درمان اختلال خوردن با هیپنوتیزم

درمان اختلال خوردن

درمان اختلال خوردن با هیپنوتیزم

در هر فرد سالمی علاقه و اشتیاق به خوردن وجود دارد. اشتیاق به خوردن برای دریافت انرژی و انجام فعالیت های روزانه و ادامه زندگی و زنده ماندن است. اگر هر نوعی از اشتیاق به خوردن معنی تعریف بالا را ندهد، بیماری اختلال خوردن نامیده می شود. بیماری اختلال خوردن قابل درمان است و در این مطلب درباره درمان اختلال خوردن با هیپنوتیزم می خوانیم.

اختلال اشتها دو نوع است. هر دو نوع بیماری محسوب می شود. کم اشتهایی و پراشتهایی دو نوع از اختلالات خوردن هستند. در پر اشتهایی فرد آنقدر تمایل به خوردن دارد که در اثر خوردن زیاد، وزنش افزایش پیدا کرده و چاق می شود. هنگامی که میل به خوردن هم در افراد کم می شود، وزن کاهش پیدا می کند و لاغری بیش از حد ایجاد می شود. در نتیجه فرد مبتلا به بیماری بی اشتهایی است. درمان اختلالات خوردن باید به دست یک روانکاو و متخصص روان درمانی انجام گیرد.

هیپنوتیزم در درمان کم اشتهایی و پراشتهایی

هیپنوتراپی

هیپنوتیزم در درمان کم اشتهایی و پراشتهایی

هیپنوتیزم دارای پایه و اساس علمی است. هیپنوتراپی در درمان اختلال خوردن با هیپنوتیزم هم همین گونه است. درمان لاغری با هیپنوتیزم و یا درمان چاقی با هیپنوتیزم، همراه با اصلاحات تغذیه ای و تغییر سبک زندگی و ورزش شدنی است.

توجیه علمی که برای درمان درمان اختلال خوردن با هیپنوتیزم وجود دارد این است که به شیوه عملکرد مغز در هنگام هیپنوتیزم بستگی دارد. عصب شناسان و محققان در علوم ادراکی به واقعیت ها و حقایقی درباره نحوه و چگونگی جواب دهی مغز به هیپنوتیزم پرداخته اند. روانشناسان و متخصصین علم هیپنوتیزم با هیپنوتراپی به درمان اختلالات خوردن می پردازند تا مشکلات از ریشه درمان شود.

انواع هیپنوتیزم در درمان اختلال خوردن

درمانگر یا بهترین دکتر هیپنوتیزم با توجه به فاکتورهای درونی و بیرونی می تواند انتخاب کند که چه نوع هیپنوتیزمی مناسب برای کسی است که می خواهد کاهش وزن و یا افزایش وزن داشته باشد.

هیپنوتیزم رفتاری شناختی  برای درمان اختلال خوردن

در این نوع از درمان، درمان رفتاری شناختی با هیپنوتراپی ترکیب شده و با غلبه بیمار در برابر استرس ناشی از اختلالات روحی خود، زندگی اش را رو به بهبودی پیش ببرد.

هیپنوتیزم سایکودینامیک یا روان پویایی در درمان اختلال بی اشتهایی و پراشتهایی

هیپنوتیزم روان پویایی با هدف بررسی و مطالعه از عملکرد انسان تحت تاثیر از شخصیت و ضمیر ناخوداگاهش صورت می گیرد. با این نوع از درمان هیپنوتیزمی می توان بر عوامل ایجاد اختلالات ناشی از خوردن غلبه کرد.

هیپنوتیزم اریکسونی در درمان چاقی و لاغری

هیپنوتیزم اریکسونی در درمان اختلال خوردن

هیپنوتیزم اریکسونی در درمان چاقی و لاغری

میلتون اچ اریکسون این نوع از هیپنوتیزم را ارائه کرد که پروسه ای غیر مستقیم می باشد. در این روش، درمانگر بر عکس سایر روش های درمانی با هیپنوتیزم، درمانگر با استفاده از رویکردی داستانی و داستان سرایی، توصیه ها را به عنوان روش های مستقیم ارائه می نماید.

درمان بی اشتهایی عصبی با هیپنوتیزم

بیماری بی اشتهایی عصبی عمدتا در زنان جوان مجرد و دختران نوجوان به وجود می آید. بیشتر این افراد از هوش زیادی برخوردار هستند. از نظر شخصیتی این افراد، خودمحور، لجباز، کمال طلب، حساس، وسواسی و خود تنبیه گر هستند.

بعضی وقت ها عواطفی و حالاتی مثل افسردگی، اضطراب و ترس و مشتقات آن ها مثل احساس شرم و احساس گناه در فرد ایجاد می شود. این حالات از طریق فرایندهای فیزیولوژیک در فرد به وجود آمده که اعضای بدن شخص به جای ذهن فرد، از درد و رنج می گویند. در واقع این حالات ناخوشایند عاطفی از طریق جسم خود را نشان می دهند. جزء ذهنی آن هم به قسمت  ناخوداگاه فرستاده می شود.

این نوع از بیماری ها در جسم فرد بروز پیدا می کنند ولی در اصل ریشه روانی دارند. در واقع بیماری هایی هستند که ناشی از عوامل روانی است. این بیماری ها در گروه بیماری های روان تنی قرار می گیرند.

درمان پرخوری عصبی با هیپنوتیزم

درمان پرخوری با دکتر هیپنوتیزم

درمان پرخوری عصبی با هیپنوتیزم

در درمان پرخوری عصبی، روان درمانگر به دنبال مشکل درونی در فرد است که به خوردن منتهی می شود. به وسیله درمان اختلال خوردن با هیپنوتیزم می توان آرامش بیشتر ایجاد کرد و اصلاح طرز فکر را راجع به غذا خوردن به دست آورد. در درمان پرخوری با هینوتیزم درمانی می توان موانع فکری را که تلاش در لاغر شدن را بی ثمر می کند پیدا کرده و درمان کرد.

هیپنوتیزم درمانی می تواند باعث بالا بردن آگاهی ذهن از تغذیه شود. در نتیجه اعتماد به نفس را هم بالا ببرد و درمان اختلال خوردن با هیپنوتیزم انجام شود.

روند کاهش وزن با هیپنوتیزم

در این روش روان درمانگر سعی می کند تا علت روانی را که در فرد وجود دارد پیدا کند. در درمان اختلالات خوردن با هیپنوتیزم و درمان چاقی با هیپنوتیزم، سعی می شود تا آگاهی فرد را در ارتباط با هیجانات، خوردن، احساس سیری و گرسنگی می باشد. در واقع فرد در هیپنوتیزم متقاعد نمی شود که چه انتخاب هایی را دارد بلکه توجه او به سمت غذاهایی جلب می شود که احساس گرسنگی را کنترل کند.

طول مدت درمان اختلالات خوردن با هیپنوتیزم

در این نوع از درمان نباید انتظار داشته باشیم که در مدت کوتاهی بهبودی و نتیجه حاصل شود. این نکته قابل ذکر است که این درمان با هیپنوتیزم هم مانند دیگر درمان ها روی هر فرد می تواند نتیجه ای متفاوت را ایجاد کند. با اصلاح عادات رفتاری و ذهنی می تواند در بلند مدت نتیجه بهبودی را شاهد بود. نتیجه ای که در یک بازه زمانی حاصل می شود همیشه ماندگارتر است.

سخن آخر

درمان اختلال خوردن با هیپنوتیزم خیلی به سرعت جواب نمی دهد. نتیجه بهبودی نیاز به زمان دارد و در هر فرد هم با دیگر افراد متفاوت است. با انتخاب بهترین دکتر هیپنوتیزم می توان از روند درمان نتیجه درمانی ماندگار را تجربه کرد.

سوالات متداول درمان اختلال خوردن با هیپنوتیزم

1دلایل بی اشتهایی عصبی آنورکسیا چیست؟
دلایل این بیماری خیلی کامل شناخته نشده است. پژوهشگران دلایل زیستی و ژنتیک، اجتماعی، روانشناختی و شخصیتی را در جریان مبتلا شدن به بی اشتهایی عصبی را دخیل می دانند. اگر فردی در خانواده به این بیماری مبتلا شده باشد، امکان اینکه بقیه افراد خانواده نیز دچار آن شوند بیشتر می شود.
2علت پراشتهایی و کم اشتهایی چیست؟

پرخوری و کم خوری و یا بی اشتهایی و پراشتهایی دارای دلایلی عصبی و روانی هستند. اشتهای خوردن یک میل به خوردن است که از کنترل فرد خارج است و ریشه روانی دارد. فرد تا بر احساس خوردن کنترل نداشته باشد، هیچ درمان مثبتی اتفاق نخواهد افتاد.

3چطور با هیپنوتیزم می توان چاقی را درمان کرد؟
اصول هیپنوتیزم بر اساس کاهش آگاهی فرد هیپنوتیزم شده از محیط است. فرد هیپنوتیزم شونده با افزایش تمرکز و توجه درونی و بیشتر شدن پیشنهاد پذیری از سمت هیپنوتیزم کننده و روان درمانگر به حالات تمرکز درونی وارد می شود. دستورات را ثبت کرده و پس از رسیدن به حالت هوشیاری و بیداری به آن ها عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین