بهترین روانشناس کودک

بهترین روانشناس

توصیه های بهترین روانشناس کودک

یکی از مهمترین مسائل که بهترین روانشناس تهران توصیه می کند، این است که باید به کودکان خود بیاموزیم که چطور به استرس خود غلبه کنند. بسیاری از بچه ها در سنین کودکی و نوجوانی استرس زیادی را تجربه می کنند و دلیل اصلی این استرس ها نگرانی برای نمره می باشد، این موارد بیشتر در محیط هایی رخ می دهد که بچه ها در رقابت زیادی قرار دارند و به این دلیل کودک انتظار خیلی بیشتری از خود پیدا می کند. اما به یاد داشته باشید که باید به کودک خود بیاموزید که استرس یک بخش جدا نشدنی از زندگی موفق است اما باید به اندازه و کنترل شده باشد.

به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد قهوه در طول روز و زندگی در حالتی بسیار پایدار در بحث های کاری می تواند موجب افزایش استرس شود و فرد را ناخودآگاه به سمت نوشیدن الکل و یا مصرف قرص های خواب آور بکشاند و به یاد داشته باشید که یک چنین والدینی نمی توانند یک الگو خوب برای کودکان باشند، به گفته بزرگان در زمینه روانشناسی بچه هایی که والدینشان در معرض فرسودگی کاری قرار دارند بیشتر در معرض فرسودگی تحصیلی قرار می گیرند.

به کودکان آموزش دهید تا بتواند از انجام کارهایشان لذت ببرند و برخی اوقات کار خاصی انجام ندهند. بسیاری از ما برای اوقات فراغت فرزندانمان برنامه ریزی می کنیم و سعی داریم برای آنها هیجان کافی ایجاد کنیم، اما به یاد داشته باشید که فرزندان به زمانی برای استراحت و آرامش نیاز دارند. درست است که هیجان بسیار مفید است و حال فرد را خوب می کند اما این هیجان مانند استرس می تواند فیزیولژی ما را دچار آسیب کند از این رو هیجانات نیز باید به اندازه باشند.

بهترین روانشناس کودک

بهترین روانشناس کودک

این را نیز باید بدانید که مغز ما زمانی که روی موضوعی تمرکز می کند نسبت به زمانی که تمرکز خاصی ندارد کمتر ایده های خلاقانه می آفریند از این رو والدین باید سعی داشته باشند که فشار زمان را از روی فرزندان خود بردارند و به کودک اجازه دهند استراحت کافی داشته باشد و خیلی از او انتظار تمرکز نداشته باشند تا بتوانند کودکی خلاق داشته باشند.

نکته ای که بهترین روانشناس کودک مورد توجه قرار می دهد این است که شرایطی را فراهم ننمایید که کودک اصلا به چالش کشیده نشود و شرایط یادگیری و رشد او فراهم نشود تنها نکته این است که نباید بیش از حد برای آنها برنامه ریزی کنید و نباید استقلال آنها را با مجبور کردنشان از آنها بگیرید.

به کودکتان اجازه دهید اشتباه کنند تا یاد بگیرند، بسیاری از ما والدین دوست داریم کودکان مان را با توجه به نقاط قوتشان معرفی نماییم به عنوان مثال می گوییم فرزند من باهوش است، ریاضی دان است یا هنرمند است و ما با این روش شخصیت کودکانمان را محدود به این موارد می کنیم و به آنها یاد می دهیم در فعالیتی که خوب نیستند وارد نشوند.

روانشناسی کودک

کودک

بهترین روانشناس کودک

امروزه نیاز وجود بهترین روانشناس کودک خیلی بیشتر ازپیش حس می شود، به خصوص خانواده هایی که از مشکلات روانشناختی کودک خود رنج می برند حتما از روانشناس کودک کمک می گیرند. یکسری از مشکلاتی که این روز ها بیشتر دیده می شود و مورد توجه قرار گرفته است عدم ارتباط سالم با همسالان، اضطراب کودک و گوشه گیری او می باشد، این موارد اگر مورد توجه و درمان قرار نگیرد در نهایت می تواند موجب پرخاشگری یا لجبازی شدید کودک شود، لطفا اگر با این موارد روبرو شدید هرچه سریعتر کودک را پیش روانشناس ببرید تا برخورد تخصصی با موضوع داشته باشید.

همانطور که می دانید بسیاری از والدین از اینکه کودک خود را پیش روانشناس ببرند حس ناخوشایندی دارند و از اینکه کودکشان قرار است مورد معالجه قرار گیرد ترس دارند، اما بدانید همه این حس ها به علت عدم آگاهی می باشد از این رو می توان گفت داشتن آگاهی برای والدین بسیار با اهمیت است. به یاد داشته باشید که وجود یک روانشناس خوب می تواند کمک بسیار زیادی باشد و به شما و کودکتان کمک های بی دریغی داشته باشد. بهترین روانشناس کودک کسی است که می تواند روابطی حرفه ای، خوب و گرمی را با کودک بر قرار کند و مشکلات او را خیلی عمیق درک کند و در نهایت بتواند راهکار هایی مناسب را جهت درمان ارائه دهد.

کودک سالم

کودک سالم

جالب است بدانید که اگر شما به یک روانشناس خوب مراجعه کنید خواهید توانست در مدت زمان 3 تا 12 هفته مشکلات را کاملا بر طرف نمایید، البته به یاد داشته باشید که طول درمان کاملا وابسته به میزان پیچیدگی ها و مشکلات کودک است و تا وقتی که کودک مورد مشاوره قرار نگیرد نمی توان زمان دقیق آن را تشخص داد. البته هرگز نقش خود را در درمان کودک فراموش نکنید چرا که والدین می توانند با توجه به صحبت های بهترین روانشناس رفتار های خود را سالم سازند و از این طریق به کودک کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین