افکار مثبت

مثبت اندیشی

مثبت اندیشی می تواند منجر به اتفاقات مثبت فراوانی در زندگیمان شود. ارتقا یک نگرش مثبت می تواند هم به سلامت فیزیکی و هم به سلامت روحی و روانیتان کمک شایانی کند.

اما گاهیموقعیت هایی ددر زندگی پی می آیند که نگرش مثبت را بسیار سخن می کنند. راهکارهایی را انجام دهید که مثبت اندیشی به بخش دیگری از شما تبدیل شود تا بتوانید مزایای بزرگ این کار را ببینید.

تبدیل افکار منفی به مثبت

در ادامه راهکارهایی برای تبدیل افکار منفی به مثبت آورده شده است:

گذراندن وقت با افراد مثبت

اگر دور خودتان را با افرادی که مدام در حال شکایت کردن هستند پر کنید، احتمال اینکه بر رویتان تاثیر بگذارند وجود دارد. سعی کنید وقت خود را با دوستان و اعضای خانواده مثبت اندیش بگذرانید تا احتمال اینکه عادت مثبت اندیشی آن ها عادت شما هم بشود افزایش یابد. منفی بودن سخت است هنگامی که تمامی اطرافیانتان بسیار مثبت هستند.

گذراندن وقت با افراد مثبت

افراد مثبت اندیش

پذیرفتن مسئولیت رفتارتان

هنگامی که با مشکلات و سختی ها در زندگی مواجه می شوید، نقش یک شخص قربانی را بازی نکنید. نقش خودتان در شرایط را بشناسید و سپس مسئولیت رفتار و عملکردخودتان را بپذیرید. پذیرفتن مسئولیت پذیری ها به شما کمک می کند که از اشتباه هایتان درس بگیرید و از اینکه دیگران را به ناحق سرزنش کنید پیشگیری می کند.

مشارکت در جامعه

یکی از بهترین راهکار ها برای ایجاد حس خوب در رابطه با داشته هایتان، تمرکز بر روی دارایی هایی است که می توانید ارائه بدهید. در برخی فعالیت ها داوطلبانه عمل کنید و نتیجه را به جامعه بازگردانید. کمک کردن به دیگران به شما یک نگرش جدید درباره جهان می دهد و می تواند به تبدیل افکار منفی به مثبت کمک کند.

خواندن مطالب مثبت و انگیزشی

در هر روز، زمانی را به خواندن مطالبی که تشویق به مثبت اندیشی می کند بگذرانید. متن ها، کتاب ها و یا جملات مثبتی را بخوانید که به شما کمک کند بر روی چیزی که برایتان اهمیت دارد در زندگی تمرکز کنید. این کار بهترین چیزی است که با آن روزتان را شروع و تمام کنید.

شناسایی و جایگزینی افکار منفی

شما نمی توانید در مثبت اندیشی موفق باشید اگر که به طور مداوم در حال سر و کله زدن با افکار منفی هستید. تلاش کنید افکار منفی را شناسایی کنید و آن ها تبدیل به افکار مثبت کنید. اغلب منفی بافی، افکاری هستند که شامل “همیشه” یا “هرگز” می شوند.

اگر همیشه این طور فکر می کنید که ” من همیشه همه چیز و خراب می کنم” آن را با چیزی واقع بینانه تر جایگزین کنید مانند “گاهی من اشتباهاتی می کنم اما از آن ها درس می گیرم”.

شناسایی و جایگزینی افکار منفی

شناسایی افکار منفی

کار و تلاش در راستای اهداف

مثبت اندیشی در مقابل سختی و موانع ساده تر است اگر که سخت مشغول کار کردن باشید. اهداف به شما انگیزه می دهند تا بر این موانع غلبه کنید هنگامی که در طول مسیر با مشکلات مواجه می شوید. بدون داشتن هدفی مشخص، تصمیم گرفتن و ارزیابی پیشرفت سخت تر می شود.

در نظر گرفتن نتیجه منفی بافی

زمانی را به فکر کردن درباره نتایج افکار منفی و منفی بافی اختصاص دهید. اغلب این کار می تواند به یک پیشگویی خود ساخته تبدیل شود. به عنوان مثال، شخصی که فکر می کند “من احتمالا مصاحبه این شغل را از دست می دهم”، شاید تلاش کمتری برای این مصاحبه انجام دهد. و به عنوان نتیجه، او احتمال از دست دادن شغل را از دست می دهد.

لیستی از اثرات منفی بافی بر روی زندگیتان تهیه کنید. نگرش منفی احتمالا بر روی رفتار، روابط و عواطفتان اثر می گذارد. و سپس لیستی از مزایای مثبت اندیشی تهیه کنید.

تعریف کردن از دیگران

به دنبال دلیلی برای تعریف کردن از دیگران بگردید. در ستایش و تعریف کردن هوشمندانه عمل کنید، اما مکررا این کار را انجام دهید. این کار به شما کمک می کند خوبی را در دیگران ببینید.

تهیه لیست قدردانی به طور روزانه

اگر به تهیه این لیست روزانه قدردانی کردن ادامه دهید، متوجه خواهید شد که چقدر چیز در زندگی دارید که بابتشان قدردان هستید. این کار به شما کمک می کند که بر روی مثبت های کل زندگیتان تمرکز کنید نه روی اتفاقات بد و منفی ای که در طول روز پیش آمده اند.

منفی بافی

قدردانی کردن

تمرین خود مراقبتی

مراقبت خوب و مناسب از خودتان به مثبت اندیشی منجر می شود. استراحت کافی داشته باشید، ورزش کنید و تمرین کنید که استرستان را به خوبی مدیریت کنید. مراقبت کردن از سلامت فیزیکی و روحی به شما انرژی بیشتری جهت تمرکز بر روی مثبت اندیشی می دهد.

سخن آخر

راهکار های فراوانی جهت تبدیل افکار منفی به مثبت وجود دارند که در این جا برخی از آن ها ذکر شد. کافیست عزمتان را جزم کنید و این راهکار ها را دنبال کنید. آن موقع است که از مزایا و معجزه مثبت اندیشی بهره مند می شوید. شما همچنین می توانید برای گرفتن مشاوره و صحبت با بهترین روانشناس تهران از طریق راه های ارتباطی قرار داده شده در سایت، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین