مقابله با حملات پانیک اتک

حملات پانیک اتک

چگونه با حملات پانیک اتک مقابله کنیم

درمان و مقابله با حملات پانیک اتک

مقابله با حملات پانیک اتک

حملات پانیک اتک شامل استرس و اضطراب شدید هستند. این اتفاقات در یک بازه زمانی بسیار کوتاه اتفاق می افتد. برای کنترل و مقابله با حملات پانیک اتک باید روش های ساده ای وجود دارد. که در این مقاله تحت عنوان چگونه با حملات پانیک اتک مقابله کنیم بیان می شود.

اگر روش های ساده ای که در ادامه بیان می شود برای مقابله با پانیک اتک چاره ساز نبود، باید به روان درمانگر و متخصص روانشناس مراجعه کرد. تا درمان های مختلف با تکنیک های جدید و کارساز بر روی بیمار انجام شود. روش های مطمئن و علمی برای درمان پانیک اتک وجود دارد. در ادامه به برخی از تکنیک های درمان شناختی برای مقابله با حملات پانیک انک بیان می شود.

از بین روش های بیان شده هر کدام را که با آن ارتباط بیشتری برقرار می کنید را امتحان نمایید و حتما نیازی به همه موارد را امتحان کردن، ندارد.

با تفس عمیق حملات پانیک اتک را کنترل نمایید.

با تنفس عمیق می توانید فرمان آرام شدن را به مغز خود بدهید. در نتیجه جلوی حملات شدید گرفته می شود. سعی کنید با یک ریتم مشخصی تنفس را انجام دهید. مثلا 2 ثانیه دم و 2 ثانیه بازدم شما شود.

به خودتان بگویید که فقط حملات انیک اتک است.

به این فکر کنید که حملات پانیک اتک خطر جسمی برای شما ندارد و در یک مدت کمی تمام می شود و فروکش می کند. در ادامه شما آرام تر می شوید. با خودگویی مثبت جلوی بروز افکار منفی هم گرفته می شود.

چشمان خود را ببندید

در بعضی اوقات، حملات پانیک اتک از محرکات بصری نشات می گیرد. اگر در فضایی هستید که محرکات بصری زیادی وجود دارد، چشمان خودتان را ببندید. بستن چشم ها می تواند مقابله با حملات پانیک اتک را داشته باشد.

تمرین ذهن آگاهی برای مقابله با حملات پانیک اتک

مقابله با حملات پانیک اتک

تمرین ذهن آگاهی برای مقابله با حملات پانیک اتک

ذهن آگاهی به معنی توجه آگاهانه به یک چیز بدون وجود قضاوت است. با توجه به بررسی ها و تحقیقاتی که انجام شده است، ذهن آگاهی می تواند استرس و اضطراب و حملات پانیک اتک را کنترل کند. از ساده ترین این تمرینات این است که بر روی ذهن خود تمرکز داشته باشید. تمام فکر خود را بر روی دم و بازدم بگذارید.

حواس خود را پرت کنید.

در زمان وقوع حملات پانیک اتک بهتر تست که روی ان تمرکز نداشته باشید تا افکار منفی هم به سراغتان نیاید. با وجود نشانه ها و افکار منفی، شدت حملات پانیک اتک هم بیشتر می شود.

تمرین ریلکشیشن را داشته باشید.

اگر به دنبال پاسخ چگونه با حملات پانیک اتک مقابله کنیم هستید باید بدانید که تمرین ریلکسیشن هم بسیار موثر است. چشمانتان را بسته و عضلات بدن را شل کنید. برای انجام این کار می توانید از بهترین دکتر هیپنوتیزم کمک بگیرید. درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم از درمان های موثر و ماندگار این اختلال روانی است. درمانگر علل بیماری را بررسی کرده و با بهترین راهکارها در پی درمان آن قرار می گیرد.

درمان پانیک اتک

اگر روش های ذکر شده در بالا به کاهش و کنترل پانیک اتک در شما نینجامد، باید تحت درمان قرار بگیرید. این درمان می تواند با توجه به نوع و شدت بیماری یا با روان درمانی و هیپنوتیزم و یا با درمان دارویی توسط روانپزشک انجام شود.

درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم

درمان پانیک اتک

درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم

در درمان پانیک اتک با هیپنوتیزم، فرد با ترس هایش رو به رو می شود و یاد می گیرند که در عین وجود استرس و اضطراب، آرامش خودش را حفظ کند. در واقع تمرکزی بر روی احساسات نامطلوب انجام شده و به سوی آرامش ذهن و بدن هدایت می شود. شما با درمان هیپنوتیزمی یاد می گیرید که چگونه آرام بوده و احساسات و حملات پانیک اتک را کنترل نمایید.

در این نوع درمان برای مقابله با حملات پانیک اتک، باید بررسی های اولیه صورت گرفته تا شناخت انجام گیرد. سپس اقدامات اولیه درمانی توسط بهترین دکتر هیپنوتیزم انجام می شود. در این نوع درمان باید روان درمانی هم به خوبی صورت گیرد تا درمان کاملی بر روی بیمار انجام گیرد.

درمان دارویی پانیک اتک

با بررسی ریشه و علت و شدت بیماری ممکن است متخصص درمان دارویی را پیشنهاد دهد. معمولا داروها در زمانی پیشنهاد داده می شود که حملات پانیک اتک بسیار شدید شده باشد. به طوری عملکرد روزانه بیمار را کامل تحت تاثیر قرار دهد. معمولا داروهای آرام بخش و ضد افسردگی تجویز می شود.

مصرف داروها برای مقابله با حملات پانیک اتک دارای عوارض می باشد. از این عوارض می توان به مواردی چون اختلالات جنسی، ناراحتی گوارشی و مسائل مربوط به خواب را اشاره کرد.

سخن آخر

با توجه به تحقیقات انجام شده ریشه بیماری پانیک اتک، افسردگی است. درمان پانیک اتک و مقابله با حملات پانیک اتک با روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی، خیلی خوب جواب می دهد. البته در بعضی موارد هم درمان دارویی توصیه می شود. اما در هر صورت یک روان درمانگر باید مداخله روانشناسی در درمان این بیماری داشته باشد. بهتر است در صورت وجود بیماری پانیک اتک سریعا به پزشک و متخصص مراجعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین