افزایش خودشفقتی با هیپنوتیزم

افزایش خودشفقتی

افزایش خودشفقتی با هیپنوتیزم

زندگی تنها اتفاق های خوشایند نیست و شامل ایجاد اتفاق های ناخوشایند هم می شود. هیچ کس نمی تواند انتخابی داشته باشد که فقط اتفاق های خوب و خوشاید برایش رقم بخورد. اما می توان تلاش کرد تا در صورت بروز اتفاق های بد و ناخوشایند، آسیب و ضرر کمتری را احساس کرد. یکی از این راه ها شفقت ورزی است که می تواند هم به خود و هم افراد دیگر کمک کند. برای افزایش و تقویت خودشفقتی راه های زیادی است که از بهترین روش ها می توان به افزایش خودشفقتی با هیپنوتیزم اشاره کرد.

شفقت ورزی چیست؟

شفقت ورزی به ما کمک می کند تا نگاه مسئولانه تری نسبت به زندگی خود داشته باشیم و البته برای دیگران. با توجه به بررسی ها و تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که شفقت ورزی تاثیر بسیار زیادی در سلامت افراد دارد. در نتیجه باعث کاهش اختلالات اضطرابی و افسردگی در انسان میشود.

با توجه به نظر متخصصین روانشناسی، خودشفقتی این است که به رنج توجه شود و در سمت کاهش آن قدم برداشته شود. رنج می تواند هم در درون انسان باشد و یا در دیگر افراد جامعه وجود داشته باشد.

در مسئله شفقت دیگر قضاوت کردن های ارزشی وجود ندارد. به رنج توجه می شود تا برای از بین بردن و کاهش آن اقدام شود. افرادی که دارای خودشفقتی هستند ویژگی های مشخصی دارند.

چه افرادی دارای خودشفقتی هستند؟

خودشفقتی

خودشفقتی در افراد

آن ها ناراحتی ها و رنج های موجود را نیازمند توجه و تلاش برای کاهش ان می دانند.

به جای خودسرزنش گری و خودانتقادی از ایجاد اتفاق بد و رنج های پیش آمده، شرایط را در جهتی در نظر می گیرند که گویی مشکلی پیش آمده و باید حل شود.

این افراد خیلی خوب احساس همدردی دارند و راحت خود را به جای دیگران تصور می کنند و احساسات را خوب درک می کنند.

در این میان افرادی هم هستند که در خود خودشفقتی ندارند و یا بسیار ضعیف است که راه هایی برای تقویت آن وجود دارد. از راه های موثر افزایش خودشفقتی با هیپنوتیزم است.

این افراد نمی توانند خود را درک کنند و از اتفاق های ناگواری که پیش آمده دائما در حال سرزنش کردن خود هستند. خودخوری و خودسرزنش گری دارند که شاید در زمان کوتاهی فرد را دلگرم کند اما در بلند مدت به درک اشتباهی از توانمندی های فرد می رسد. در نتیجه رشد شخصیتی را کاهش می دهد. احساس ارزش درونی ندارند و عملکرد رشد شخصیتی تضعیف می گردد.

پرورش خودشفقتی کاری سخت و پیچیده نمی باشد و می توان با استفاده از یکسری مهارت ها و تکنیک ها ارتقاء پیدا کند. تکنیک هیپنوتیزمی می تواند حس شرمندگی و خودخوری در افراد را از بین ببرد و درمان کند.

عملکرد هیپنوتیزم درمانی در افزایش خودشفقتی

افزایش خودشفقتی

عملکرد هیپنوتیزم درمانی در افزایش خودشفقتی

هیپنوتیزم درمانی یک روش درمانی بر پایه علم روانشناشی و روان درمانی است. هیپنوتیزم نوعی آرامش عمیق را در فرد ایجاد می کند. در این حالت می توان وارد ضمیرناخوداگاه شد و تغییرات مثبت را ایجاد کرد.

در افزایش خودشفقتی با هیپنوتیزم به ذهن ناخوداگاه دسترسی داشته و عوامل  و نشانه های ایجاد خودسرزنش گری و کاهش خودشفقتی که به صورت خودکار به وجود می آید بررسی می شود. که می توان با  هیپنوتیزم، پاسخ های خودکار را تحت کنترل در آورد. پس از اتمام جلسان هیپنوتیزمی، نشانه های خودسرزنش گری در فرد از بین می رود.

دیگر راه های بالا بردن شفقت به خود چیست؟

در ابتدا برای افزایش خودشفقتی باید باورهای ذهنی تان اصلاح شود. اگر این کار برایتان سخت است حتما باید از یک متخصص و مشاور روانشناسی کمک بخواهید. بهترین دکتر هیپنوتیزم کارامدترین تکنیک های روانشناسی و هیپنوتیزمی را در جهت بهبود حالتان استفاده می کند.

کمال گرایی

بعضی افراد برای خود معیارهایی سخت را تعیین می کنند. به این باور دارند که زمانی ارزشمند هستند که همه کارها را درست انجام دهند. یعنی باید بهترین فرد در یک مسئله و موضوع خاصی باشند. نتیجه اعتقاد به این مورد این است که شما هیچ گاه از زندی خود راضی نباشید. خودتان را با دیگران مقایسه می کنید و خود را مستحق سرزنش و دیگران را قابل تحسین می دانید.

پس باید همیشه تلاش های خود را در جهت رسیدن به موفقیت ولو ایجاد شکست و ناکامی، باارزش دانسته و باور داشته باشیم که دیگران نمی توانند به صرف موفقیت دریک کار از شما بهتر باشند.

بخشیدن خود

در زندگی همه افراد دچار اشتباهاتی می شوند. اما راه درست این است که از اتفاق های پیش آمده درس بگیریم و خود را ببخشیم. از سرزنش کردن و نباید فقط خود را مقصر بروز اتفاقات و مشکلات پیش آمده دانست. این باور را داشته باشید که عوامل بسیاری در ایجاد مشکلات وجود دارند. تمامی این عوامل هم تحت کنترب شما نیستند و فقط به اندازه سهم خود، مسئول اشتباه پیش آمده هستید.

قدردان خود باشید.

دوست داشتن خود می تواند معنای پاداش دادن به خودتان باشد. با توجه به توصیه روانشناسان خوب است که زمانی را برای تحسین و تشویق خودتان اختصاص دهید. از خودتان به دلیل مشکلات پیش آمده و داشتن روزهایی سخت دلجویی کنید و خودتان را آرام کنید. برای ایجاد حس آرامش و تشویق خودتان،  فعالیت هایی که دوست دارید را انجام دهید و برای خود خرید چیزهایی که علاقه مندید را در برنامه بگنجانید.

چه افرادی باید شفقت درمانی شوند؟

راه های افزایش شفقت

شفقت درمانی

افزایش شفقت و شفقت درمانی بیشتر درباره افرادی کاربرد دارد که در روابط بین فردی خود مشکل دارند. افرادی که دارای عزت نفس پایینی هستند و نسبت به رفتار و اعمال خود با دقت و وسواس زیادی نگاه می کنند و انتقاد دارند، بسیار کاربرد دارد. برای این افراد از تکنیک های افزایش خودشفقتی با هیپنوتیزم باید استفاده کرد.

سخن آخر

شفقت درمانی به کاهش بیماری های روانی چون افسردگی و اضطراب کمک می کند. در نتیجه فرد احساس بهتری را از خود خواهد داشت. خودشفقت ورزی فرد را، علاوه بر باور به توانایی ها به تایید و تصدیق محدودیت ها و ضعف ها نیز تشویق می کند. فرد محدودیت ها و نواقص را در خود می شناسد و سعی در برطرف کردن آن ها خواهد کرد. در نتیجه استرس و ترس و اضطزاب را در خود از بین می برید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین