درمان اختلال خواب با هیپنوتیزم

درمان اختلال خواب

درمان اختلال خواب با هیپنوتیزم

بسیاری از مشکلات خواب و بی خوابی ها با هیپنوتیزم درمان می شود. درمان اختلال خواب با هیپنوتیزم روشی کاملا مطمئن و علمی در درمان این نوع بیماری است. در این مطلب درباره اختلال خواب و علت بروز و درمان آن می خوانیم.

بی خوابی های مزمن در کوتاه مدت و بی خوابی های طولانی و شدید می تواند از دلایل ایجاد افسردگی در افراد باشد. انسان باید خواب مناسب و به موقع داشته باشد و بدن انسان به خواب نیاز دارد. حتی کسانیکه ادعا می کنند که می توانند بر نخوابیدن غلبه کنند، جذب یک حالتی می شوند که به خواب شباهت دارد و می توانند استراحت کنند.

عوارض اختلال در خواب

اختلال خواب

عوارض اختلال در خواب

نخوابیدن باعث تحلیل مغز می شود. در تصویربرداری هایی که از مغز انجام گرفته شده است، مشخص شده که بی خوابی باعث تحلیل رفتن مغز می شود. بی خوابی در مغز باعث می شود که حجم قشر خاکستری مغز کم شود. برای رفع این اختلال روش هایی برای درمان این بیماری صورت گرفت که یکی از این درمان ها درمان اختلال خواب با هیپنوتیزم است.

عملکرد هیپنوتیزم درمانی در اختلالات خواب

در این روش فرد هیپنوتیزم گر، بیمار را به حالت خلسه می برد و بعد از آن یک سری القائات را به او ارائه می دهد و بیمار نیز القائات را می پذیرد. از فواید درمان اختلال خواب با هیپنوتیزم می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  1. طبیعی است و بیضرر است.
  2. آرامش ذهن و جسم ایجاد می کند.
  3. نتیجه دهی سریع و مطمئن

طبیعی بودن درمان خواب با هیپنوتیزم

درمان بی خوابی

طبیعی بودن درمان خواب با هیپنوتیزم

استفاده از قرص های خواب ضرر جبران ناپذیری را برای بیمار ایجاد می کند. قرص ها می توانند باعث ایجاد اختلال در حافظه بشوند. آریتمی های قلبی و حتی مرگ زودرس نیز می تواند از عوارض استفاده از اینگونه قرص ها باشد. ولی همچنان بسیاری از پزشکان این قرص ها را برای درمان اختلالات خواب تجویز می کنند.

با توجه به تحقیقات علمی که صورت گرفته است، عوارض استفاده از داروهای خواب تا جایی است که حتی کشنده هستند. مثلا در طی تحقیقاتی قرص آلپروزام در رتبه پنجم داروهای کشنده قرار گرفته است. قرص های خواب می توانند به اندازه داروهای مخدر خطرناک و کشنده باشند.

در هیپنوتیزم درمانی خواب دیگر نیازی به استفاده از داروهای مضر و شیمیایی نیست و با یک روشی کاملا طبیعی بیمار درمان می شود. در این نوع درمان هیچگونه عوارض جانبی وجود ندارد. نکته مهم دیگر این است که درمان اختلال خواب با هیپنوتیزم روشی دائمی است و حال آن که استفاده از داروها و قرص ها درمان موقتی را به همراه دارد.

درمان قطعی بیماری خواب با هیپنوتیزم

نقش هیپنوتیزم درمانی در اختلالات خواب، بسیار پررنگ است. بیشترین پاسخگویی و درمان قطعی در بیماری خواب را هیپنوتیزم درمانی دارد. داروهای خواب تا زمانی تاثیر دارند که شما آن ها را مصرف می کنید و به محض اینکه از این داروها استفاده نکنید، بیماری و بی خوابی بر می گردد.

افراد بیمار با استفاده از هیپنوتیزم درمانی و دیگر درمان ها که با تشخیص متخصص و روان درمانگر صورت می گیرد، درمانی قطعی و همیشگی را تجربه خواهند کرد. با تمام شدن جلسات درمانی هیپنوتیزمی، بیمار دیگر بی خوابی را تجربه نخواهد کرد.

درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

درمان قطعی بیماری خواب با هیپنوتیزم

آرامش جسم و ذهن در هیپنوتیزم درمانی بی خوابی

در هیپنوتیزم درمانی هم ذهن شما آرامش پیدا می کند و هم ذهنتان آرام می گیرد. یکی از امواج مهم در مقوله هیپنوتیزم، موج آلفا است. در حالت خلسه این امواج انتشار پیدا می کنند. این امواج باعث می شوند تا ضمیر ناخوداگاه شما به شدت فعال شوند. در نتیجه آرامش جسم و ذهن افراد با هیپنوتیزم درمانی بی خوابی صورت میگیرد.

تاثیر هیپنوتیزم در درمان بی خوابی

در هیپنوتیزم درمانی وقتی موج آلفا منتشر می شود، یادگیری افراد بیشتر می شود. ضمیر ناخوداگاه می تواند از دوباره تنظیم شود. برای همین است که بسیاری از افراد پس از جلسات هیپنوتیزم درمانی می توانند خاطرات بد خودشان را فراموش کنند.

در هیپنوتیزم درمانی خواب هم همین طور است. ضمیر ناخوداگاه فردی که مبتلا به اختلال خواب است از دوباره تنظیم می شود. وقتی امواج آلفا در حال منتشر شدن هستند، ،هیپنوتیزم گر یک سری القائات مرتبط با خواب را به فرد وارد می کند. .فرد نیز چون در حالت خلسه است به راحتی این القائات را پذیرا است. .با دریافت این القائات، ریتم خواب فرد بیمار تغییر می کند.

با انجام هیپنوتراپی و همچنین روش CBT به مدت 1-4 هفته،می تواند به کلی بر اختلالات بی خوابی یا سایر اختلالات خواب خود غلبه کرد.

امواج آلفا و همچنین حالت خلسه باعث آرامش زیادی در جسم می شوند. با ایجاد حالت خلسه و انتشار امواج آلفا، فعالیت سمپاتیک در بدن کم می شود و یک آرامش جسمی ایجاد می شود.

بر طبق تحقیقاتی که در ارتباط با هیپنوتیزم درمانی خواب صورت گرفته شده است، کسانی که از هیپنوتیزم درمانی برای رفع بی خوابی خود استفاده کرده اند، در طول شب خواب راحتی را تجربه کرده اند و درصذد بسیاری از این افراد در طول خواب بیدار هم نشده اند.

فواید بیشتری از هیپنوتیزم درمانی اختلال خواب

علاوه بر درمان هیپنوتیزم درمانی خواب بسیاری اتفاقات و درمان های مثبت دیگری در افراد رخ می دهد که می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • تسکین گرگرفتگی
  • کمک کردن به کاهش وزن
  • کاهش استرس با هیپنوتیزم
  • کاهش و از بین بردن افسردگی با هیپنوتراپی
  • درمان درد مزمن و غیره
سخن آخر

درمان اختلال خواب با هیپنوتیزم با بهترین دکتر هیپنوتیزم روشی مطمئن و سریع و ماندگار در از بین بردن بی خوابی است. با هیپنوتیزم درمانی بسیاری از اختلالات روانی در افراد درمان می شود. کلینیک حس نو با بهترین متخصص هیپنوتیزم و روان درمانگر، مشاوره و درمان بیماران را بر عهده دارد.

سوالات متداول درمان اختلالات خواب با هیپنوتیزم

1اختلال خواب چگونه با هیپنوتیزم برطرف می شود؟
با هیپنوتیزم درمانی به یک حالت خلسه فرو می روید. در این حالت فرد به یک آرامش ذهنی و روحی می رسد. تمرکز بیشتری به دست می اورد. با هیپنوتیزم درمانی می توان به ناخوداگاه فرد راه پیدا کرد. از این درمان در رفع اختلالات خواب کمک گرفته می شود.
2آیا برای درمان مشکلات بی خوابی باید به متخصص و روان درمانگر مراجعه کرد؟
اگر در خوابیدن خود مشکل دارید، بهتر است با یک روان درمانگر و متخصص روانشناس مشاوره کنید و از خود درمانی بپرهیزید.
3چرا به جای قرص در درمان اختلالات خواب بهتر است از هیپنوتیزم استفاده شود؟
زیرا درمانی طبیعی و بدون عوارض است. پاسخ بهتری در درمان وجود دارد و آرامش جسم و ذهن با هم ایجاد می شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین