحان موثر است. یکی از عوامل اصلی روانی در ایجاد استرس امتحان، انتظارات خود دانش آموز است. اگر دانش آموزی اعتقاد دارد که امتحانش را بد می دهد، استرس و اضطراب بیشتری در او صورت می گیرد. در نتیجه قبل و در هنگام امتحان دچار استرس شدید می شود.

ممکن است استرس امتحان به یک چرخه معیوبی تبدیل شود. اگر دانش آموز یکبار استرس امتحان را تجربه کند، ممکن است که باز هم دچار استرس و اضطراب در امتحان بعدی شود.

علل روانشناختی استرس و اضطراب در امتحان

علل روانشناختی استرس و اضطراب

عملکرد درمان اضطراب امتحان با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم به خودی خود ایجاد حالت آرامش و ریلکسی را در افراد ایجاد می کند. پس استرس و تنش را کم کرده و تن آرامی برقرار می شود. در هیپنوتیزم درمانی بیمار بر بدن خودش کنترل پیدا می کند و می تواند تغییرات فیزیولوژِیک بدنش را هدایت کند. پس با هیپنوتیزم درمانی می توان کنترل بهتر و موثرتری را بر بدن اعمال کرد.

با درمان اضطراب امتحان با هیپنوتیزم می توان اعتماد به نفس بیشتری در فرد بیمار ایجاد کرده تا بتواند آرامشش را در موقعیت ها و شرایط مختلف حفظ کند. از طرفی، یهترین دکتر هیپنوتیزم می تواند اختلال اضطرابی بیمار را درمان کرده و شخص را برای همیشه از استرس و اضطراب دور کند. هیپنوتراپی برای درمان استرس امتحان به همراه روشهای درمانی روانشناختی و رفتار درمانی موثر ترین درمان برای رفع اختلالات اضطراب و ترس از امتحان است.

راه هایی برای کاهش استرس و اضطراب امتحان

برای رفع استرس و اضطراب امتحان باید محیطی آرام را برای دانش آموز ایجاد کرد. هم والدین و هم خود دانش آموز باید در ایجاد فضایی مناسب در جهت ارامش و دور از تشنج کمک کرده و تلاش کنند. بعضی از راه کارهای مفید برای دور کردن استرس امتحان از دانش آموز موارد زیر است.

نشانه های استرس

درمان اضطراب

  • تنظیم برنامه خواب و استراحت دانش آموز
  • داشتن تغذیه خوب برای دانش آموز
  • آمادگی داشتن برای امتحان
  • پرهیز از فشرده خوانی
  • دوری از استرس های مختلف و متفرقه
  • داشتن اعتماد به نفس و تصور ذهنی خوب از خود
  • اول سوالات ساده را جواب داده و سپس به سراغ سوالات سخت بروید.

سوالات متداول درمان اضطراب امتحان با هیپنوتیزم

منظور از پرهیز از فشرده خوانی در درمان اضطراب امتحان چیست؟

فشرده خوانی یعنی خواندن مطالب جدید قبل از امتحان. بهتر است در آخرین لحظات قبل از امتحان به مرور درس های خوانده شده و سوالات سال های قبل بپردازید تا دچار اضطراب قبل از امتحان نشوید.

هیپنوتیزم چگونه در درمان استرس امتحان موثر عمل می کند؟

مغز قوی ترین عضو بدن است. با هیپنوتیزم می توان عمیقا بدون هیچ دارویی ترس و استرس را درمان کرد. با مراجعه به متخصص هیپنوتیزم می توان با تغییرباورها به درمان رسید. ابتدا درمانگر، علل و دلایل استرس را شناسایی کرده و با وارد شدن به ناخوداگاه  فرد، هادت های مفید جایگزین عادات مضر می شود. هیپنوتیزم درمانی ایجاد آرامش و ریلکسی را در فرد صورت داده و سلامت روان حاصل می گردد. درمان استرس و اضطراب با هیپنوتیزم قطعا موثر و نتیجه بخش است.

متخصص هیپنوتیزم حساسیت های منظم را در فرد مراجعه کننده ایجاد خواهد کرد. اگر که فرد از امتحان دادن می ترسد. در تمام مدتی که به حالت آرمیده دراز کشیده است، باید خود را در حالت امتحان تصور کرده و درهمان حال هم، آرامش خود را حفظ کند.

پیامدهای استرس و اضطراب چیست؟

کلافه شدن از شرایط زندگی، ابتلا به سردردهای مزمن، ابتلا به افسردگی، بی خوابی و اختلال در خواب، کاهش قدرت حافظه، ایجاد افکار منفی، تغییر هورمون های جنسی و بسیاری دیگر از اختلالات را در بر خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین