منشاء استرس بی دلیل

استرس بی دلیل

استرس ناشی از چیست

یکی از مشکلاتی که از نظر روانی امروزه عده ای زیادی در جامعه به آن دچار شده اند استرس بی دلیل می باشد. این موضوع می تواند دلایل بسیار متنوع و زیادی داشته باشد که ما در این مقاله مهم ترین منشاء به وجود آمدن آن و راهکارهای مقابله با استرس را برایتان بیان خواهیم کرد.

اگر در طول یک روز به علت اتفاقات و مشکلات پشت سر هم دچار استرس و تنش شوید امری طبیعی و غیر قابل انکار می باشد اما اگر در تمامی روزها بدون اینکه اتفاق مهمی افتاده باشد دچار استرس شوید می توانید به شما آسیب های روحی جدی وارد کند و باید آن را در طولانی مدت درمان کنید.

بهتر است در چنین موقعیت هایی از خود سوال کنید که دلیل این همه بی تابی و استرس من چیست؟ یا اینکه خب حالا برای رفع آن چه باید بکنم؟

علت استر های مداوم

علائم استرس

 استرس بی دلیل

گاهی اوقات شما با حجم زیادی از درس ها رو به رو می شوید و حس می کنید که دیگر زمانی برای مطالعه همه آن ها را ندارید یا گاهی اوقات در شغلتان مشکلی پیش میاد و مدام استرس از دست دادن کارتان را دارید و مواردی مشابه این موضوعات ممکن است برایتان اتفاق بیافتد و برایتان استرس زا باشد.

اما گاهی اوقات شما یک روز عادی با اتفاقاتی روزمره می افتد، پیش رو دارید و در اواسط روز دچار استرس می شوید، یکی از دلایل این استرس می تواند این باشد که مثلا شما معمولا فرد پر مشغله ای هستید و وقتی یک روز بدون انجام هیچ فعالیت خاصی پیش رو دارید مدام استرس این را دارید که نکند کاری هست که انجام نداده اید.

یا موارد خیلی پیش پا افتاده ای نیز می توانند به راحتی شما را دچار استرس بی دلیل کنند مواردی مانند افزایش وزن، دیر بیدار شدن، آشفتگی خونه و …. ، این موارد نیز می توانند به سادگی شما را دچار تنش و استرس کنند.

راه های مقابله با استرس بی دلیل

اگر شما دچار این نوع از استرس شدید باید بدانید که چگونه آن را برطرف کنید تا در باقی روز شما را اذیت نکند و حالتان خوب شود. ما برای شما چند مورد از راهکارهای مقابله با استرس را به طور مختصر توضیح می دهیم.

  1. اولین کاری که می توانید برای مقابله با استرستان انجام دهید این است که از محیط و افراد تنش زا که مدام به شما انرژی منفی می دهند دوری کنید، زیرا این انرژی های منفی خود سبب بروز استرس و مشکلات بزرگ تری خواهد شد. و بالعکس می توانید در این شرایط با کسانی که به شما انرژی می دهند و خوشحالتان می کنند صحبت کنید تا مسیر فکرتان را عوض کنند.
  2. استرس بی دلیل و بدون علت

راهکار مقابله با استرس

  1. 2- اگر دچار استرس بی دلیل شدید، در ادامه روز کارهایی بکنید که از آن ها لذت می برید، به عنوان مثال آهنگ های انرژی بخش و شاد گوش دهید، فیلم هایی با ژانر کمدی ببینید، با تلفن صحبت کنید، بروید بیرون و دقایقی قدم بزنید، زیرا محیط بیرون از خانه و عوض کردن محیط نیز خود بسیار موثر می باشد و هر فعالیت دیگه ای که شما را خوش حال می کند.
  2.  برنامه ریزی کنید. اگر کار هایتان به قدری زیاد است که نمی توانید همه آن ها را در طول یک روز انجام دهید به طور منطقی به قضیه نگاه کنید و قبول کنید که نمی توانید به همه آن ها برسید. پس برنامه ریزی کنید که کدام ها را در اولویت قرار بدهید و کدامشان را به روز بعد بسپارید.
  3.  چشمانتان را ببندید و سعی کنید نفس های عمیقی بکشید، اگر مرتب دچار استرس می شوید ورزش یوگا نیز می تواند به آرامش ذهن و جسمتان کمک فراوانی بکند.
  4. به خودتان استراحت دهید. این مورد نیز بسیار موثر می باشد، زیرا که برخی تمام زندگی خود را درگیر کار و درس کرده اند و هنگامی که سنشان کمی زیاد شد استرس ناشی از عدم تشکیل خانواده، ورشکستگی، یا حتی استرس هایی بعد بازنشستگی مدام به سراغشان میاید. اینجور مواقع رفتن به مسافرت و یا یک طبیعت گردی کوتاه نیز می تواند شما را برای چند وقت شارژ کند و روحیه تان را تقویت کند.
  5. بیشتر در کنار خانواده باشید. بودن در کنار پدر مادر و یا بچه های کوچک به طور معمول به انسان انرژی می بخشد، کسانی که مدام تنها اند و کسی را ندارند که با او صحبت کند مشکلات بیشتر به آنها فشار می آورد و علاوه بر استرس، دچار افسردگی نیز می شوند.
علت استرس بدون دلیل

منشاء استرس بی دلیل

سخن آخر

گاهی اگر نتوانستید خود به تنهایی مشکل استرس بی دلیلی که سراغتان میاید را بر طرف کنید رفتن پیش یک متخصص در این امر، نه تنها خوب بلکه واجب و ضروری می باشد. گاهی حرف زدن با کسی که تجربه و دانش بیشتری درمورد مشکلمان دارد، خود باعث بهبود حال طرف می شود.

همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت حس نو و مطالعه مقاله های مربوط به این موضوع آگاهی و دانشتان را بیشتر کنید تا راحت تر بتوانید با آن مقابله کنید و یا در صورت نیاز به بهترین روانشناس تهران مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره آنلاین