درمان اختلال اضطراب فراگیر با هیپنوتیزم

درمان اختلال اضطراب فراگیر

درمان اختلال اضطراب فراگیر با هیپنوتیزم

اگر نگرانی، دلواپسی و عصبی بودن به طور دائم همراه ما باشد ممکن است دچار اختلال اضطراب باشیم. در حدود 5 درصد از مردم دچار اختلال اضطراب فراگیر هستند. معمولا هم زنان هم بیشتر از مردان دچار این بیماری می شوند. در سنین بالا هم هستند که دچار این اختلال روانی می شوند. درمان های گوناگون برای کنترل و از بین بردن این بیماری وجود دارد که درمان اختلال اضطراب فراگیر با هیپنوتیزم از بهترین راه های درمان است.

تجربه نشان داده است که از سریع ترین درمان های اختلال اضطراب، هیپنوتیزم درمانی است. بنابراین با درمان هیپنوتیزمی اضطراب فراگیر، از پاسخ خودکار مغز در زمان مواجهه با عوامل اضطراب جلوگیری به عمل می آورد.

در جلسه درمان اختلال اضطراب فراگیر با هیپنوتیزم چه اتفاقاتی می افتد؟

در جلسه درمان اختلال اضطراب فراگیر با هیپنوتیزم

جلسه درمان اختلال اضطراب فراگیر

قبل از آنکه درمانگر و بهترین دکتر هیپنوتیزم شروع به درمان کند، از سوابق پزشکی شما باید اطلاع یابد. وقتی که مشخص شد، ریشه بیماری شما روانشناختی است و پزشکی نمی باشد، دکتر و متخصص روانشناسی از هیپنوتیزم درمانی استفاده می کند. در ادامه مقدار هیپنوتیزم پذیری شما توسط متخصص با انجام تست هایی تعیین می گردد.

هیپنوتیزم درمانی چه احساسی دارد؟

با هیپنوتیزم درمانی می توان به حالت تغییر یافته در هوشیاری که همان خلسه است، رسید. در حالت هیپنوتیزمی و خلسه ، عضلات شل شده و حالت ریلکسی ایجاد می شود. در این حالت دسترسی به ضمیر ناخوداگاه و تغییرات به راحتی امکان پذیر است.

علائم و نشانه های اضطراب فراگیر به صورت خودکار فعال می شود. که در درمان اختلال اضطراب فراگیر با هیپنوتیزم به دلیل دسترسی به ذهن ناخودآگاه می توان این پاسخ های خودکار را تحت کنترل در آورد. در پایان جلسات درمانی نشانه  های اضطراب فراگیر به طور خودکار فعال نمی گردد.

اختلال اضطراب فراگیر چیست؟

اضطراب فراگیر چیست؟

اختلال اضطراب فراگیر

وقتی فردی برای دوره ای طولانی با احساس ترس و نگرانی زندگی کند، دچار اختلال اضطراب فراگیر می شود. در این افراد به حدی اضطراب زیاد است که نمی توانند خوب فکر کرده و تصمیم بگیرند. با بروز کوچکترین مشکل دچار اضطراب شده و به حال بدی دچار شده و نگرانی زیادی دارند. این نوع اختلال قابل کنترل نمی باشد و حتی در مواردی غیر منطقی هم ایجاد می گردد. به همین علت است که به این بیماری، اختلال اضطراب فراگیر گفته می شود.

کم حوصله بودن و بی صبری و بی قراری از مهم ترین نشانه های این بیماری است. این اختلال می تواند، مشکلات روابط اجتماعی هم در زندگی فرد به وجود آورد که بهتر است با یک درمانگر و متخصص درمان اختلال اضطراب فراگیر با هیپنوتیزم کنترل و درمان شود.

نشانه ها و علائم اختلال اضطراب فراگیر چیست

از نشانه های اضطراب فراگیر می توان به بی‌تابی، خستگی زودرس، عدم تمرکز و مشکلات خواب اشاره کرد که نشانه های بدنی هم دارد. از نشانه های بدنی هم می توان از تپش قلب، خشکی دهان، ناراحتی معده، سفتی و گرفتگی عضلات، تعریق، لرزش و پرخاشگری نام برد.

با ادامه اختلال و بیماری نشانه ها در بیمار بدتر شده و تاثیرات بدی ایجاد می کنند. افرادی که دچار اختلال اضطراب فراگیر هستند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به حملات قلبی و بیماری های قلبی هستند.

دو سوم افرادی که دچار اختلال اضطراب فراگیر هستند دارای افسردگی بوده و یک چهارم هم دچار اختلال هراس می شوند. پس با درمان اختلال اضطراب فراگیر با هیپنوتیزم از بسیاری پیامدها می توان پیشگیری کرد.

علت اختلال اضطراب فراگیر

 اختلال اضطراب فراگیر

علت اختلال اضطراب فراگیر

این بیماری هم مانند دیگر اختلالات اضطرابی به دلیل مکانیسم های زیاد ترس، جنگ و گریز در مغز ایجاد می شود.

تجربه های زندگی هم می تواند ازعوامل ایجاد اختلال اضطراب باشد. استرس های شدید می تواند باعث واکنش اضطراب افراطی شود. بعضی از ویژگی های رفتاری هم می تواند باعث بروز اختلال اضطراب فراگیر شود. مثلا خجالتی بودن هم می تواند این بیماری را بروز دهد.

از دلایل ایجاد اختلال فراگیر می توان گزینه های زیر را نام برد.

  • عوامل ژنتیکی
  • اتفاقات ناخوشایند در کودکی
  • نحوه تربیت فرزند
  • فرزند پروری معکوس
  • کنترل شدن زیاد با والدین
  • عدم توجه به کودک
  • هشدار دادن زیاد به کودک

درمان اختلال اضطراب فراگیر

درمان هایی مثل دارو درمانی، روان درمانی، درمان هیپنوتیزمی برای کنترل این اضطراب وجود دارد. با درمان دارویی بیشتر داروهای ضد افسردگی تجویز می شوند. این داروها باعث ایجاد تعادل در سیگنال های عصبی مغز و عادی شدن تحریک پذیری فرد می شوند.

روان درمانی هم به خصوص با شناخت درمانی و هیپنوتیزم درمانی باعث به وجود آمدن  درک درست و بهتری از موقعیت شده و سوءبرداشتی که باعث ایجاد اختلال اضطراب فراگیر در افراد می‌شود را برطرف می کند.

سخن آخر

هر فردی که دچار اختلال اضطراب فراگیر است باید خیلی زود به یک درمانگر و روانپزشک مراجعه کند تا نوع بیماری و شدت آن مشخص شود. در نتیجه بهترین درمان برای او تجویز گردد. با تیم روانشناسی باتجربه و بهترین متخصصین روانشناسی می توان در کوتاه ترین دوره درمان شد. از طریق بهترین دکتر هیپنوتیزم و درمان اختلال اضطراب فراگیر با هیپنوتیزم این ناهنجاری رفتاری را از خود و دیگران دور نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین