خود هیپنوتیزمی

خطرات خود هیپنوتیزمی

هیپنوتیزم چیست؟

گاهی شما دچار آسیب های روحی روانی می شوید و نمی توانید ریشه مشکلتان را پیدا کنید یا از موضوع و خاطره ای در گذشته بسیار رنج می برید و قصد فراموش کردن یا به خاطر آوردن آن را دارید، در چنین شرایطی پزشکان با رعایت نکات اصولی و ایمنی، هیپنوتیزم درمانی را به آن ها پیشنهاد می کنند. گاهی فرد می خواهد خود را تحت هیپنوتیزم وارد عالم خلسه کند که در این صورت باید با خطرات خود هیپنوتیزمی آشنا باشد تا بتواند علائم را به خوبی کنترل کند.

هیپنوتیزم نوعی فرآیند علمی روانشناسی است که به کمک آن، افراد به سطح عمیقی از مشکلات خود دست پیدا می کنند و با ورود به حالت خلسه می توانند به عمق و ریشه آسیب های روحی یا جسمی که به آن ها وارد شده و بنا به دلایلی فراموش کرده اند یا نمی توانند بخاطر بیاورند را، دست پیدا می کنند. در این حالت سطح هوشیاری و آگاهی فرد، بسیار بیشتر و گسترده تر می شود و می تواند خاطراتی را به خاطر آورد که شاید سال هاست فراموش کرده و از یاد برده است.

هیپنوتیزم چیست

هیپنوتیزم درمانی

اهمیت روانشناس حرفه ای در امر هیپنوتیزم

هیپنوتیزم نوعی تکنیک برای افزایش تمرکز و حواس است و همش بر اساس دانش و علم و آگاهی فردی است که این کار را انجام می دهد و اگر شما در شهری بزرگ مانند تهران زندگی می کنید، باید وقت کافی برای پیدا کردن بهترین روانشناس تهران بگذارید.

زیرا در صورت عدم تجربه و آگاهی کافی فرد مورد نظر، ممکن است بیمار با ورود به حالت خلسه و مشاهده وقایع و خاطرات تلخ گذشته و با به یاد آوردن آن ها دچار اضطراب و فوبیا شود و یا حالت روحی اش نسبت به قبل چند برابر بدتر شود. بنابراین پیدا کردن یک روانشناس خبره در امر هیپنوتیزم درمانی بسیار مهم است.

خود هیپنوتیزمی چیست؟

درواقع افراد می توانید به وسیله تلقین و روش های خود هیپنوتیزمی، توسط خودشان این حالت درمانی را امتحان کنند، فرد در حالتی از هوشیاری قرار می گیرد که تمرکز و هوشیاری اش بیشتر می شود.

این روش برای کسانی که در حالت عادی، می توانند توسط فعالیت هایی مانند مطالعه، خوابیدن، موسیقی گوش دادن و … تمرکز خود را برای یک موضوعی بالا ببرند، بسیار کارآمد تر است و توانایی هیپنوتیزم پذیری به مراتب در آن ها بالاتر است.

اگر به دنبال گرفتن نتیجه صدر در صدی هستید بهتر است در موقعیتی عملیات خود هیپنوتیزمی را انجام دهید که افراد و سر و صدا در محیط اطرافتان کم باشد و بتوانید خود را متمرکز نسبت به موضوع مورد نظرتان کنید. زیرا ممکن است در حالت خود هیپنوتیزمی اصلا متوجه افراد و صداهای دور و برتان نشوید و ارتباطتان را تقریبا به طور کامل با محیط اطرافتان از دست بدهید.

خطرات خود هیپنوتیزمی

خود هیپنوتیزمی چیست

خطرات خود هیپنوتیزمی

با توجه به این که تمامی عملکرد های ما توسط ذهن و قدرت عقلمان کنترل و برنامه ریزی می شود، نشان می دهد که چقدر هیپنوتیزم درمانی اگر به درستی انجام نشود می تواند اختلالات زیادی را در زندگی افراد ایجاد کند.

درواقع با این کار ما داریم ذهنمان را به گونه ای که می خوایم و در راستای موضوعات مختلف برنامه ریزی می کنیم و آگاهی آن را بالاتر می بریم، به همین علت برنامه ریزی مجدد ذهن و دست یافتن به خاطراتی که سال هاست توسط خود فرد و ذهن به فراموشی سپرده شده است، به همان میزان که می تواند مفید باشد، خطرناک و مضر نیز باشد.

اما به طور کلی در رابطه با خطرات خود هیپنوتیزمی، باید گفت که این درمان، هیچ ضرر و خطر جدی ندارد و تحت شرایط خیلی خاص ممکن است به فرد آسیب بزند و اثرات منفی داشته باشد. درواقع این اثرات منفی هم در اثر روش اشتباه افراد در خود هیپنوتیزمی است.

بهترین مکان خود هیپنوتیزمی

اگر قصد انجام هیپنوتیزم درمانی را به وسیله خودتان را دارید، بهتر است مکانی را برای این کار در نظر بگیرید که به دور از سر و صدای شهر و اعضای خانواده باشد.

یا زمانی باشد که استرس و اضطراب انجام کاری را ندارید و می توانید به مدت یک ساعت به طور کامل در اختیار خودتان باشید. می توانید روی تخت یا یک مبل نرم و راحت دراز بکشید و با کمی مطالعه یا گوش دادن به موسیقی و ریتمی آرام، کمی خود را آماده انجام کار کنید و با گفتن حرف ها و تلقینات لازم برای ورود به حالت خلسه، بدنتان را آماده کنید.

خود هیپنوتیزمی

بهترین مکان خود هیپنوتیزمی

جمع بندی

اگر قصد دارید برای کارهای مختلفی مانند عدم پر خوری، ترک سیگار، از بین بردن عادات بد، نداشتن استرس و اضطراب، مواجه شدن با ترس هایتان و برطرف کردن علت و ریشه اصلی آن و … می توانید به هیپنوتیزم درمانی رجوع کنید و حال خود را توسط این روند درمانی بهبود ببخشید. هیپنوتیزم درمانی بهتر است با بهترین دکتر هیپنوتیزم انجام شود تا نه خطراتی در پی داشته باشد و هم درمان و بهبودی صورت گیرد.

سئوالات متداول خطرات خود هیپنوتیزمی

1مهم ترین خطرات خود هیپنوتیزمی چیست؟
برخی از مهم ترین مواردی که افراد در هنگام عملیات خود هیپنوتیزمی به آن توجه نمی کنند عبارت اند از: عدم خارج شدن کامل از حالت خلسه و ناهشیاری، استفاده از تلیقنات نامناسب و آزار دادن روح و جسم توسط خود فرد، برانگیختگی شدید عواطف و احساساتی که نسبت به خاطرات و مسائل گذشته و مرور آن در ذهنتان، رخ می دهد.
2آیا هیپنوتیزم درمانی فقط توسط خود فرد خطرناک است؟
گاهی برای افراد این سوال پیش می آید که هیپنوتیزم درمانی فقط هنگامی خطر دارد که توسط خود فرد انجام شود؟

پاسخ خیر است! ممکن است شما به روانشناسی مراجعه کنید که هیچ تخصص و سر رشته ای در رابطه با موضوع هیپنوتیزم نداشته باشد و در هنگام ورود یا خروج فرد از حالت خلسه به مشکل بخورد و موجب به هم ریختن روال طبیعی عملکرد بدن شود. همچنین معقوله خود هیپنوتیزمی نیز همیشه خطرناک نیست و اگر طبق نکات و اصول ایمنی این روند درمانی انجام شود، هیچ مشکلی در طول آن پیش نخواهد آمد.

3آیا بیرون اومدن از حالت هیپنوتیزم، توسط خود فرد امکان پذیر است؟

برای بازگشت سوژه که توسط خود هیچنوتیزمی به حالت خواب و خلسه فرو رفته است، بهترین راه خارج شدن از آن به کار بردن جملات و تلقینات مثبت است، به عنوان مثال فرد با خود بگوید: تا ده می شمارم و از خواب بیدار می شوم، من حالم خوب و عادی است و نبض و فشارم به صورت طبیعی عمل می کند، من کاملا هشیار هستم، اثر هیپنوتیزم کاملا از بین رفته است. همچنین قابل ذکر است که تا یک ربع بعد از هوشیاری، اثرات هیپنوتیزم کاملا از بین نرفته است و تلقینات مثبت را مکررا با خود تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین