افزایش تمرکز با هیپنوتیزم

هیپنوتراپی برای افزایش تمرکز

افزایش تمرکز با هیپنوتیزم

خودت را از پریشانی احساسی و ذهنی با کمک خود هیپنوتیزم رها کن و توانمندی واقعی فکرت را کشف کن. تمرکز نیز یک حالت و نگرش ذهنی است. شما برای تسلط بر انجام کاری یا برنامه ریزی برای رسیدن به هر هدفی که در سر می پرورانید نیاز به تمرکز افکار و اندیشه دارید و بارها پیش آمده است که به دلیل پرش افکار و پارازیت های بی امان محیطی این قوای فکری دچار ضعف و اختلال شده است، علم کهن هیپنوتراپی این زائده را به راحتی با نفوذ ضمیر ناخودآگاه رفع خواهد کرد. در این مطلب درباره افزایش تمرکز با هیپنوتیزم می خوانیم.

افزایش تمرکز

افزایش تمرکز با هیپنوتیزم

همان طور که می دانید تنها راه ورود و دسترسی به ذهن ناآگاه فقط از طریق هیپنوتیزم است. ذهن انسان حاوی فکر، تفکرو حافظه است که ارتباط مستقیمی به مغز که بخشی فیزیکی است و در جمجمه قرار گرفته، دارد و از بسیاری جهات نیز معجزه ی طبیعت است. اما بهای هرچیزی را باید پرداخت. اغلب و به دلایل مختلف، ذهن می تواند با خود مقابله کند و منجر به اختلالات مزمن مانند اضطراب، افسردگی، خشم، اختلال در تمرکز و حملات پانیکی شود.

محرک های تاثیر گزار روی ذهن انسان، او را به عکس العمل نشان دادن مجبور می کند. هرچه محرک های فکری زیادتر باشند، به نسب عکس العمل های بیشتری نیز طلب می کند و در نتیجه ی این ری اکشن ها قاعدتا ذهن انسان فعالیت های بیشتری برای مقابله و پاسخ به این محرک ها از خودش بروز می دهد.

در واقع این ویژگی انسان را از جنبه ی ذهنی و فکری، بیشتر درگیر کرده است و ذهن او را به واپاشی و در هم ریختگی فکری سوق می دهد و می توان گفت که دستاورد قرن حاضر، این است که انسان رفته رفته، تمرکز خودا از دست می دهد و دچار عدم انسجام ذهن می شود که مخاطرات زیادی برای شخص در پی دارد که بارزترین آن فروپاشی ثبات فکری درلحظات حساس تصمیم گیری است.

افزایش تمرکز فکر با هیپنوتیزم

افزایش تمرکز فکر

افزایش تمرکز فکر با هیپنوتیزم

  1. یقینا، تمرکز فکر، از واجبات قطعی و ضروری هرکاری، به خصوص دانش افزایی، رشد شخصی است.
  2. با تمرکز فکر می توان قدرت فوق العاده ای را در یک کانون جمع کرد و به هدف مورد نظری که دست نیافتنی تلقی می شود، رسید.
  3. همانطور که گفته شد تمرکز فکر، یک حالت و نگرش ذهنی است.

  چه رابطه ای بین تمرکز فکر با هیپنوتیزم وجود دارد؟

شما اگر هنگام مطالعه یا انجام کاری فکرتان فقط متوجه آن کار یا آن مطالعه باشد می گوییم دارای تمرکز فکر هستید، ولی اگر هنگام مطالعه کاری فکرتان به جاهای دیگر می رود، می گوییم تمرکز فکر ندارید، بلکه تشتت فکر دارید.

تشتت فکر یعنی پراکندگی فکر، مثلا شما وقتی کتاب درسی خود را مطالعه می کنید ولی فکرتان به جاهای دیگر و به دنبال موضوعات دیگر می رود و مطلب کتاب را نمی فهمید، در نتیجه می گوییم تشتت فکر دارید، یعنی قادر نیستید فکر خود را یک جا جمع کنید، دائما فکرتان به دنبال وقایع دیگر است. حال می خواهیم بدانیم که آیا رابطه ای بین تمرکز با هیپنوتیزم وجود دارد یا خیر؟

دانشمندان هیپنوتیزم، هیپنوتیزم را یک نوع تمرکز فکر می دانند، از جمله جیمز برید، با معطوف کردن توجه سوژه به شمع یا شئ نورانی او را به خواب هیپنوتیزم میرد. این عده استدلال می کنند که هنگام خود هیپنوتیزم کردن، ما فقط فکر خود را به یک نقطه متوجه می کنیم و در نتیجه خود به خود هیپنوتیزم می شویم.

عده ای از علمای هیپنوتیزم، علت ایجاد هیپنوتیزم را تمرکز فکر می دانند.

درحالت عادی مغز متوجه افکار، اعمال و کردار بسیار زیادی است، گرفتار مسائل و مشکلات زندگی است، بدین ترتیب نیروی فکری پخش و پاکنده است و بنابراین هر تلقینی در چنین حالت فکری از یک گوش داخل و از گوش دیگر خارج می شود فقط قسمت کوچکی از مغز مقدار کمی از آن مطالب و تلقیات را می گیرد.

بنابران اثر چنین تلقینی بسیار ضعیف است، درحال هیپنوتیزم درجه تمرکز فکر خیلی بیشتر از حالت عادی و بیداری می شود و عملا تمام تلقین جذب می گردد. بنابرابن اثر و نفوذ تلقین بسیار قوی و زیاد است.

بعد از هیپنوتیزم، وقتی که مغز به حالت معمولی خود باز می گردد، هر جزئی از قدرت مغزی، قسمتی از تلقین را اجرا خواهد کرد ودر نتیجه احساس و مطبوعی به هیپنوتیزم شونده دست خواهد داد.

هیپنوتراپی در افزایش تمرکز

رابطه ای بین تمرکز فکر با هیپنوتیزم

تمرین برای افزایش تمرکز

داشتن تمرکز فوائد بسیاری در زندگی ما خواهد داشت. ربطی ندارد که دانش آموز هستید یا دانشجو و یا کارمند یک اداره یا خانه دار، در هر صورت تمرکز بالا داشتن، به کارتان خواهد آمد.

در این مطلب می خواهیم شما را با دو تمرین بسیار قدیمی و کهن افزایش تمرکز، که از دیر باز در تمدن ها و فرهنگ های مختلف به کار می رفته است، آشنا کنیم. اگرچه این تمرین ها، بسیار قدیمی هستند و دارای قدمت می باشند، اما هنوز هم از موثرترین روش های افزایش تمرکز در دنیا به حساب می آیند.

در ادامه به دو روش  افزایش تمرکز با هیپنوتیزم در سوال و پاسخ زیر می پردازیم.

  • روش تمرکز بر نقطه سیاه
  • روش تمرکز بر شعله شمع

سوالات متداول افزایش تمرکز با هیپنوتیزم

1روش تمرکز بر نقطه سیاه به چه صورت است ؟
برای انجام این تمرین، لازم است یک نقطه سیاه به قطر سه سانتی متر، بر روی یک کاغذ ساده سفید و بدون خط، نقاشی کنید. سپس این کاغذ را بر روی دیوار بچسبانید. کاغذ را روی دیواری بچسبانید که چیزی روی آن نصب نباشد.

کاغذ را جوری بچسبانید که در حالت نشسته و به فاصله دو متر، درست مقابل پیشانی شما باشد. بهتر است روی صندلی بنشینید تا راحت تر این تمرین را شروع کنید. برای شروع تمرین، محیطی آرام و ساکتی را انتخاب کنید، تا تمرکز حواس شما بیشتر باشد.

نفس های عمیق بکشید تا اکسیژن کافی به مغزتان برسد و عضلات خود را آرام کنید و چشم های خود را ببندید.چشمان خود را باز کنید با دقت به نقطه سیاه خیره شوید تمام توجه و تمرکز خود را معطوف نقطه سیاه کنید. در طول این تمرین لازم است فقط به نقطه سیاه دقت کنید و اجازه ندهید افکارتان منحرف شود. برای دفعات اول شاید این تمرین سخت باشد و نتوانید درست تمرکز کنید ولی به مرور زمان با تمرین منظم به تمرکز کافی می رسید.

2چگونه روش تمرکز بر شعله شمع باعث افزایش تمرکز می شود؟
برای انجام این تمرین لازم است چراغ ها را خاموش کنید و شمعی روشن کنید، وقت مناسب برای انجام این تمرین، شب هنگام است. بر روی یک صندلی بنشینید و در حالت آرام و ریلکس باشید.ارتفاع شعله شمع باید تا سطح بینایی شما بالا باشد. به طوری بتوانید به صورت افقی به آن نگاه کنید.

چشم های خود را ببندی و عضلات خود را آرام کنید. چشم های خود را باز کنید به شمع خیره شوید. به طور منظم به شعله شمع و هاله پیرامون آن نگاه کنید. این کار را به مدت دو دقیقه انجام دهیدو بعد از آن،  چشم هایتان را ببندید و تمرین را متوقف کنید. چند بار پشت سر هم این کار را انجام دهید و اجازه ندهید فکرتان منحرف شود.

3آیا با هیپنوتیزم می توان دقت و تمرکز را بیشتر کرد؟
با پژوهش های انجام شده ثابت شده است که از هیپنوتیزم می توان در کنار روش های دیگر برای بالا بردن دقت و تمرکز استفاده کرد. افزایش تمرکز با بهترین دکتر هیپنوتیزم در کلینیک حس نو انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین