درمان استرس و اضطراب با هیپنوتیزم

درمان استرس

روش های زیادی برای درمان استرس و اضطراب در افراد وجود دارد. از این نوع درمان ها می توان به درمان روانشناختی و یا درمان با دارو نام برد. ولی بهترین درمان برای رفع استرس و اضطراب در افراد درمان استرس با هیپنوتیزم است. در این مقاله درباره این بیماری و درمان آن از طریق هیپنوتیزم و هیپنوتراپی می خوانیم.

درمان استرس با هیپنوتیزم

هیپنوتراپی در رفع استرس و اضطراب

درمان استرس با هیپنوتیزم

درمان استرس با هیپنوتیزم یک راه مطمئن برای درمان استرس در افراد است. کسانی که دچار استرس و اضطراب هستند از خود نشانه هایی دارند که باعث می شود زندگی طبیعی و عادی را در اجتماع نداشته باشند. عواملی چون سرگیجه، دل آشوبی و عدم تمرکز در این افراد وجود دارد که زندگی اجتماعی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. برای درمان این بیماری باید اقدامی اساسی صورت گیرد. بنابراین برای کنترل و درمان استرس باید از راهی مطمئن مثل رفتاردرمانی بهره جست. رفتاردرمانی از روش های موثر در رفع اختلال استرس و اضطراب در افراد است که شامل تکنیک های مختلفی است.

در درمان استرس با هیپنوتیزم و ایجاد آرامش در فرد بیمار با هیپنوتیزم، از بیمار درخواست می شود تا عضلاتش را شل کند. با صدای آرام کننده درمانگر، به حالت آرمیدگی رسیده و درمان استرس با هیپنوتیزم در بیمار توسط بهترین دکتر هیپنوتیزم شروع می شود.

بیمارانی که به درمان استرس با هیپنوتیزم پاسخ خوبی می دهند خیلی بهتر از دیگر روش ها درمان می شوند. در این درمان از بیمار خواسته می شود که درباره موضوعی که او را ناراحت می کند، صحبت کند. در ذهن خود تصور کند و از نظر بدنی در حالت آرمیدگی باشد. مثلا اگر فردی در هنگام ارائه کنفرانس دچار استرس و اضطراب می شود باید صحنه کنفرانس را تجسم کند که با آرامش در آن حال قرار گرفته است. او با درمان استرس با هیپنوتیزم آموزش می بیند که با آرمیدگی استرس و اضطراب را از میان بردارد.

اغلب در این درمان، بیمار یک مجموعه و مراتبی از اضطراب در نظر دارد. مثلا از قبل از کنفرانس تا لحظه انجام آن و بعد آن را در ذهن خودش به تصویر می کشد و با استرس و اضطراب کنار می آید.

هیپنوتراپی در رفع استرس و اضطراب

از راه های درمان استرس و اضطراب این است که توانایی برخورد با آن را داشته باشید. اگر رویدادی در زندگی ما اتفاق می افتد که باعث ناراحتی ما می شود، می توان از آن اتفاق به نحو مثبتی بهره برداری کنیم. می توان از این اتفاقات استفاده مثبت کرد و یک فرصت بدانیم.

بهتر است در رویدادهای زندگی قدرت پذیرش واقعیت ها را داشته باشیم و تحلیل رفتگی پیدا نشود. ایجاد داشتن یک روحیه صبورانه از راه های درمان استرس و اضطراب است. باید در مقابل معضلات روحیه ای قوی و خوشبین را داشته باشیم. تصورات منفی را از ذهن دور کنیم و تعبیر و تفسیر خوبی از هر مساله را داشته باشیم.

به خاطر آوردن خاطرات خوب هم از دیگر راه هایی است که در درمان استرس با هیپنوتیزم وجود دارد. برای کم کردن تنش و اضطراب در افراد دور شدن از افکار ناراحت کننده در ذهن ما است.

استرس و اضطراب

معمولا ما در بیان و صحبت واژه استرس و اضطراب را با هم می آوریم. اما باید بدانیم که از نظر علمی و روانشناختی این دو کاملا با هم تفاوت دارند. استرس یعنی هر محرک و عاملی که در انسان ایجاد تنش و ناآرامی می کند.در واقع همین ناآرامی و تنش ایجاد شده در بدن را استرس می گوییم. استرس یک تجربه روانی گذرا است که دائمی نیست و موقتی میباشد. اما اضطراب دارای همین نشانه هاست ولی موقتی نبوده و در بیمار حالتی پایدار و همیشگی را دارد.

اگر شرایط استرس زا در زندگی افراد طولانی مدت باشد و سیستم عصبی فرد دچار اختلال و ناهماهنگی شود و استرس به وجود می آید. در ادامه توان بدن کم می شود و نمی تواند در مقابل بیماری ها و اختلالات جسمی و روانی مقاومت کند و در ادامه نگرانی فکری در فرد را به وجود می آورد.

در اضطراب بیمار گونه فرد توانایی کنترل آن را ندارد و شاید با دارو بتوان به طور موقتی آن را کنترل کرد. درمان استرس با هیپنوتیزم از راه های درمان موثر و همیشگی این نوع اختلال است. روان درمانی و هیپنوتراپی فرد را به طور ریشه ای و کامل درمان می کند.

نشانه های استرس و اضطراب چیست؟

استرس و اضطراب

نشانه های استرس و اضطراب

بیشتر افراد اضطراب را در زندگی خودشان تجربه کرده اند. ایجاد استرس و اضطراب در بیمار می تواند زندگی را به ویرانی بکشاند. تشخیص و درمان این بیماری از درجه اهمیت زیادی برخوردار است. خوب است که درباره نشانه های زودرس بیماری استرس و اضطراب بدانیم تا برای درمان آن اقدامی سریع و اساسی صورت بگیرد.

  • بیقراری جسمی و ذهنی را اضطراب می گویند.
  • نگرانی بیش از اندازه
  • برانگیختگی و آشفتگی پی در پی
  • احساس بیقراری در فرد
  • خستگی در فرد
  • تحریک پذیری
  • سفتی در عضلات
  • احساس خواب آلوده شدن
  • ترس و وحشت
  • حملات پانیک
  • دوری از اجتماع و موقعیت های اجتماعی
  • ترس های غیر منطقی و نامعقول
  • خشکی دهان
  • تنگی نفس
  • ارزش در اندام
  • تپش قلب

علت استرس و اضطراب

  • ترس از اینکه مورد تایید واقع نشوید.
  • ترس از ارزشیابی منفی و بد
  • تردید داشتن در انجام کاری
  • نگرانی درباره یک حادثه و اتفاق بد
  • ترس از مرگ
  • دلهره و ترس از اینکه عزیزی را از دست بدهید.
  • متوقع بودن از دیگران
  • اجبار به کسب مهارت در درجه بالا

پیامدهای استرس و اضطراب

استری و اضطراب در زندگی انسان

پیامدهای استرس و اضطراب

اختلال در عملکرد روانی، رفتاری و جسمی از پیامدهای بیماری استرس و اضطراب است. از اختلالات روانی میتوان به عدم تمرکز، پرخوری، اختلالات خواب و استفاده از مواد مخدر و الکل اشاره داشت. از اختلال رفتاری هم می توان به اختلال در وضعیت شغلی و تحصیلی اشاره داشت. از هم پاشیده شدن کانون خانواده از دیگر پیامدهای رفتاری در این بیماری است.

اختلالات جسمانی در نتیجه بیماری استرس و اضطراب

تپش قلب، سردرد، گرفتگی در گردن و درد در شانه ها، کمردرد و تنفس سریع و عرق کردن کف دست و ناراحتی معده و حالت تهوع و اسهال در طول ایجاد استرس و اضطراب در افراد رخ می دهد.

سوالات متداول درمان استرس و اضطراب با هیپنوتیزم

1برای کاهش استرس چه کارهایی انجام دهیم؟
با تجدید نظر در شیوه زندگی، کم کردن استرس ها، مثبت اندیشی، فکر کردن به اتفاقات مثبت و خوشایند، آرام سازی عضلات، تغذیه خوب و ورزش می تواند به کاهش استرس در افراد منجر شود.
2در صورت وجود استرس چه هنگام باید به روانشناس و روان درمانگر مراجعه نمود؟
اگر در اثر استرس زیاد زندگی شما دچار اختلال شود، فرد باید برای درمان اقدام کند. درمان استرس از طریق هیپنوتیزم بهترین راه درمان این عارضه روانی است.
3آیا استرس در هر حالتی باید درمان شود؟

بعضی از استرس ها مانند استرس برای آزمون، استرس در امر ازدواج باعث بهبود روند زندگی می شود. اما بعضی دیگر زندگی افراد را به نابودی می کشاند. در این صورت باید درمان صورت گیرد.

4بهترین درمان برای رفع استرس و اضطراب در افراد چیست؟
درست است که درمان هایی چون شناخت درمانی و روان درمانی و درمان با دارو در از بین بردن این بیماری موثر است ولی با توجه به نتایج و پژوهش های انجام شده بهترین درمان استرس درمان با هیپنوتیزم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین