درمان اضطراب اجتماعی با هیپنوتیزم

درمان اضطراب اجتماعی

درمان اضطراب اجتماعی با هیپنوتیزم

اضطراب اجتماعی یا همان کم رویی را می توان با هیپنوتیزم درمان کرد. با توجه به تجربیاتی که در درمان اضطراب اجتماعی کسب شده است، می توان گفت که درمان اضطراب اجتماعی با هیپنوتیزم بهترین راه درمان فوبیای اجتماعی است.

قسمتی در مغز ما وجود دارد که وظیفه اش، کنترل احساسات و هیجانات است که از کنترل ما خارج است. نشانه های اضطرابی در این قسمت از مغز در هنگام مواجه شدن در جمع به وجود می آید. بدون آنکه افراد از خود کنترلی را داشته باشند، در زمان روبه رو شدن در یک جمع اضطراب پیدا می کنند. درمان اضطراب اجتماعی با هیپنوتیزم باعث می شود تا از پاسخ خودکار مغز در زمان مواجهه با جمع جلوگیری شود.

چگونگی عملکرد هیپنوتیزم در درمان اضطراب اجتماعی

چگونگی عملکرد هیپنوتیزم در درمان اضطراب اجتماعی

عملکرد هیپنوتیزم در درمان اضطراب اجتماعی

دکتر هیپنوتیزم در ابتدا سوابق پزشکی و مشکلات را بررسی می کند. بعد از آن اگر مشکل شما ریشه روانشناختی داشته باشد و پزشکی نباشد، با هیپنوتراپی آن را درمان می کند. برای تعیین مقدار هیپنوتیزم پذیری در افراد، تست هایی انجام می شود.

هدف از درمان فوبیای اجتماعی با هیپنوتراپی، وارد شدن به حالت تغییر یافته هوشیاری است که خلسه یا حالت هیپنوتیزمی نام دارد.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که هیپنوتراپی باعث کاهش سطح اضطراب و افزایش آرامش بیمار در زمان حضور در جمع می شود. نتایج پژوهشی در درمان اضطراب اجتماعی با هیپنوتیزم نشان داده است که هیپنوتیزم در درمان هراس اجتماعی و کمرویی بسیار موثر واقع می شود.

وقتی بیمار در حالت هیپنوتیزم قرار می گیرد، حس آرامش و ریلکس شدن عضلات برایش اتفاق می افتد. یا به عبارت ساده تر در هیپنوتیزم یک آرامشی عمیق ایجاد می شود. در هیپنوتیزم درمانی اضطراب اجتماعی، دسترسی به ضمیر ناخودآگاه و ایجاد تغییرات در آن صورت می گیرد. درباره زمان هیپنوتیزم درمانی اضطراب اجتماعی می توان گفت که هر جلسه هیپنوتیزم درمانی بین نیم ساعت تا یک ساعت وقت نیاز دارد.

اضطراب اجتماعی چیست؟

درمان اضطراب اجتماعی

اضطراب اجتماعی

در اضطراب اجتماعی باعث می شود تا فرد در هنگام قرارگیری در جمع نشانه هایی را از خود بروز دهد. این افراد هیچگونه کنترل و اختیاری در بروز نشانه های ترس از خود ندارند. نشانه های اضطراب در این افراد به صورت کاملا خودکار ایجاد می شود. با دسترسی به ذهن ناخوداگاه افراد در هیپنوتیزم درمانی، می توان پاسخ های خودکار را تحت کنترل درآورد. در درمان اضطراب اجتماعی با هیپنوتیزم دیگر نشانه های اضطراب در بیمار به طور خودکار فعال نمی شود.

خجالت و کمرویی یا همان اضطراب اجتماعی، یک حالت روانی است که شخص در بیان احساسات و خواسته های خود در بعضی از جمع ها دچار آن می شود. در واقع دچار یک نوع ترس و اضطراب در جمع می شود. مثلا این افراد از اینکه در جمعی که تعدادی افراد آشنا و یا ناآشنا در آنجا هستند و حضور دارند، می ترسد. در واقع ترس را می توان از خانواده اضطراب اجتماعی دانست. یک تعریف دیگر هم این است که ترس را می توان به نوعی عدم اعتماد به نفس در روابط اجتماعی به حساب آورد.

هیپنوتبزم درمانی اضطراب اجتماعی با دکتر هیپنوتیزم

برای درمان اضطراب اجتماعی با هیپنوتیزم بهتر است توسط بهترین دکتر هیپنوتیزم که یک روانشناس هم است، انجام شود. با هیپنوتیزم درمانی می توان فرآیند درمان کمرویی و اضطراب را تسریع بخشید. یک روانشناس با تجربه می تواند از بهترین تکنیک ها و روش های درمانی برای مهار اضطراب اجتماعی استفاده کند.

در کلینیک درمانی حس نو توسط خانم مانا هومن، درمان اضطراب اجتماعی با هیپنوتیزم انجام می شود که نتایج بسیار قابل قبولی از درمان هیپنوتیزمی در کارنامه درمانی ایشان وجود دارد. با انتخاب بهترین دکتر هیپنوتیزم در طی جلسات درمانی می توانید بهبودی و درمان را متوجه باشید. یک روانشناس کارآزموده می تواند بهترین روش درمانی را برای از بین بردن اختلالات اجتماعی به کار گیرد.

 دکتر هیپنوتیزم

هیپنوتبزم درمانی اضطراب اجتماعی با دکتر هیپنوتیزم

علت اضطراب اجتماعی چیست؟

  • تجربیات تلخ گذشته و تربیت در دوران کودکی فرد
  • وجود والدین سختگیر در تربیت این افراد
  • آداب و معاشرتی سختگیرانه در زندگی این افراد توسط والدینشان
  • کودکان بسیار مودب در کودکی

نشانه های اضطراب اجتماعی

  • فرد از موقعیت اجتماعی که فرد در آن مورد توجه قرار بگیرد، می ترسد.
  • فرد با قرارگرفتن در موقعیت های اجتماعی دچار ترس و اضطراب می شود.
  • ترس و یا اضطراب اجتماعی در فرد طولانی مدت است و دائمی است که تا شش ماه و یا بیشتر هم طول می کشد.
  • سرخ شدن، تعریق، لرزش، بالا رفتن ضربان قلب
  • حالت تهوع یا به هم خوردن مزاج در فرد
  • حالت ایستادن فرد تغییر می­‌کند و ارتباط چشمی با دیگران ندارد.

پیامدهای اضطراب اجتماعی در زندگی افراد چیست؟

با وجود اضطراب اجتماعی در افراد، خودباوری و اعتماد به نفس در افراد از بین می رود. در نتیجه فرد از پیشرفت در زندگی و موقعیت های اجتماعی در زندگی باز می ماند. از پیامدهای اضطراب اجتماعی می توان به افسردگی، اختلالات عاطفی و رفتارها و پیشامدهایی مثل استرس و اعتیاد نام برد.

خجالت و اضطراب اجتماعی باعث فلج شدن زندگی افراد می شود. زمینه های فعالیت اجتماعی فرد را مختل کرده و خیلی آرام سلامت جسم و روان فرد را هم به خطر می اندازد. اضطراب اجتماعی باعث می شود که فرد خود را ناتوان شمرد، در صورتیکه بسیار هم توانمند باشد. با درمان اضطراب اجتماعی با هیپنوتیزم می توان توانایی های فرد را در پیشرفت های اجتماعی به کار گرفت.

سخن آخر

با توجه به پیامدهایی که بیماری و اختلال اضطراب اجتماعی در افراد ایجاد می کند، درمان آن باید صورت گیرد. اگر با توجه به بررسی ها، این اختلال ریشه روانشناختی داشته باشد با بهترین دکتر هیپنوتیزم در کلینیک حس نو با روش درمانی هیپنوتراپی درمان حاصل می شود. با درمان این اختلال می توان توانایی های نهفته در فرد بیمار را در پیشرفت و رشد زندگی در اجتماع فعال نمود و فرد باور خود و اعتماد به نفس دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین