بهترین مشاور ازدواج

مشاور ازدواج

خصوصیات مشاور خوب

خیلی از جوان ها بدون تحقیق و صحبت با فردی کاربلد و مطمئن، اقدام به ازدواج می کنند و بعد از چند ماه یا چند سال متوجه می شوند که از نظر طرز تفکر، اعتقادات، فرهنگ، عادات و طرز برخورد با دیگر افراد دچار ضعف هستند و نمی توانند به خوبی با اطرافیانشان ارتباط برقرار کنند.

معمولا افراد بیشتر از این که قبل از ازدواج به بهترین مشاور ازدواج مراجعه کنند، پس از گذشت چند سال به سراغ مشاورهای خبره در امر طلاق مراجعه می کنند!!

بنابراین تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که یک مشاور ازدواج خوب چه ویژگی هایی دارد؟ توقعات و انتظارات شما از یک مشاور حرفه ای تا چه حد است و چه قدر زمان برای پیدا کردن او باید بگذارید؟ آیا هر مشاوری که مدرک دارد و در این زمینه درس خونده، مشاور خوبی در زمینه ازدواج است یا خیر؟

در ادامه این مقاله به تمامی پرسش هایتان پاسخ می دهیم تا بتوانید بهترین مشاور را در امر ازدواج پیدا کنید.

خصوصیات مشاور خوب

خصوصیات یک مشاور خوب

ویژگی های یک مشاور ازدواج خوب

مشاور ازدواج خوب می تواند به تشخیص، ارزیابی و ارائه راه حل های مناسب و کاربردی افراد را به سمت بهترین و بالا ترین اهدافشان هدایت کند. خیلی از افراد قبل از وارد شدن به زندگی مشترک، دچار مشکلات روانی و استرس های ناشی از مشکلات زندگی که می تواند شامل مشکلات خانوادگی، استرس شغل یا درس، عدم سلامتی کامل روانی و پرخاشگری می باشند.

برخی از ویژگی های مهم یک روانشناس خوب که می توانید با خیال راحت به او مراجعه کنید عبارت است از:

  • به تحصیلات او توجه کنید و مطمئن شوید که مدرک و تخصص در این زمینه را دارد.
  • باید از کمک به دیگران لذت ببرد و مهارت ها و ویژگی های خاصی در زمینه مشاوره داشته باشد.
  • یک مشاور خوب راهکار های درست و هدفمند را به مراجعین ارائه می دهد.
  • یک مشاور ازدواج خوب انواع، آزمون های روانشناختی را در زمان های مختلف از آشنایی افرادی که می خواهند ازدواج کنند، از آن ها می گیرد تا بهتر بتوانند با شخصیت و علائق یکدیگر آشنا شوند.
  • هر مشاوری که هزینه ویزیت آن گران تر باشد صرفا بهتر نیست و به دنبال مشاوری برای ازدواج بگیرید که علاوه بر توصیه راهکارهای مفید، هزینه معقولانه بگیرد.
  • یک مشاور خوب باید شنونده عالی باشد، هرچند شما به او مراجعه کرده اید تا از دیدگاه او مطلع شوید ولی قبل از هر صحبتی باید به تمام حرفای شما به طور کامل گوش دهند هرچند طولانی شود و در یک جلسه نتوان به صحبت خاتمه داد.
  • یک مشاور حرفه ای در طول زمان مشاوره شما را پند و اندرز نمی کند و یا در رابطه با تصمیم گیری هایتان، شما را قضاوت نمی کند. او باید به شما کمک کند بهترین تصمیم را برای ادامه زندگیتان بگیرید.
ویژگی های روانشناس ازدواج

ویژگی های مشاور و روانشناس خوب

بهترین مشاور ازدواج

یک مشاور خوب ازدواج به خوبی با مراجعه کنندگان ارتباط بر قرار می کند و چیزی را به شما و همراهتان دیکته یا با اجبار بیان نمی کند. برقراری ارتباط درست و صحیح با افراد نشانه تجربه بالای کاری و مهارت خوب مشاور می باشد.

بهترین مشاور ازدواج به شما نمی گوید که ازدواج کنید یا نکنید اون مسیر درست را جلوی پایتان قرار می دهد تا خودتان با مشورت با همراهتان تصمیم به جدایی یا ازدواج بگیرید.

بسیاری از افراد بعد از آمدن اولین خواستگار و تنها با دو جلسه صحبت با او، اقدام به ازدواج می کنند و اجازه نمی دهند که به طور کامل با او و رفتارهایش آشنا شوند. ویژگی هایی نظیر خساست، ولخرجی، شکاک بودن، وسواس ( چه فکری چه عملی)، وابستگی زیاد به خانواده، چشم ناپاک، دست به زن و …. می تواند عامل های مهمی برای جدایی و دعوا بین زوجین باشد.

پس چند ماه یا در صورت نیاز یک سال، به شناخت طرف مقابلتان بپردازید، به یک مشاور خوب مراجعه کنید و تست های روانشناختی را انجام دهید، آزمایش های لازم را در کنار هم انجام دهید و در آخر با مشاهده نتایج و راهنمایی مشاور تصمیم درست و قطعی بگیرید.

مشاور ازدواج

بهترین مشاور ازدواج

چرا باید به مشاور خوب مراجعه کرد؟

مسائل کاری، مشکلات جامعه، تشکیل خانواده و مشکلات فرزندان، سرگرم و شیفته فضای مجازی و تکنولوژی شدن و … همه و همه دست به دست هم می دهد تا انسان ها هویت اصلی خودشان را از دست بدهند، یا شخصیت های خیالی پیدا کنند و نتوانند با خود و دیگران ارتباط موثری برقرار کنند.

تکنولوژی فقط در صورتی موجب خوش بختی می شود که از آن به عنوان وسیله ای در راستای اهداف خود استفاده کنیم نه این که در آن غرق شویم و نیازها، عواطف، خانواده و دوستان خود را فراموش کنیم.

تنوع در مسائل مختلف زندگی، با توجه به عوامل مختلف، تصمیم گیری را برای انسان ها دشوار کرده است که مشاورانی به منظور کمک به افراد برای پیدا کردن مسیر درست زندگیشان، آموزش های لازم و کافی در جهت انواع جنبه های روانی را می بینند و در زیر شاخه های رشته روانشناسی و مشاوره تحصیل می کنند تا بتواند به روح خسته و بیمار افراد کمک لازم را بکنند و در برخی از شرایط حاد آن ها را از نا امیدی دور کنند و به زندگی برگردانند.

همچنین آن ها می توانند با توصیه های دلسوزانه و با تجربه خود، از مشکلات احتمالی که ممکن است برای افراد پیش بیاید، پیشگیری کنند و آن ها را از خطرات جانی نجات دهند. چنانچه احساس کردید احتیاج به هم صحبتی با شخصی آگاه را دارید، چه مجرد هستید و چه متاهل، به بهترین روانشناس تهران مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین